Pagina 1 van 1

Defender 110

Geplaatst: 07 Mei 2018, 16:15
door seborene
IMG_3763.JPG

Dit is het project. Doelstelling is ombouw naar benzine, automaat, verbeterd onderstel, interieur vol leer etc..... Binnenkort beginnen met het chassis herstellen en conserveren.

Re: Defender 110

Geplaatst: 14 Mei 2018, 21:07
door seborene
IMG_3779.JPG


De auto staat in de loods voor demontage, morgen verder.....

Re: Defender 110

Geplaatst: 15 Mei 2018, 19:52
door seborene
IMG_3782.JPG

IMG_3784.JPG


Demontage na dag 1.

Re: Defender 110

Geplaatst: 17 Mei 2018, 10:39
door Frank110V8
Mooie loods voor de ombouw. Hoeveel lang denk je over je project te gaan doen?

Veel success gewenst

Re: Defender 110

Geplaatst: 17 Mei 2018, 22:06
door Edward
Frank110V8 schreef:Mooie loods voor de ombouw. Hoeveel lang denk je over je project te gaan doen?

Veel success gewenst


Nou, ik hoop voor em dat ie hem vóór de winter klaar heeft. Want anders wordt het koud werken in een ongeïsoleerde nissenhut :lol: :lol:

Re: Defender 110

Geplaatst: 17 Mei 2018, 22:43
door Landmarcs
Edward schreef:
Frank110V8 schreef:Mooie loods voor de ombouw. Hoeveel lang denk je over je project te gaan doen?

Veel success gewenst

Nou, ik hoop voor em dat ie hem vóór de winter klaar heeft. Want anders wordt het koud werken in een ongeïsoleerde nissenhut :lol: :lol:


Of hopen nog nog wat verdergaande "climate change".
Afgelopen winter was een winterse uitzondering, we hebben al redelijk vaak "'s zomerse" temperaturen (dwz richting de + 10) in de winter.

Groeten MarcS

Re: Defender 110

Geplaatst: 04 Jul 2018, 22:48
door seborene
Het gaat iets minder voorspoedig, het project zelf staat even stil. Maar wel druk met het verzamelen van onderdelen......

Re: Defender 110

Geplaatst: 27 Okt 2018, 07:00
door one-ten.nl
Wat voor motor bouw je er in? Een 3,9 EFI? Je realiseert je toch wel dat je auto gezien het bouwjaar moet voorzien van een lambda geregeld injectiesysteem met katalysator? Dan is de 3,9 EFI denk ik de enige motor die makkelijk is in te bouwen.

CO dus max 0,5% . En dat is nog wel eens kantje boort bij een 3,9. In elk geval zorgen dat hij voor de keuring goed binnen die waarde zit.
En de lambdawaarde moet liggen tussen 0.97 en 1.03

Afbeelding


Personenauto’s met een verbrandingsmotor met elektrische ontsteking die in gebruik zijn genomen na 31 december 1995, moeten zijn voorzien van een goedwerkend emissiebestrijdingssysteem dat bestaat uit een katalysator en een lambdasonde. Hierbij is het bepaalde in Aanvullende permanente eisen, artikel 40, van toepassing.

Re: Defender 110

Geplaatst: 31 Okt 2018, 14:57
door seborene
Ondertussen in mijn andere 110 een 3,9 EFI, zonder problemen RDW goedgekeurd. In deze wil ik graag een 6,2 LS3....

Re: Defender 110

Geplaatst: 31 Okt 2018, 21:10
door one-ten.nl
leuk!