Vervolg Land Rover kompas

Van alles en nog wat ... off-topic mag, maar wel graag met oog voor de huisregels!
Roger B.

Re: Vervolg Land Rover kompas

Berichtdoor Roger B. » 12 Mei 2016, 13:35

Misschien is het verstandig om dit soort zaken door het bestuur te laten regelen en niet op het forum door forumgebruikers... aangeven dat er interesse is prima...... aangeven bereid te zijn je kennis en kunde ter beschikking zou willen stellen...fantastisch..... maar verder is het niet aan ons,leden van het forum (en de club?)

Geen idee in hoeverre Rob Dekker bijvoorbeeld nog connecties met de club heeft en of die gepasseerd wordt/ zich zo voelt als een ander voorbarig naar voren geschoven wordt?
gone

Edward

Berichtdoor Edward » 12 Mei 2016, 19:32

Gewoon ergens over praten is nooit voorbarig. :shock: :shock:

Denk niet dat het bestuur uit zichzelf met dit soort dingen komt, die komen altijd vanuit initiatieven van mensen zelf......
Edward van Vugt

http://www.EdwardvanVugt.nl
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Discovery IIa 2004

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 13 Mei 2016, 00:12

Edward schreef:Gewoon ergens over praten is nooit voorbarig. :shock: :shock:

Denk niet dat het bestuur uit zichzelf met dit soort dingen komt, die komen altijd vanuit initiatieven van mensen zelf......

Het is vooral voorbarig nu reeds aan zelfcensuur te doen en gas terug te nemen/op de rem te trappen.
Zelfs al "moet" het bestuur de uiteindelijke stappen nemen, voeding vanuit de leden (en de niet-leden) is waar je als bestuurder wat mee kan.

Groeten MarcS

Ron63

Berichtdoor Ron63 » 13 Mei 2016, 10:31

Zo als het nu gaat zal het verhaal hier ergens stokken, Chris oppert wat een RS zegt dat hij graag mee zou werken. Chris zegt dat hij dan graag het boekje wil kopen als het af is, lekker makkelijk.
Er komt wel wat meer bij kijken lijkt mij, de opmerking van Roger is dan ook weer niet zo raar als hij verwijst naar het bestuur. Al is het alleen maar om financiën te vinden voor de realisatie van het geheel.

Groet Ron

Ps: Alleen al het vertalen van RS is een vak apart :)
130-Td5 HCPU "Camper" 2007
110-Td5 X-tech 2006

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 13 Mei 2016, 12:39

Ron63 schreef:.....
Alleen al het vertalen van RS is een vak apart :)

Met dat laatste heb je echt een punt.
Als je de Rob Stewart teksten al wilt vertalen ...
... als je wilt vertalen dan heb je een heel goede creatieve vertaler nodig.

Woordspelingen etc. kan je gewoonlijk niet 1:1 vertalen dus moet de vertaler heel goed zijn, creatief en ook goed in de LandRover materie zitten.

Ik herinner me nog de gebruiksaanwijzing van mijn 1999er Td5. Daarin stond diverse staaltjes van absurde vertalingen, vertalingen waarbij je je moest afvragen "wat zou er in het origineel gestaan hebben" om daarna je eigen meer adequate lezing te kunnen doen.
Aan zo'n "google-vertaling" heb je weinig, dan lees je liever het origineel.

Groeten MarcS

PS Natuurlijk zijn er nog verder de nodige haken en ogen:   Wil je zoiets wel uitgeven, hoe wordt het aangepakt en gefinancierd, etc. etc. Dat is een bestuurszaak (en in ieder geval niet iets wat je op een redelijk vrijblijvend forum oplost), tegelijkertijd is het helemaal niet kwaad om te weten wie er in de markt (zowel voor de inhoudelijke bijdragen als als afnemer van het eindproduct).

Waterrover
Beheerder

Berichtdoor Waterrover » 13 Mei 2016, 16:29

Waarom zou het vervolg van het Land Rover kompas eigenlijk in het Nederlands moeten zijn? Het is m.i. het meest authentiek in het Engels, zonder woordspelingen of verkeerde nuances. De meest letterlijke vertaling lijkt mij ook de beste, en het meest waardevol.

Chris

tim

Berichtdoor tim » 13 Mei 2016, 18:49

Asjeblieft zeg, als ik morgenavond ga uiteten bij de Febo, en ik vraag om een advies aangaande de bijgevoegde pseudowijn, dan wil je je franse woordenboek toch ook thuis laten?
Eer je je keuze daar dan in hebt gemaakt, zijn die kroketten steenkoud..
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is

MLaro

Berichtdoor MLaro » 18 Mei 2016, 15:56

Daar hoort gewoon een vin de soupe bij.
"All parts falling off this car are of the finest British workmanship"

LRCH Magazine

Berichtdoor LRCH Magazine » 29 Mei 2016, 10:55

Namens het bestuur kan ik zeggen dat een vervolg op de uitgave 'Land Rover Kompas' serieus overwogen wordt.

De productie van zo'n uitgave is iets wat goed voorbereid moet worden.
Teksten en fotografie moeten helder en betrouwbaar zijn. Daarnaast moet er op gelet worden dat er geen materiaal gebruikt wordt waar rechten van derden op rusten.
Niet onbelangrijk: het boekje moet verkocht kunnen worden tegen een aantrekkelijke prijs dus daar moeten de productiekosten op afgestemd worden.

Kortom: er zitten nogal wat haken en ogen aan zo'n productie maar het heeft de aandacht van het LRCH bestuur.

Op dit moment kan nog niets gezegd worden over de termijn waarop een vervolguitgave verwacht kan worden.

groeten,
Ton Staal

Ron63

Berichtdoor Ron63 » 29 Mei 2016, 11:59

Whitehorse schreef:Oké! Is er een Range Rover die wél betrouwbaar is of moet ik het maar gewoon vergeten?

RobStewart schreef:... unless you want to pull 3.500Kg the Best 4x4xFar is currently the Freelander 2 Td4, but don't take my word for it, ask any Land Rover Technician, Sales Person, Service Advisor or Factory Employee which vehicle is the most reliable, has the lowest servicing costs and is currently increasing in value at the same rate as Defender and then ask them to put their money where their mouth is.

You'll find that we all went out and bought one :lol: :lol: :lol:

Mine is worth 5,000 GBP more than I paid for it 8 months later.

Rob

Dun boekje voldoet al denk ik :mrgreen:

Groet Ron
130-Td5 HCPU "Camper" 2007
110-Td5 X-tech 2006

Terug naar “Kroeg”