volgens mij zijn we gehacked?!?!

Van alles en nog wat ... off-topic mag, maar wel graag met oog voor de huisregels!
Peu

volgens mij zijn we gehacked?!?!

Berichtdoor Peu » 03 Mar 2016, 07:50

Wie,...met z'n windhoos pc gaat ff kijken... :mrgreen:
Ik log ff uit :!:
Failing to prepare is preparing to fail!

wvdberg

Re: volgens mij zijn we gehacked?!?!

Berichtdoor wvdberg » 03 Mar 2016, 08:04

yepp, net gekeken, in techniek forum
Met vriendelijke groet,
Wim, Yvonne en onze NoeNoe (def 110 300tdi)
www.frieslandtravelers.nl

Johnny

Berichtdoor Johnny » 03 Mar 2016, 08:31

Dit hebben we eerder gehad, echter had ik het toen vrijwel direct verwijderd.

De beheerder kon de spam niet terug vinden, en daardoor niet verhelpen. Vandaar dat ik het vandaag heb laten staan zodat de beheerder het zelf kan zien en mogelijk verhelpen.

Nog even geduld aub.
Groetjes Johnny

Afbeelding

Lr 90 200tdi - Lr 90 200tdi - Lr 90 200tdi - Lr 127 Camper 200vgtdi - Lr D130 td5

http://www.vanvlietboomverzorging.nl http://www.big-six.nl

info@vanvlietboomverzorging.nl

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 03 Mar 2016, 09:23

Johnny schreef:Dit hebben we eerder gehad, echter had ik het toen vrijwel direct verwijderd.

De beheerder kon de spam niet terug vinden, en daardoor niet verhelpen. Vandaar dat ik het vandaag heb laten staan zodat de beheerder het zelf kan zien en mogelijk verhelpen.

Nog even geduld aub.

Misschien is het een goed idee om een (verborgen) onderafdeling/map te maken waarin dit soort ongein ge-reshuffeld kan worden ?
Dan wordt het forum er niet zichtbaar mee belast en heeft de beheerder alle tijd om te analyseren wat er aan spam-bestrijding nuttig is.
Het rendement van de ongein wordt met zo'n oplossing ook zoveel mogelijk teruggebracht want zodra ge-reshuffeld niet meer in beeld bij de normale forum-gebruikers.

Groeten MarcS

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 03 Mar 2016, 09:24

Nee? Werkelijk?
gone

Roger72

Berichtdoor Roger72 » 03 Mar 2016, 10:10

Pfffft... nou.... een uur op mijn smartfoon zitten tikken....serieuze RSI klachten :mrgreen: maar alle 140 berichten van mijnheer de spammer zijn verplaatst naar het voor gebruikers onzichtbare beheerforum (ja Marc S... zo slim waren we zelf ook al lang geleden geweest)

Gebruikers ip van de spammer ook geblokkeerd...zou dus weer ff rustig moeten zijn..... en Tom heeft nu 140 berichtjes om data uit te betrekken :lol:
Ik ben moderator-af.

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 03 Mar 2016, 10:20

Roger72 schreef:Pfffft... nou.... een uur op mijn smartfoon zitten tikken....serieuze RSI klachten :mrgreen: maar alle 140 berichten van mijnheer de spammer zijn verplaatst naar het voor gebruikers onzichtbare beheerforum (ja Marc S... zo slim waren we zelf ook al lang geleden geweest)

Gebruikers ip van de spammer ook geblokkeerd...zou dus weer ff rustig moeten zijn..... en Tom heeft nu 140 berichtjes om data uit te betrekken :lol:

Da's heel mooi ... behalve dan die RSI-klachten vanwege die Smartpføne.

Groeten MarcS

PS Ik zag zonet nog twee laatste stuiptrekkingen van MelvinEl

ppw

Berichtdoor ppw » 03 Mar 2016, 12:00

zal Melvin op een Lucas PC werken?? :mrgreen: :mrgreen: :D
"Listen, smile, agree, and then do whatever the fuck you were gonna do anyway.”
― Robert Downey Jr.

'84-er 110, RHD, 200TDi; 2x lier( <--/-->), 2"lift OME & nog steeds niet tevreden...

VeeTee

Berichtdoor VeeTee » 03 Mar 2016, 12:03

Roger72 schreef:Pfffft... nou.... een uur op mijn smartfoon zitten tikken....serieuze RSI klachten :mrgreen: maar alle 140 berichten van mijnheer de spammer zijn verplaatst naar het voor gebruikers onzichtbare beheerforum (ja Marc S... zo slim waren we zelf ook al lang geleden geweest)

Je hebt er nog een paar gemist :shock: :lol:
viewtopic.php?f=10&t=8986
viewtopic.php?f=10&t=8934

Maar goed, ik weet - uit eigen ervaring - hoe vervelend en tijdrovend dit kan zijn.

Een mogelijke tussenoplossing, die we eerder ook al eens toegepast hebben: De registratie van nieuwe leden handmatig goedkeuren in plaats van de automatische activatie per email-link. De spambots hebben tegenwoordig ook technieken om de automatische activatie te omzeilen, maar tegen handmatige goedkeuring vd beheerders kunnen ze gelukkig nog niet op. Het is even lastig, want je moet wellicht zo'n 2-3 nieuwe leden per dag activeren (als het zoveel al is), maar dat is stukken sneller gedaan als een paar keer per dag honderden spam-berichten deleten.
Er zijn ook diverse plug-ins voor PHPBB3 om dit soort spam te voorkomen en spam-registraties te filtreren.

Succes ermee!
Vincent
1959 Polynorm 1/4 Ton Trailer, 195?, Olive Drab Green (verkocht)
1970 M416 Military Trailer (Kampeertrailer conversie), Epsom Green (verkocht)
1975 Series III 88 V6, Light Green (helaas verkocht)
1996 Defender 110 CSW 300 Tdi, Epsom Green (verkocht)
2000 Freelander 1 TD4 3-drs, Silver (verkocht)
2006 Freelander 1 TD4 5-drs Facelift Automaat, Tonga Green (verkocht)

> www.titunet.nl <

Terug naar “Kroeg”