Dat naar links gooien doe ik ook. Wel degelijk met een constante blik in de spiegel maar ik druk hem er wel voor. Dat heeft een reden: in NL rijdt iedere leaserijder en andere forens vooral links. Niet omdat ze nou zo hard rijden maar omdat ze bang zijn dat iemand anders een halve seconde sneller is.
Ik kijk dus of een gat groot genoeg is voor mijn auto, al dan niet met kar, geef richting aan en druk hem ertussen. Doe je dat niet kun je idd 300km achter die vrachtwaggel blijven hangen!
Sowieso vind ik het verkeersgedrag in NL om te huilen; idd de invoegstrook is te moeilijk, invoegen doe je zo dat je achterband nog net de dubbele streep raakt, links rijden is de norm, naar recht ga je alleen als je daartoe gedwongen wordt. Ritsen is belachelijk! Bij file op de andere baan vol in de ankers en kijken!
Binnen de bebouwde kom is het nog veel erger! Voorrang is het recht van de sterkste! En maximum snelheid? In Eindhoven wonen we in een 30km zone, daar zijn 3 auto's op een dag die dat rijden en die worden opgeduwd door de mensen die wel haast hebben! Treurig....