Onbekrachtigd stuurhuis RHD gezocht

Ken

Onbekrachtigd stuurhuis RHD gezocht

Berichtdoor Ken » 10 Nov 2021, 09:59

Beste leden,

Voor mijn '83 110 2.5 benzine rhd zoek ik een nieuw/ander stuurhuis.
het betreft een 4 bouts stuurhuis onbekrachtigd: zie fotos onderaan.
Het huidige stuurhuis is gevuld met vet... dus denk dat er iets inwendig niet helemaal lekker zit, mede door een zwaar punt in de stuurbeweging.

Mocht iemand van jullie iets hebben liggen dan graag een PB :)

Groet Ken!
20211108_221706.jpg
20211108_221706.jpg
Bijlagen
20211108_221652.jpg

Ken

Re: Onbekrachtigd stuurhuis RHD gezocht

Berichtdoor Ken » 11 Nov 2021, 11:20

kleine toevoeging, ik denk de LARO om te bouwen naar LHD, dus mocht iemand een linksgestuurde onbekrachtigde hebben liggen is dat ook welkom.
Dank alvast!

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 11 Nov 2021, 16:00

Ken schreef:kleine toevoeging, ik denk de LARO om te bouwen naar LHD, dus mocht iemand een linksgestuurde onbekrachtigde hebben liggen is dat ook welkom.

Ken, Kijk ook eens even hier als je wilt gaan ombouwen. En als je dan toch door wilt gaan, zou je dan niet beter tegelijk aan stuurbekachtiging etc willen denken ....
De RHD => LHD ombouw is een ingrijpende hobby ... die kan je dan misschien beter direct goed en grondig aanpakken.

Groeten MarcS

Erik Peters

Berichtdoor Erik Peters » 11 Nov 2021, 18:11

Landmarcs schreef:De RHD => LHD ombouw is een ingrijpende hobby ...
Precies en ook duur, voorop gesteld dat je de benodigde onderdelen nog kunt vinden.

Een zwaar punt in de besturing hoort natuurlijk niet, maar als dit ongeveer in de rechtuit-stand is, dan is vermoedelijk e.e.a. niet goed afgesteld.
Vet in het (onbekrachtigde) stuurhuis is geen probleem, mits het EP-0 of EP-00 vet is (en niet het vet dat gebruikt wordt voor doorsmeren van de kruisjes, EP-2 dat is te dik).

Groet,

Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 14 Nov 2021, 12:35

Erik Peters schreef:
Landmarcs schreef:De RHD => LHD ombouw is een ingrijpende hobby ...
Precies en ook duur, voorop gesteld dat je de benodigde onderdelen nog kunt vinden.

Een dure hobby is het natuurlijk al gauw, een LandRover als beleggingsobject ... daar ben je sowieso te laat voor.
Als zo'n 10-15 geleden er een paar goed had kunnen inkopen dan was je nu spekkoper. (Maar hetzelfde geldt voor de huizenmarkt ... met de "juiste" voorkennis had je daar kunnen binnenlopen.)

Voor een RHD => LHD ombouw is het waarschijnlijk het handigst en verstandigst om een LHD donor-auto te zoeken.
Kan je een "correct" verongelukte, of een "incorrect" bevonden kentekenloze, auto vinden met de juiste delen in bruikbare toestand dan is het enige dat je plek moet hebben voor zo'n sloper.

Groeten MarcS

Ken

Berichtdoor Ken » 15 Nov 2021, 08:37

Stuurhuis inmiddels gevonden via marktplaats :)

Met Coen via PB contact gehad, en ik ga daar eens langs om te sparren over de ombouw.

Mocht iemand echter nog wat hebben liggen wat ik nu al zeker nodig ga hebben is een bericht altijd welkom!

Ken

Terug naar “Gevraagd”