Land Rover Series 3 project

Verslagen van modificaties, restauraties interieurinrichting etc geen reparaties. Reageren alleen per PB
LudoBourquin

Re: Land Rover Series 3 project

Berichtdoor LudoBourquin » 13 Nov 2019, 12:03

2/2

Wat is nou de oorzaak van het kapot gaan van de klepveren, wat ik denk is dat ze mij de verkeerde klepveren geleverd hebben.
klepveer geleverd.jpg

dit is de in eerste instantie geleverde klepveer
klepveer goed.jpg

en dit is een van de later geleverde klepveren

zoals af te lezen zit er een redelijk verschil in de ruimte tussen de wikkels.
ook is duidelijk het kleur verschil zichtbaar tussen de twee klepveren.
De eerste klepveer is helemaal blauw verkleurd door de warmte.
Of het komt door de mate van inveren of dat de veer zichzelf aantikt bij het volledig in veren is mij niet helemaal duidelijk,
dat het niet zo hoort daarentegen is mij wel duidelijk!
Pure awesomeness is the aim of the game

LudoBourquin

Berichtdoor LudoBourquin » 19 Jan 2020, 22:48

Omdat de standaard Garret turbo van een 200tdi geen variabele geometrie heeft en een kennis van me nog een vnt turbo had liggen van een 2.5 tdi (transporter of crafter) gaat deze turbo op de 200 tdi.

De turbo zelf past precies op het uitlaatspruitstuk. Alleen de vnt aansturing moet worden omgezet zodat die via vacuum of druk werkt.
ook is het uitlaat gat van het spruitstuk groter dan die van de turbo dus voor de flow de frees er maar in.

turbofrees.jpg

omdat de frees er in moest moest de turbo uit elkaar. Ik heb nog nooit een turbo uit elkaar gehaald (en zeker geen vnt) dus zeker een leuke klus.

turbo2.jpg

omdat ik nog aan het wachten ben op wat onderdelen even het inlaat spruitstuk gepoetst van binnen zodat de luchtflow iets beter wordt.
Zal wel geen/minimaal effect hebben. Maar wel weer wat meters gemaakt met de frees.

Binnenkort meer!

LudoBourquin

Berichtdoor LudoBourquin » 18 Mar 2020, 11:26

Omdat de vorige bumper me niet helemaal beviel en ik zoals velen met mij toch thuis moet werken (en dus geen reistijd heb).
Toch maar begonnen aan een nieuwe bumper.
Deze bumper is gemaakt van 3 mm plaatstaal en een klein stukje van een oude kromme bumper die ik nog had liggen.

bumper nieuw2.jpg

bumper nieuw1.jpg

De bedoeling was een wat grotere bumper, die ook om de fenders heen gaat om wat extra bescherming te bieden.
Het is nog een work-in-progress zo snel die klaar is en gepoedercoat gaat die op de auto.

LudoBourquin

Berichtdoor LudoBourquin » 07 Mei 2020, 08:21

Motorisch is er aardig wat gebeurd, nu maar eens wat aan de binnenkant doen!
Een landrover kennis heeft laatst zijn dashboard opnieuw laten bekleden. Omdat mijn dashboard er ook behoorlijk aan toe was ben ik er ook aan begonnen!

Eerst alle gaten gevuld met plamuur.

Dash bovenWats.jpg

Dash onderWats.jpg

Hierna het dash bekleed met royal gray

dash bekleedWats.jpg

misschien worden de roostertjes voor de "warme" lucht nog een andere kleur gespoten maar voorlopig nog even niet.

Terug naar “projectverslagen”