Land Rover Series 3 project

Verslagen van modificaties, restauraties interieurinrichting etc geen reparaties. Reageren alleen per PB
LudoBourquin

Land Rover Series 3 project

Berichtdoor LudoBourquin » 19 Mar 2019, 11:36

Hallo,

na een ongeluk met mijn eerste series 3, toch maar weer een series 3 gekocht. aangezien ik toch die 200di die ik er in had gebouwd, eerst maar eens opzoek gegaan naar eentje waar een 200tdi of iets vergelijkbaars in zit.

op de kop zijkant.jpg

laro op de kop.jpg

Niet lang nadat de auto weg moest (verzekering) toch de volgende gevonden, deze was door de vorige eigenaar helemaal opgeknapt met een discovery 200tdi uit 1991 (motor bak en assen). Zoals het soms gaat met hobby auto's en gebrek aan tijd is de auto de afgelopen 2 jaar neergezet en niet onderhouden/schoongemaakt. De basis was aardig goed (muv het laswerk). Op de foto hieronder is de nieuwe aanwinst te zien.

zijaanzicht voor keuring.jpg

Het laswerk hield in nieuwe achter crossmember, drie nieuwe out-triggers en het dichtlassen van verscheidene gaten in de balken. Voor de APK waren nog andere kleine dingen nodig. Momenteel zit er een APK op de auto en kan ik me bezig houden met de leuke dingen van het project.
Ook moesten de dempers vervangen worden, net als op de vorige gegaan voor de procomp es 3000.

De toekomst:
Er komt sowieso een rolkooi, deze heb ik momenteel op zolder liggen en moet nog opgeknapt worden en pas gemaakt.
Een zelfbouw bumper, sinds het begin is er het plan om zelf een bumper te maken op basis van een origineel.
Toevoegen van sleepoog aan de voorkant van de auto.
Het schilderen en poeder-coaten van de auto en onderdelen.
Een sperdiffentieel in de achteras en als het budget het toelaat een in de vooras.
Het pas maken van de 900r16 banden die ik op de vorige auto had zitten
Nieuwe lier (de lier die er op zit is aan vervanging toe)

Een korte introductie van de plannen en het project.

Groeten Ludo Bourquin
Pure awesomeness is the aim of the game

LudoBourquin

Re: Land Rover Series 3 project

Berichtdoor LudoBourquin » 20 Mar 2019, 17:02

Tijdens het behandelen van de balken (binnen en buitenkant) toch maar een begin gemaakt aan de bumper.
Op marktplaats een standaard series bumper op de kop getikt.

Het idee was om de bumper in het midden (tussen de balken) origineel te houden en buiten de balken de bumper taps toe te laten lopen en een hoek te geven richting de body.
Bumper1.jpg
bumper 4.jpg

Nadat de lasnaden netjes weggewerkt waren en de bumper is gepast zijn de bumper en meer onderdelen naar de poeder-coater gebracht.
Dit heeft mijn voorkeur over verven omdat het een hele sterke laag is en dus ook in het terrein (wat zeker gaat gebeuren) mooi blijft.
bumperklaar.jpg

Hierboven het resultaat na het poedercoaten

LudoBourquin

Berichtdoor LudoBourquin » 29 Mar 2019, 11:15

Gisteren is de Warn 9.5ti (omgebouwd naar een 24 Volt lier) vervangen voor een kompakt 5.9 ton lier.
De Warn is vervangen omdat de bouten van de kappen dusdanig vast zaten dat ze of knapten of de in-bus glad gedraaid werd.
omdat die toch uit elkaar moest om hem te demonteren moest helaas de slijptol er in.

Na wat zoeken bij kompakt terecht gekomen. verder geen ervaring met deze lier maar ga er van uit dat deze prima is voor de hoeveelheid lieren.

Omdat de vorige lier al goed aangesloten was en de montage gaten het zelfde waren kon de nieuwe lier er zo op!
lier.jpg

Na het monteren en aansluiten even de lier getest en hij klinkt goed en is voelt krachtiger en sneller dan de vorige lieren die ik heb gehad dat beloofd dus veel!

HPS

Berichtdoor HPS » 30 Mar 2019, 12:15

Da's trouwens een serieus ongeluk geweest... Daar ben je vast niet zonder kleerscheuren uitgekomen... :?

LudoBourquin

Berichtdoor LudoBourquin » 07 Apr 2019, 17:58

Omdat het plan is het veld in te gaan zijn sleepogen een must!
Aan de achterkant heb ik een nato trekhaak dus een groot sleepoog. Voor had ik nog niks.
Na wat googlen twee aanlas ogen besteld (normaal worden deze op trailers gebruikt)
Hieronder het resultaat

Las.jpg
sleepogen zonder bumper.jpg
Sleepogen (2).jpeg

Terug naar “projectverslagen”