Drankrijder richt ravage aan in Haarlem, de heldhaftige dood van een landrover

Van alles en nog wat ... off-topic mag, maar wel graag met oog voor de huisregels!
Jankouwenberg

Drankrijder richt ravage aan in Haarlem, de heldhaftige dood van een landrover

Berichtdoor Jankouwenberg » 15 Apr 2016, 11:27

Zie de foto's

Zonder de landrover had de dronken bestuurder zijn auto tegen de boom gezet en een goede kans gehad dit niet te overleven. Ik woon in Haarlem maar het is gelukkig niet mijn landrover. Mocht de eigenaar van de Landrover hulp nodig hebben bij de reparatie dan hoor ik het wel

https://shar.es/1je4au

Een automobilist heeft in de nacht van donderdag op vrijdag een ravage aangericht in het centrum van Haarlem. De bestuurder, die gedronken had, botste tegen meerdere geparkeerde auto's en kwam met zijn eigen voertuig ondersteboven tot stilstand

Jan
Defender station 110 td5 2001 blauw wit dak
2cv Citroën 1983 blauw

Landmarcs

Re: Drankrijder richt ravage aan in Haarlem, de heldhaftige dood van een landrover

Berichtdoor Landmarcs » 15 Apr 2016, 12:10

Je staat wel even (iets langer) sip te kijken als je zo je auto aantreft.

't Was mooier geweest als er geen Defender tussen de drankrijder en de boom had gezeten.
Nu is het toch een beetje als al die Franse monumenten: "Morts glorieusement", of erger nog "Tombés victorieusement".

Groeten MarcS

Zebra2Low

Re: Drankrijder richt ravage aan in Haarlem, de heldhaftige dood van een landrover

Berichtdoor Zebra2Low » 15 Apr 2016, 13:52

Het is dus de mijne :(

Ik ben er ziek van.

Maar de gedachte dat het mijn landy is en niet een onschuldig persoon die het met de dood
heeft moeten bekopen , verzacht toch enigzins de pijn.

Alleen raar dat op het bureau ze niet wisten waar mijn landrover naar toe is gesleept.
Moet tot 22.00 uur wachten dan komt de nachtdienst weer op.

Het manneke in den olie heeft echt geluk gehad, ben zeer benieuwd naar zijn reactie als die
er nog komt of dat het gewoon zakelijk/juridisch wordt afgedaan.

C'est la vie
Hassan

P.s.

Beste Jankouwenberg

hartelijk dank voor je aanbod.

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 15 Apr 2016, 14:03

Zebra2Low schreef:Het is dus de mijne :(

Ik ben er ziek van.

Maar de gedachte dat het mijn landy is en niet een onschuldig persoon die het met de dood
heeft moeten bekopen , verzacht toch enigzins de pijn.

Alleen raar dat op het bureau ze niet wisten waar mijn landrover naar toe is gesleept.
Moet tot 22.00 uur wachten dan komt de nachtdienst weer op.

Het manneke in den olie heeft echt geluk gehad, ben zeer benieuwd naar zijn reactie als die
er nog komt of dat het gewoon zakelijk/juridisch wordt afgedaan.

C'est la vie

Dag Hassan,

"C'est la vie" is wel erg zuur (maar ook gebruikelijk Frans bij dit soort zure gebeurtenissen).

Het paradoxale is dat de toestand van "in de olie" in het algemeen de patiënt/dader beschermt.

En qua afhandeling: veel sterkte, ik verwacht dat je de strijd met de verzekeringen zal moeten aangaan.
Kleine winst is dat de verzekeraar(s) uiteindelijk de kosten bij het "olie-manneke" zullen proberen te verhalen.
Ga maar vast op zoek naar de vervangingswaarde, maak overzichtjes van wat er voor welke prijs op de markt wordt aangeboden, en welke plussen en minnen er aan het aanbod zitten in vergelijk met jouw auto.

Groeten MarcS

Jankouwenberg

Berichtdoor Jankouwenberg » 15 Apr 2016, 17:45

Hassan

Super balen, begrijp volledig dat je er ziek van bent.

Ben benieuwd wat er nog heel is van je wagen. Nieuw chassis is aan te komen, hoop dat los van wat op de foto's al krom is er verder niet heel veel extra's stuk is.

En laat je inderdaad niet wegzetten door de verzekeraar, vervelende in dit soort gevallen is dat het slachtoffer meer last met de verzekeraar heeft dan de dader.

Sterkte

Jan
Defender station 110 td5 2001 blauw wit dak
2cv Citroën 1983 blauw

StefanLaRo

Berichtdoor StefanLaRo » 15 Apr 2016, 22:11

K lote...
Laatste waar je op zit te wachten..
zal ook wel een ellen lang getouwtrek worden met de verzekering..
onthoud in ieder geval dat ze het dossier niet kunnen sluiten zolang jij niet accoord bent gegaan met de afhandeling.
je niet af laten schepen en gewoon zeggen dat je het er niet mee eens bent en op je strepen blijven staan..
Als je een rechts bijstands verzekering er op zet, pas dan ook op dat deze er niet te snel vanaf willen, omdat ze toch geen extra geld krijgen als ze er meer uit slepen..
Sterkte! en succes
Groeten Stefan

Land Rover Freelander 2 HSE '07

Landrover verleden
Range Rover Classic '83
+ Range Rover Classic '84

tim

Berichtdoor tim » 15 Apr 2016, 23:39

Waardeloos voor je, sterkte!
meen dat zo'n originele hurricane een door de importer terug gebouwde burger defender was, die aanvankelijk voor de nederlandse marine bdoeld was oid.
Kan je weer opvoeren naar de verzekering alszijnde extra bijzonder/zeldzamer wellicht.
Die veroorzaker had zich drie keer om die boom mogen wurmen met 9 maal de toegestaande hoeveelheid alcohol..
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 15 Apr 2016, 23:57

Hoi Hassan, da's K#T... meeste tips zijn al gegeven..... ga niet te snel accoord met wat een verzekering bied.... houd zelf ook een goed dossier bij en doe je huiswerk goed mbt waarde en kosten van reparatie.

Succes en sterkte.
gone

Zebra2Low

Berichtdoor Zebra2Low » 16 Apr 2016, 09:59

Beste Luitjes

Het is hartverwarmend om jullie reacties te lezen en ga ook zeker op het advies in om
niet te snel accoord te gaan. Ben bang dat het een dagwaarde worsteling word.

Potverdikkie wat kan een Angloamerkiaans modderverschuivend pruttelblikkie je toch raken
wanneer die niet meer kwispelend wakker word bij het omdraaien van de "where do we go key" :D

Als ik nu eens wist aan welke zijde het water onder de brug het snelst stroomt .....

dank en waardering

Hassan

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 16 Apr 2016, 10:11

Zebra2Low schreef:Beste Luitjes

Het is hartverwarmend om jullie reacties te lezen en ga ook zeker op het advies in om
niet te snel accoord te gaan. Ben bang dat het een dagwaarde worsteling word.

Potverdikkie wat kan een Angloamerkiaans modderverschuivend pruttelblikkie je toch raken
wanneer die niet meer kwispelend wakker word bij het omdraaien van de "where do we go key" :D

Als ik nu eens wist aan welke zijde het water onder de brug het snelst stroomt .....

dank en waardering

Goedemorgen Hassan,

Misschien is stap één dat je niet (meer) in "dagwaarde" moet willen denken maar in "vervangingswaarde".
Ik las hiervoor dat het om een zeldzame "Hurricane" gaat en dan kan "vervangingswaarde" een best interessant bedrag opleveren.
Was het een auto van 13 in een dozijn dan is die "vervangingswaarde" snel gevonden, en vaak ook een beetje teleurstellend, maar bij een net niet unieke auto kan je kijken naar de waarde van een vergelijkbare (en ook naar de waarde van een imitatie "Hurricane").
Was het een echt unieke auto - in de zin van: maar één op de wereld - dan wordt weer lastiger, die hebben namelijk geen gelijke vervanger.

Groeten MarcS

Terug naar “Kroeg”