Pagina 1 van 4

Vervolg Land Rover kompas

Geplaatst: 10 Mei 2016, 12:01
door Waterrover
Na de zeer informatieve uitgave van het Land Rover kompas door Rob Dekker, vraag ik mij af of er een vervolg op gaat komen? Diverse modellen zijn nog niet behandeld, wel is er vraag naar informatie, bijvoorbeeld bij aankoop van o.a. de Disco 3 en 4, de Freelander 2, en het vervolg op de Range Rovers. Alle modellen hebben hun specifieke zaken die een rol spelen bij aankoop of onderhoud. Het lijkt mij dat een vervolg aan een behoefte voldoet.

Re: Vervolg Land Rover kompas

Geplaatst: 10 Mei 2016, 21:17
door RobStewart
... I'd be quite happy to write the sequel, covering Evoque, F2, Disco Sport, Disco 3 and 4, RRS, L494, L405 and the last of the Defenders.

Rob

Re: Vervolg Land Rover kompas

Geplaatst: 11 Mei 2016, 00:14
door Roger B.
je hebt iig de juiste voornaam ;-)

Re: Vervolg Land Rover kompas

Geplaatst: 11 Mei 2016, 12:07
door Waterrover
RobStewart schreef:... I'd be quite happy to write the sequel, covering Evoque, F2, Disco Sport, Disco 3 and 4, RRS, L494, L405 and the last of the Defenders.

Rob


Beste Rob,

Leuk als je dit zou willen doen. Bij deze bestel ik het eerste exemplaar, met de overtuiging dat het tweede Kompas voor velen in de behoefte zal voorzien.

Chris

Re: Vervolg Land Rover kompas

Geplaatst: 11 Mei 2016, 16:45
door Landmarcs
 
Ik hoop en verwacht dat een "Rob&Rob" geen Jansen&Jansen (of zo je wilt Dupont&Dupont) wordt.

    Next time a get Land Rover.png
    Next time a get Land Rover.png (146.62 KiB) 4174 keer bekeken


Groeten MarcS

Re: Vervolg Land Rover kompas

Geplaatst: 11 Mei 2016, 18:26
door VeeTee
Landmarcs schreef: 
Ik hoop en verwacht dat een "Rob&Rob" geen Jansen&Jansen (of zo je wilt Dupont&Dupont) wordt.

Groeten MarcS


[verkapte reclame modus]
Mijn Land Rover is anders in zeer vertrouwde en kundige handen bij de Jansen & Jansens... :lol: ;)
[/verkapte reclame modus]

Re: Vervolg Land Rover kompas

Geplaatst: 11 Mei 2016, 22:47
door kuyperh
Mooi initiatief!

Het Kompas van Rob Dekker mag je gerust beschouwen als een standaardwerk dat bij iedere liefhebber op de plank behoort te staan.

Natuurlijk behoort daar een vervolg op te komen met de huidige modellen en als RS dat wil schrijven, prachtig! Als er iemand is, die daar op niveau een inhoudelijke invulling aan kan geven, dan is hij het. Of hij het net zo lekker leesbaar kan opschrijven als RD weet ik niet, maar daar is (zonodig) een mouw aan te passen. Een capabele ghost writer is binnen deze club absoluut aanwezig. (Een coproductie RS/RD misschien?)

Tegelijkertijd moet duidelijk zijn dat het merk volstrekt veranderd is; de Defender is niet meer en met de Disco 2 is de laatste terreinwagen geproduceerd. Er komt wellicht een Defender nieuwe stijl maar of dat een terreinwagen wordt of een stoere yuppenbak is maar zeer de vraag.

De keuze van JLR om de immense kennis van tereinvoertuigen niet meer actief te exploiteren en zich te richten op het yuppensegment van hoog tot laag, Range Rover tot Discovery Sport cq Evoque is een marketingtechnische geweest en misschien niet eens zo'n hele slechte. De aandeelhouder mag het zeggen..

Daarmee wil gezegd zijn dat Kompas II ongetwijfeld dezelfde nuttige functie zal hebben voor de tweedehands koper als het Rob Dekker Kompas, maar met ontegenzeggelijk minder charme dan zijn illustere voorganger.

Maar als hij uit komt en van de hand van RS koop ik hem direct!

Re: Vervolg Land Rover kompas

Geplaatst: 12 Mei 2016, 07:56
door marcenvon
kuyperh schreef:Tegelijkertijd moet duidelijk zijn dat het merk volstrekt veranderd is; de Defender is niet meer en met de Disco 2 is de laatste terreinwagen geproduceerd. Er komt wellicht een Defender nieuwe stijl maar of dat een terreinwagen wordt of een stoere yuppenbak is maar zeer de vraag.

De keuze van JLR om de immense kennis van tereinvoertuigen niet meer actief te exploiteren en zich te richten op het yuppensegment van hoog tot laag, Range Rover tot Discovery Sport cq Evoque is een marketingtechnische geweest en misschien niet eens zo'n hele slechte. De aandeelhouder mag het zeggen..


Je zou voor de aardigheid eens in een RR, een RRS of een D4 het terrein in moeten gaan. Ik vrees dat je er verder mee in het terrein komt als in een D2 of Defender.

Re: Vervolg Land Rover kompas

Geplaatst: 12 Mei 2016, 08:31
door Edward
marcenvon schreef:
kuyperh schreef:Tegelijkertijd moet duidelijk zijn dat het merk volstrekt veranderd is; de Defender is niet meer en met de Disco 2 is de laatste terreinwagen geproduceerd. Er komt wellicht een Defender nieuwe stijl maar of dat een terreinwagen wordt of een stoere yuppenbak is maar zeer de vraag.

De keuze van JLR om de immense kennis van tereinvoertuigen niet meer actief te exploiteren en zich te richten op het yuppensegment van hoog tot laag, Range Rover tot Discovery Sport cq Evoque is een marketingtechnische geweest en misschien niet eens zo'n hele slechte. De aandeelhouder mag het zeggen..


Je zou voor de aardigheid eens in een RR, een RRS of een D4 het terrein in moeten gaan. Ik vrees dat je er verder mee in het terrein komt als in een D2 of Defender.


Hoewel het gewicht een groot nadeel van die superluxe pantsertanks is heb ik ze al heul vaak zien gaan waar een Defender bleef steken. :shock: :shock: Maar laten we die discussie hier niet opnieuw voeren. :lol: :lol:

Ik schrijf mij iig ook in voor een vervolgboeki ;)

Re: Vervolg Land Rover kompas

Geplaatst: 12 Mei 2016, 09:28
door Landmarcs
Edward schreef:
marcenvon schreef:
kuyperh schreef:Tegelijkertijd moet duidelijk zijn dat het merk volstrekt veranderd is; de Defender is niet meer en met de Disco 2 is de laatste terreinwagen geproduceerd. Er komt wellicht een Defender nieuwe stijl maar of dat een terreinwagen wordt of een stoere yuppenbak is maar zeer de vraag.

De keuze van JLR om de immense kennis van tereinvoertuigen niet meer actief te exploiteren en zich te richten op het yuppensegment van hoog tot laag, Range Rover tot Discovery Sport cq Evoque is een marketingtechnische geweest en misschien niet eens zo'n hele slechte. De aandeelhouder mag het zeggen..


Je zou voor de aardigheid eens in een RR, een RRS of een D4 het terrein in moeten gaan. Ik vrees dat je er verder mee in het terrein komt als in een D2 of Defender.


Hoewel het gewicht een groot nadeel van die superluxe pantsertanks is heb ik ze al heul vaak zien gaan waar een Defender bleef steken. :shock: :shock: Maar laten we die discussie hier niet opnieuw voeren. :lol: :lol:

Ik schrijf mij iig ook in voor een vervolgboeki ;)


Ik geloof best dat een D3/4 enorm ver komt. Toch reed pas een goede vriend zijn D3 bijna vast, gewoon hier vlakbij in het bos - want ook in een D3 moet je dan eraan denken de alwetende knop in de juiste stand te zetten - echt alwetend is die knop ook weer niet (het lag natuurlijk ook een beetje aan de banden-keus).

Toch een stukje "geen nieuwe discussie":
Vorige week kampeerde ik weer op mijn vaste stek in Z-België, het was voor-vorige week ook daar beroerd weer geweest, en dus kon je deels niet met droge voeten over het veld lopen (en het veld helt toch aardig: het water liep eroverheen, en anders kwam het wel ondergrond uit de Ardennen opwellen). Ik was daar best blij met "slechts" 2 ton op een "normale" bandenmaat, ik was daar ook heel blij met de Conti Cross Contact AT: net de juiste mix tussen floatation en oppervlakkig insporen met behoud van tractie (zonder de banden af te moeten laten). Met 30% meer auto was ik er misschien ook doorgekomen, maar misschien ook niet.

Verder ben ik ook heel blij met de "mobile garden-shed" uitstraling van de Defender, maar dat is een kwestie van smaak etc.


Groeten MarcS