aan de stamtafel

Van alles en nog wat ... off-topic mag, maar wel graag met oog voor de huisregels!
Landmarcs

Re: aan de stamtafel

Berichtdoor Landmarcs » 03 Jun 2015, 20:20

Peter Brig schreef:Hier in België valt het groeten best mee, ik heb het zelden voor dat een Defender niet terug zwaait. Maar, als ik hier in Kapellen, Brasschaat en omstreken alle Disco's, Freelanders en Range Rovers moet groeten, kan ik beter mijn hand tegen het dak binden :D :D :oops:

Misschien een automatisch-zwaaihandje ?
(Erg druk met Defenders en Series is het niet in België)

Groeten MarcS

Peu

Berichtdoor Peu » 03 Jun 2015, 22:08

sticmer schreef:Ik vind ook dat er onder land rover rijders zeer slecht gegroet wordt.
Als ik met 120 over de spritstrook rij en zie 5 banen verder een Land Rover in tegen gestelde richting rijden gaat er 8x groot licht aan maar geen reactie....
...dat doe ik ook...Echter betrap ik mijzelf er ook wel eens op dat ik in mijn ooghoek nog net een wit dakkie zag rijden. Je ziet het soms te laat of je zit met de duo passagier te kletsen.....of gewoon bezig het apparaat recht over de weg te laten gaan :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Ik groet naar alle Defender's en series, net als de Disco's 1+2 :mrgreen:
Failing to prepare is preparing to fail!

Rob Pt

Berichtdoor Rob Pt » 07 Jun 2015, 23:43

Rob Pt schreef:Rob en Ineke
tijdelijk Achterhoek (Hinterecke über die Grenze)

Nou dat tijdelijk Achterhoek enz. is GELUKKIG weer voorbij maar om op dat zwaaien terug te komen.
In de 3 weken dat we Nederland doorkruist hebben in totaal slechts 8x een 'Defenderachtige' gezien. In alle gevallen geseind met het grote licht maar slechts tweemaal een reactie. Wel veel Range Rovers (Sport) gezien en toch maar een keer 'gegroet' omdat die ouwe zak, volgens mij net uit z'n sterfbed getrokken, achter het stuur (een ruwe schatting brengt mij op ca. 110 jaar en daar ik pas 67 ben maakt dat nogal een verschil!) bijna tegen ons aanreed op een zeer smal weggetje. Wat heeft zo'n eikel daar te zoeken met een RR?
Ze moesten eigenlijk wettelijk regelen dat iedereen ouder dan 67 jaar de rijbevoegdheid wordt ontnomen waarbij deze leeftijd natuurlijk elk jaar in januari met 1 jaar moet worden verhoogd ..... :lol: :lol: :lol:

O ja, vergeet ik bijna onze ultieme ervaring te vermelden: We hebben op de Nederlandse snelweg, schrik niet, één keer de 90 km/u kunnen halen. Meteen de cruise-control erop maar die moest er helaas 50 meter verder al weer af. Desalniettemin toch een geweldige belevenis. Van de files hebben we gelukkig totaal geen last gehad omdat we altijd de voorste auto waren ..........

Rob
Laatst gewijzigd door Rob Pt op 08 Jun 2015, 00:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Defender 110 Hard Top TD5 MY 02
BMW 318d Touring Automaat MY16
Jaguar XK 4.2 V8 Coupé (staat volledig gepreserveerd in opslag)
Harley Davidson Heritage Softail
Yamaha Grizzly 700 EPS MY18
Iseki LandHope 165 4x4 tractor

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 08 Jun 2015, 00:16

Rob Pt schreef:In de 3 weken dat we Nederland doorkruist hebben in totaal slechts 8x een 'Defenderachtige' gezien.

Misschien moet je dan toch eens overwegen om je rijbewijs in te leveren ivm gebrek aan gezichtsvermogen :lol: :roll: :mrgreen: maar op een gemiddelde werkdag (en de daarbij horende reis door nederland op weg naar de klanten) kom ik vaak zat die 8 defenderachtigen tegen waar jij 3 weken voor nodig had :mrgreen:
gone

Rob Pt

Berichtdoor Rob Pt » 08 Jun 2015, 00:35

Roger B. schreef:...... maar op een gemiddelde werkdag (en de daarbij horende reis door nederland op weg naar de klanten) kom ik vaak zat die 8 defenderachtigen tegen waar jij 3 weken voor nodig had :mrgreen:

Ik zal je opmerking in gedachten houden en de volgende keer zullen we eens andere routes nemen en zien of dat grotere aantallen oplevert. Overigens het begrip werkdag zegt mij al ruim 12 jaar helemaal niets meer maar dit terzijde :lol: :lol:

Rob
Defender 110 Hard Top TD5 MY 02
BMW 318d Touring Automaat MY16
Jaguar XK 4.2 V8 Coupé (staat volledig gepreserveerd in opslag)
Harley Davidson Heritage Softail
Yamaha Grizzly 700 EPS MY18
Iseki LandHope 165 4x4 tractor

tim

Berichtdoor tim » 08 Jun 2015, 22:26

Peter Brig schreef: Maar, als ik hier in Kapellen alle Disco's, Freelanders en Range Rovers moet groeten, kan ik beter mijn hand tegen het dak binden :D :D :oops:

Dat herken in wel, tuffend op de Franse Lei zo langs de golfbaan als ik ruimte maak voor merkgenoten.
Wat wat minder is , is dat ze mij dan wat meewarrend aankijken in m'n 110 en ws denken dat ik net met m'n grasmaaier hun greens heb lopen kortwieken..
Mafkeezen!! 8-)
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 08 Jun 2015, 22:54

niet meewarrend met meelijdend verwarren floris.... die lui zien jouw 110.... dat moet je je wel realiseren :lol: :lol:

(lampjes branden nog zoals ze moeten ??) ;)
gone

tim

Berichtdoor tim » 08 Jun 2015, 23:12

Roger B. schreef:niet meewarrend met meelijdend verwarren floris.... die lui zien jouw 110.... dat moet je je wel realiseren :lol: :lol:

(lampjes branden nog zoals ze moeten ??) ;)

Ooh, okee dan! :lol:

Lampjes: chek, okee!
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is

Edward

Berichtdoor Edward » 09 Jun 2015, 11:47

Het moet voor degenen die Floris aka Tim nog nooit live gezien hebben wat lastig zijn, dit soort gesprekken.

Maar Floris is dus een dakloze met een eigen huis, een zwerver met een eigen auto (nou ja, een 110 die hij net voor de pers op de sloop weggerukt heeft) en steevast een korte gerafelde broek (jaarrond) met daaronder een paar versleten schoenen en daarboven wat kledingstukken waarvan ik hem verdenk dat ie die uit een Humana kist rooft. :mrgreen: :mrgreen:

Dat ie dan nog verbaasd is dat de gemiddelde golfbal hem verwarrend (wat dat ook is) aankijkt verteld je de rest wel over hem. :lol: :lol: :lol:
Edward van Vugt

http://www.EdwardvanVugt.nl
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Discovery IIa 2004

Bowmore_and_more

Berichtdoor Bowmore_and_more » 20 Sep 2015, 20:50

Hallo bezoekers van de stamtafel. Ik moet het even kwijt: vrijdag de nieuwe 130 opgehaald. Superblij natuurlijk.
Defender 130 resized.jpg

Voor de belangstellende heb ik nu wel nog dakdragers over voor een Disco 2. Liefhebbers?
André Nagel

Lage sportwagens zijn best leuk... ze maken alleen van die lelijke krassen op je differentieel..

Freelander TD4 (verkocht)
Discovery TD5 (2004) (verkocht)

Defender 130 2.2 TD4 HCPU (2015)

Terug naar “Kroeg”