Voor remmen aanpassen Serries 3 voorkant.

Verslagen van modificaties, restauraties interieurinrichting etc geen reparaties. Reageren alleen per PB
arjan_de_jong

Voor remmen aanpassen Serries 3 voorkant.

Berichtdoor arjan_de_jong » 23 Mar 2014, 20:18

Tijdens de Trial trapte ik plots door mijn rem. Hij werkte nog wel maar moest in eens een paar keer trappen voor ik druk had.
Voorzichtig naar huis gereden en gekeken wat het probleem was. Bleek 1 remslang een breuk te hebben van binnen. Aan de buitenkant niks te zien.
Gelijk maar nieuwe staal ommantelde slangen besteld maar omdat ik de vorige keer heel erg veel problemen had met de remmen ontluchten dat ik er goed tegen op zag.

Daarom hebben we besloten te kijken of we de ontluchtingsnippel konden verplaatsen naar boven.

Ik kan dit van harte aanbevelen. We hebben hierna gewoon makkelijk met de voet kunnen ontluchten!
Zojuist proef gereden en gelijk met 1 keer trappen een knetterhard pedaal en blokkerende wielen. Helaas wel eerst de achterste maar dat ik nog een kwestie van bijstellen.

Hier een foto van hoe het er nu uit ziet. De leiding gaat vanaf de slang dus eerst naar de onderste cilinder en daarna door naar de bovenste waar ook de ontluchtingsnippel zit.
mini-TV221072.JPG
Landrover series III 109 stawag. 2.4D (toyota)

Terug naar “projectverslagen”