j4f 109 en toekomstige nordic cruiser

Verslagen van modificaties, restauraties interieurinrichting etc geen reparaties. Reageren alleen per PB
fenix2

Re: j4f 109 en toekomstige nordic cruiser

Berichtdoor fenix2 » 27 Nov 2016, 09:03

Heb je ook de B-stijl bekeken?

Zelf dacht ik dat het bij mij ook wel meeviel, totdat ik wat dieper ging kijken en toen zag ik dit ....
sillrail-krokant.jpg

De onderste 15 cm bestonden nog maar voor een kwart, de rest was volledig weg gerot en ook de C-stijl was te ver heen om zonder inzet stuk te herstellen

succes, Fenna
Afbeelding

j4f

Berichtdoor j4f » 02 Dec 2016, 12:53

@Fenix2, ziet er inderdaad aardig "krokant" uit.

Heb je zelf iets gemaakt of vervangende onderdelen gekocht? Zit vanwege de prijs te twijfelen, voor beide kanten ben je al snel +- 600,- kwijt. Terwijl we het materiaal en gereedschap al hebben, toch weer extra budget voor het leuke spul later :D

Heb je toevallig nog meer foto's van het renovatieproces?

fenix2

Berichtdoor fenix2 » 02 Dec 2016, 17:30

komend weekend zal ik mijn eigen project topic updaten en kun je over de sillrails en stijlen ook een en ander terugvinden
gr. Fenna
Afbeelding

j4f

Berichtdoor j4f » 05 Dec 2016, 11:39

Helaas het weekend zit er weer, hierbij een kleine update.

Zaterdag de laatste delen gedemonteerd, we stoppen net voor de achteras origineel was het de bedoeling te stoppen bij het schutbord maar goed je weer hoe die dingen gaan...

Uiteindelijk viel de roest mee, wat er zit is voornamelijk de linker kant rechts alleen de C stijl die opnieuw gefabriceerd moet worden en her en der wat kleine gaatjes die we gewoon dichtlassen. Rechts is wat meer werk, naast de gehele dorpel (zie voorgaande foto) ook de onderkant van de A stijl en wederom de C stijl. Op het schutbord zitten ook wat "krokante" stukken, er is destijds met een laag plamuur geprobeerd de roest weg te werken. We hebben daar verder nog niet naar gekeken eerst de onderkant afmaken voordat we rest weer uit elkaar gaat :D

En natuurlijk een kleine sfeerimpressie:
Afbeelding

Afbeelding

j4f

Berichtdoor j4f » 22 Jan 2017, 14:48

Tijd voor een update, afgelopen weken weer wat werkt verricht, het chassis en de bodempanelen voorzien van tectiel.
Er zaten wat plekken op de firewall die inmiddels gerepareerd zijn, deels nieuwe stukken erin gelast en deels met roestbinder en staalplamuur. Daarnaast is het laswerk tot de achterdeuren gedaan.

Komende weken de binnenkant spuiten + het motorruim zodat de isolatie erop kan. Daarna kunnen de eerste delen terug en moeten we uitzoeken hoe we de radiateur + IC gaan monteren i.c.m. het Defender front.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dit was niet meer te herstellen alvast maar een nieuwe besteld:
Afbeelding

j4f

Berichtdoor j4f » 19 Jun 2017, 09:52

Na een korte winterslaap is het project weer opgepakt, afgelopen weekend aan de achterkant gewerkt met de volgende resultaten:

Nieuwe outrigger
Nieuwe achter "bumper"
Afbeelding

Afbeelding

Gemonteerd:
Afbeelding

Laswerk afgekit en getectyleerd:
Afbeelding

Volgende week gaat de achterkant er weer onder, dan staat er eindelijk weer een rollende auto :)

trix G4

Berichtdoor trix G4 » 19 Jun 2017, 10:51

Jeetje, wat een project
Leuk om te volgen !!
Wel vreselijk veel werk maar respect hoor
Succes

Terug naar “projectverslagen”