Het verhaal achter deze auto is dat ik hem via via kon kopen, van iemand die plots overleed. Een jaar of 5 daarna hebben zijn weduwe en zoon hem te koop aangeboden, met de afspraak erbij dat ik hem moet komen laten zien als hij klaar is. Dat vond ik prima. In 2016 heb ik hem gekocht en opgehaald, daarna is hij ruim 1,5 jaar weggezet, eind 2017 heb ik hem naar mijn huis gehaald. Omdat we ivm corona onze Afrika reis moesten afbreken en ik nog onbetaald verlof had, heb ik vanaf maart tot en met de zomer heel veel werk kunnen doen aan de series. Erg leuk moet ik zeggen.
Het gaat om een originele Nederlandse S2, gemaakt in 1960 in Solihull en op kenteken gezet in 1962. Ik probeer hem zo goed mogelijk origineel te houden. Motornummer en baknummer matchen, dus dat is al mooi.
Zie foto's:

Een scan van een foto van de vorige eigenaar. Ik schat eind jaren '90 gehaald en deels gedemonteerd door hem.

Foto's van demontage door vorige eigenaar.

Foto's van de vorige eigenaar die bezig is het met herstellen van het chassis.

"Hey Coen, is dat wat voor jou?!" Ik: uuhh wat zie ik hier eigenlijk?!??

Ophalen: nu al happy!

Door de tuin zeulen, achter de (toen nog) 130.

Waarde transport.

Wel een pens werk!

December 2017: naar huis!

Zo ziet mijn mancave er uit met series.

Motor afbouw.

Schutbord laten stralen, powdercoaten en spuiten.

Engels spul. Altijd ingewikkeld welke bouten er nú weer in moeten........ Hier mijn to do en mijn bestellijstje op het whiteboard in de garage.