Defender 90 2002 TD5
Defender 90 2002 TD5
Dag allemaal, mij leek het leuk om mijn project met jullie te delen. Dit is mijn Defender TD5 uit 2002. De bedoeling is om een aantal deuken te verwijderen en een aantal rotte plekken rond en op de deuren aan te pakken. Verder komen ook een aantal modificaties om de hoek kijken in de toekomst en misschien dat ik onderweg tijdens het demonteren wat punten tegenkom en deze met jullie te delen.
Re: Defender 90 2002 TD5
Hier zijn wat afbeelding van de schade dat ik heb opgenomen.
Re: Defender 90 2002 TD5
Zodanig verroest dat ik een nieuwe capping moet vinden.
-
- Berichten: 6323
- Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
- Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee
Re: Defender 90 2002 TD5
Jordi.R schreef:Zodanig verroest dat ik een nieuwe capping moet vinden.
Dag Jordi,
Deze roest verbaast mij geenszins (en valt me nog enorm mee).
Bij mijn eind 1999-er 110Td5 waren 10 jaar geleden de cappings al zodanig verroest dat bij een stevige regenbui het water gewoon door de openingen naar binnen pieste, een duidelijk gevalletje van "niet druppelen maar piesen", buiten kwam het overigens met bakken naar beneden (ik nam dit waar omdat de laadbak van mijn 110 soms ook als mobiele slaapkamer functioneert).
Het probleem is dat het schuimrubber tussen opbouw en body-capping van een zodanig kwalijke kwaliteit was dat na een paar winters met wat vorst dit schuimrubber zo beurs is dat het roestwater vooral ter plekke wordt vastgehouden. Ik heb de kier toen maar afgekit in afwachting van de dingen die komen gingen ... (de afloop zal ik maar niet weer verhalen).
Bij mijn huidige 2010 Puma zit er dikker/breder schuimrubber tussen capping en opbouw ... door schade en schande wijs geworden is bij mij de naad aan de buitenkant al jaren met MS-polymeer afgekit (ik hoop bovendien dat het schuimrubber een "dichte" kwaliteit is).
O ja, een paar jaar terug dacht ik ... het is toch wel een rammelbak ... bleek de bovenbouw geheel losgerammeld te zijn op de "heup-gordel". Met een losse bovenbouw krijgen de body-cappings het natuurlijk ook weer zwaarder voor de kiezen.
Groeten MarcS
PS De tweede links-voor foto toont ook een hoekje schutbord en in ieder geval dat hoekje ziet er nog fris en fruitig uit.
Re: Defender 90 2002 TD5
Dag iedereen, ik dacht dat het wel weer eens tijd is om te laten zien waar ik ben met mijn project.
momenteel is de chassis bijna kaar en hoef alleen de achter as te demonteren. Ik heb tijdens het demonteren allerlei problemen tegen gekomen waar ik in de toekomst verslag over doe en misschien ook wel een filmpje van de reparatie maak als daar animo voor is. Maar goed, ik heb alles bijna uit elkaar en ben van plan om mijn chassis te laten stralen en te laten verzinken en vanaf daar mijn auto weer op te gaan bouwen. Ik wil mijn gehele vooras reviseren aangezien ik roest ben tegengekomen op mijn fuseebol en mijn remklauwen te vervangen aangezien ze ook ernstig verroest zijn etc etc. voordat ik mijn chassis kan wegbrengen moet ik eerst nog een aantal gaten dicht lassen. Dus voor nu kort samen gevat.... eerst de roest aanpakken.
@MarcS, bedankt voor je reactie. Ik heb een capping uit Engeland moeten laten overkomen, want ik op de Nederlandse websites geen exemplaar vinden. Ik moet nu nog een gepaste bredere schuimen afdichting vinden.
momenteel is de chassis bijna kaar en hoef alleen de achter as te demonteren. Ik heb tijdens het demonteren allerlei problemen tegen gekomen waar ik in de toekomst verslag over doe en misschien ook wel een filmpje van de reparatie maak als daar animo voor is. Maar goed, ik heb alles bijna uit elkaar en ben van plan om mijn chassis te laten stralen en te laten verzinken en vanaf daar mijn auto weer op te gaan bouwen. Ik wil mijn gehele vooras reviseren aangezien ik roest ben tegengekomen op mijn fuseebol en mijn remklauwen te vervangen aangezien ze ook ernstig verroest zijn etc etc. voordat ik mijn chassis kan wegbrengen moet ik eerst nog een aantal gaten dicht lassen. Dus voor nu kort samen gevat.... eerst de roest aanpakken.
@MarcS, bedankt voor je reactie. Ik heb een capping uit Engeland moeten laten overkomen, want ik op de Nederlandse websites geen exemplaar vinden. Ik moet nu nog een gepaste bredere schuimen afdichting vinden.
Re: Defender 90 2002 TD5
voor onderdelen/enz. Bowy ... yellow trading company.... heeft zeker nog wel panelen/dak enz. staan, voor minder
verzenden is schappelijk, aardige gast, know how, en denkt met je mee ( en nee, geen aandelen, alhoewel....qua bestellen bij 'm.... ben ik al aandeelhouder
)



"Listen, smile, agree, and then do whatever the fuck you were gonna do anyway.”
― Robert Downey Jr.
'84-er 110, RHD, 200TDi; 2x lier( <--/-->), 2"lift OME & nog steeds niet tevreden...
― Robert Downey Jr.
'84-er 110, RHD, 200TDi; 2x lier( <--/-->), 2"lift OME & nog steeds niet tevreden...
Re: Defender 90 2002 TD5
Ten eerste de beste wensen en een goed 2019 toegewenst aan alle Land Rover liefhebbers (En ook natuurlijk de niet liefhebbers).
Het is weer een poos geleden dat ik hier wat heb geplaatst maar er is een hoop gebeurt in de tussentijd.
Ik zal even weer wat foto's plaatsen met wat context over wat er gebeurt is in de periode sinds mijn laatste bericht.
Dit was natuurlijk niet de enige delen dat aan vervanging toe was, zo heb ik ook delen aan de vleugels waar het schudbord aan vast zat moeten vervangen voor nieuwe plaatjes dat ik ervoor op maat gemaakt heb. verder zag het er niet mooi uit bij de achterbumper.
Het is weer een poos geleden dat ik hier wat heb geplaatst maar er is een hoop gebeurt in de tussentijd.
Ik zal even weer wat foto's plaatsen met wat context over wat er gebeurt is in de periode sinds mijn laatste bericht.
Dit was natuurlijk niet de enige delen dat aan vervanging toe was, zo heb ik ook delen aan de vleugels waar het schudbord aan vast zat moeten vervangen voor nieuwe plaatjes dat ik ervoor op maat gemaakt heb. verder zag het er niet mooi uit bij de achterbumper.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast