Vervolg Land Rover kompas

Van alles en nog wat ... off-topic mag, maar wel graag met oog voor de huisregels!
kuyperh

Re: Vervolg Land Rover kompas

Berichtdoor kuyperh » 12 Feb 2017, 21:08

Is het al tijd om dit draadje weer op te warmen? Het dateert van mei vorig jaar. Een tweede Rob Dekker Land Rover kompas met de bespreking van de nieuwere Land Rovers. Rob Stewart wilde iets doen, misschien kriebelt het bij Rob Dekker, is een Rob&Rob co-productie een idee? Engels of Nederlands of allebei? Ik roep vast van alles wat het bestuur ook allang bedacht heeft, maar ik hoor nog niets.

Het onderwerp kwam weer bij me boven door het artikel van Rob Dekker in het laatste Magazine. Heerlijk dat hij terug is! Wat een feest; ik heb weer ouderwets genoten. Volgende nummer komt het vervolg; ik zie er naar uit.

In onze verhuizing en de daarbij behorende opruimwoede zijn alle oude magazines en dus alle Rob Dekker geschriften gesneuveld. Oliedom, onvergeeflijk, ik weet het, maar het gebeurt. Ik dacht zomaar: er is genoeg aan RD-artikelen om te bundelen tot net zo'n prachtige paperback als het Kompas. Breng ik nu een nieuw idee aan, of loop ik weer voor de muziek uit? Maakt niet uit; het is nu gemeld.

Martijn en Caroline

Berichtdoor Martijn en Caroline » 15 Feb 2017, 18:11

je slaat de spijker ... er wordt 'as we speak' door Rob en Rob(Dekker én Stewart) hard aan gewerkt!
Kortom 't zit er aan te komen, al is de richtdatum voor de nieuwe uitgaven, jaja deel I en II, op het 30jarig fesitval dus begin 2018!
Dus effe wachten, maar 't is ook een bulk aan info ter verwerking, en neem van ons aan als de heren R&R iets doen doen ze 't goed!

Redactie LRCH

Rob Dekker TC

Berichtdoor Rob Dekker TC » 23 Apr 2018, 22:25

Long time, no show!

Al tijdens het schrijven van de serie "the New Defender" (die er uiteindelijk niet komt, maar dat is een ander onderwerp), ben ik November 2016 (!) alvast begonnen met het herschrijven van het "Kompas deel 1" (de modellen, welke voor 2000 ontwikkeld zijn.
Helaas heeft mijn Engelse (roep) naam genoot, welke deel 2 met de 21e eeuw Land en Range Rover modellen voor zij rekening zou nemen, ons (de LRCH) ondanks zijn herhaaldelijke toezeggingen, danig in de steek gelaten.
Dus heb ik, parallel in de tijd die ik in de serie 'the New Defender' werkte, de klus maar zelf opgeknapt. Nou ja alleen?

Kon gelukkig ongemerkt heel veel vanaf dit LRCH Forum oppikken. Waarvoor dank.
En mijn samenvattingen en conclusies bij mijn relatie bij de Australische (!) importeur JRA, bij een bevriende onofficiële LR-dealer en enkele 'besmette'-LR vrienden laten controleren.

Het is uiteindelijk bij één, maar dan ook geheel herschreven boek gebleven. Wel zo overzichtelijk! Hoewel, ruim 200 pagina's ?
Hadden er wel 400 kunnen worden, maar het moet zijn doel niet voorbij streven.
Voor 'complete' verhalen hebben we tenslotte een LRCH Magazine ;)

Mijn dank gaat vooral uit naar het LRCH Magazine team, Caroline en Martijn, welke zelfs een (deel van) hun Paasweekend opofferde om de laatste plaatjes en tekst op de juiste plek te plaatsen. Maar vooral om mijn 'platte'-teksten te veranderen tot een prachtig boekje.

Tijdens het 'LRCH 30 YRS Festival' is de drukinkt hopelijk voldoende opgedroogd, om het met schone vingers de eerste nieuwe druk te kunnen lezen :D
En dat alles voor slechts € 13,50.
Laatst gewijzigd door Rob Dekker TC op 28 Apr 2018, 12:35, 4 keer totaal gewijzigd.
" 50 Years on / off the road " ( and 35 years with Land Rover's )

JEEP by Renault CJ5D 1980 (1981 - 1984) :oops:
Land Rover OneTen Camper 1984 - 2019 = verkocht !
BMW R80GS PD 1992 (in 2015 helaas verkocht :cry: )
Range Rover TurboD 1993 (1998 - in 2004 gelukkig weer verkocht ! !)
Land Rover Freelander 1,8i 1999 (2000 en nog steeds onmisbaar ;) )
Honda Deuaville NT650V 2005 (in 2018, verkocht)
Suzuki VanVan 2017 (sinds 2018 :D :D )

Waterrover
Beheerder

Berichtdoor Waterrover » 24 Apr 2018, 09:37

Rob,

Enorm bedankt voor al je moeite om het nieuwe Land Rover Kompas vorm te geven. Ik ben ervan overtuigd dat het nieuwe boek vele liefhebbers van het merk zal aanspreken, die vervolgens een bewuste keuze kunnen maken wanneer sprake is van een aankoop. Ik ben dan ook reuze benieuwd.

Ook Martijn en Carolien bedankt voor hun inzet waardoor het nieuwe boek nét voor het 30-jarig jubileum klaar is. Een passend entree zou ik zeggen.

Hartelijke groeten,
Chris

Rob Dekker TC

Berichtdoor Rob Dekker TC » 24 Apr 2018, 11:01

Wat vele zich op dit Forum al afvroegen, waar was ik al die tijd?

Ehhh, heel simpel.
Voorjaar 2013 ons huis in Haarlem Centrum verkocht.
Een tijdje (zoals dat heet) "Zonder vaste woon of verblijfplaats" geleefd.
Woonde 2013 letterlijk in de laadbak van onze OneTen HCPU (de winter op Madeira ;) )

En dan kom je al rondtrekkende door Gelderland en noord Limburg uiteindelijk in de Achterhoek (Lochem) 'Huisje doelstelling' tegen.
Een gerestaureerd boerderijtje uit 1910. Buitenom in 1999 / 2000 geheel gerestaureerd, binnen nog redelijk halverwege de vorige eeuw !
Groot erf (dus geen Haarlemse parkeerproblemen meer), een in 2000 nieuw gebouwde werkplaats, een (veel) te grote tuin en op loop afstand van het dorps centrum (sorry, Lochem is een stad :lol: )
Dat werd dus langs de makelaar, langs de Bank en uiteindelijk naar de Notaris.

Samen met een stel geweldige ZZPers, er in 3 jaar tijd 'ons' huisje van gemaakt.
Het huisje en de tuin zijn klaar (en het geld is op :o )

Met de vriendelijke groeten uut de Achterhoek, Rob Dekker.
" 50 Years on / off the road " ( and 35 years with Land Rover's )

JEEP by Renault CJ5D 1980 (1981 - 1984) :oops:
Land Rover OneTen Camper 1984 - 2019 = verkocht !
BMW R80GS PD 1992 (in 2015 helaas verkocht :cry: )
Range Rover TurboD 1993 (1998 - in 2004 gelukkig weer verkocht ! !)
Land Rover Freelander 1,8i 1999 (2000 en nog steeds onmisbaar ;) )
Honda Deuaville NT650V 2005 (in 2018, verkocht)
Suzuki VanVan 2017 (sinds 2018 :D :D )

kuyperh

Berichtdoor kuyperh » 18 Okt 2018, 22:15

ik maak net -door langdurig verblijf buitenslands- het magazine 3+4 en 5 open. Altijd leuk.

Ik lees dat de 2e versie van Rob Dekker uit is en verkrijgbaar in de clubshop. Ik wil er een paar aanschaffen; maar zie: de clubshop is uit de lucht!

Hoe nu verder?

Mivida

Berichtdoor Mivida » 18 Okt 2018, 22:19

kuyperh schreef:Ik wil er een paar aanschaffen; maar zie: de clubshop is uit de lucht!
Hoe nu verder?

Dat vraag ik mij nu ook af... :(
Discovery 2 V8 4.0l - 2001

Edward

Berichtdoor Edward » 18 Okt 2018, 23:30

Waterrover schreef:Je kan proberen het hier te bestellen:

https://www.lrch.nl/club/contact/

Chris

Is gewoon direct mailen met Alexander of Amarens niet wat handiger?? :shock: :shock:

Heb het in een andere post ook gezet, omdat kennelijk niemand in het clubbad kijkt of omdat niet alle forumleden ook clubleden zijn. Maar het adres is :

clubshop@lrch.nl

Waarschijnlijk een betere oplossing dan die van mij, Chris
Edward van Vugt

http://www.EdwardvanVugt.nl
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Discovery IIa 2004

Mivida

Berichtdoor Mivida » 20 Okt 2018, 11:09

Edward schreef:Is gewoon direct mailen met Alexander of Amarens niet wat handiger?? :shock: :shock:

Heb het in een andere post ook gezet, omdat kennelijk niemand in het clubbad kijkt of omdat niet alle forumleden ook clubleden zijn. Maar het adres is :

clubshop@lrch.nl

Heb ik ook al gedaan. Wacht nog op reactie. ;)
Discovery 2 V8 4.0l - 2001

kuyperh

Berichtdoor kuyperh » 23 Okt 2018, 20:09

clubshop@lrch.nl Het leek een goed advies, maar dat mailadres antwoordt niet.

Vorige keer heb ik er een paar opgehaald bij een lid in Gorkum, ik dacht nog: zou Rob Dekker niet een stapel in de schuur hebben liggen? Als ik in NL ben woon ik in Lochem.

Terug naar “Kroeg”