uitbouwen Lpg alle modellen

Van alles en nog wat ... off-topic mag, maar wel graag met oog voor de huisregels!
StefanLaRo

uitbouwen Lpg alle modellen

Berichtdoor StefanLaRo » 18 Feb 2016, 23:00

Vraagje.
Tijdens mijn zoektocht naar een andere auto kom ik veel lpg auto's tegen.
Natuurlijk is dit eruit te halen en te melden bij het Rdw zodat de auto in de oldtimer regeling kan vallen.
maar.... is dit letterlijk er uit te halen/ af te sluiten en klaar, of moet de auto opnieuw afgesteld worden?
Zit hier eventueel nog een verschil in bij efi motoren of bij carburateurs?
Ik snap dat je bij een proefrit er op moet letten dat de auto niet alleen op lpg loopt maar ook goed op benzine.

ohja.. door een beginnend sleutelaar zelf uitvoerbaar?
Groeten Stefan

Land Rover Freelander 2 HSE '07

Landrover verleden
Range Rover Classic '83
+ Range Rover Classic '84

G4DII

Re: uitbouwen Lpg alle modellen

Berichtdoor G4DII » 19 Feb 2016, 11:56

Er komt iets meer bij kijken. Zo moet de LR naar de RDW om te laten zien dat alles eruit is. De leiding onder de vloerplaat mag blijven liggen, maar de uiteindes moeten zijn afgeknipt.
Waar je zeker van moet zijn bij een RDW bezoek is dat je LR "eerlijk" is. Anders kunnen ze het kenteken innemen. Dit is de reden waarom er veel LPG auto's te koop staan --> ze kunnen met goed fatsoen niet langs de RDW...

Groet,
Joost

piet_g

Re: uitbouwen Lpg alle modellen

Berichtdoor piet_g » 26 Feb 2016, 15:12

Dat laatste zijn wij ook regelmatig tegen aan gelopen. je moet idd langs de RDW, maar als je dan ziet dat het een model is waar alleen maar 3 deurs koetsen op horen te staan, maar het is toch echt een 5 deurs met dan ook nog eens een 3.9 blok, dan is het niet verstandig om bij de RDW langs te gaan.. klopt namelijk voor geen meter.
------
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)

Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen ;)

Terug naar “Kroeg”