[FL2] Sleutelbody vervangen

Verslagen van modificaties, restauraties interieurinrichting etc geen reparaties. Reageren alleen per PB
Dommel

[FL2] Sleutelbody vervangen

Berichtdoor Dommel » 29 Apr 2014, 20:02

Nadat inmiddels bij beide sleutels de gaten om aan de sleutelbos te hangen doorgesleten waren heb ik besloten nieuwe sleutels te bestellen... tot ik telefonisch hoorde wat mij dat ging kosten... :!:
Als ik mij goed herinner € 160,- per sleutel!

Toen ging ik eens googlen en vond ik de site http://www.autosleutels.info om zelf de body te vervangen: € 38,85 per body, inclusief nieuwe batterij en als je een tweede bestelde krijg je korting.

Het leek mij het te proberen waard! :roll:

FL2_key_1.jpg

FL2_key_2.jpg

Rubber binnen de oude body voorzichtig eruit gehaald en met polymax in de nieuwe gelijmd.

FL2_key_3.jpg

Even passen en meten; de vijf knopjes zijn goed op de printplaat te zien.
Laatst gewijzigd door Dommel op 29 Apr 2014, 20:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Van de regen in de blub.

Freelander 2 TD4 HSE

Dommel

Re: [FL2] Sleutelbody vervangen

Berichtdoor Dommel » 29 Apr 2014, 20:05

FL2_key_4.jpg

Printplaat op z'n plek in de nieuwe body en voor de batterij ook een dikke drol polymax om de knopjes goed tegen de body aan te drukken.

FL2_key_5.jpg

De randen van de schalen vervolgens ingesmeerd met Bisonkit lijm en beide bodyschalen goed tegen elkaar aangedrukt en een nachtje tussen lijmtangen gehouden. Met een stanleymes het overtollige lijm wegkrabben en je sleutel ziet er als nieuw uit!

Het gat in de noodsleutel om aan de sleutelbos te doen is te klein gemaakt. Dus dit heb ik met een boortje 5 mooi pas gemaakt. De baard laat ik binnenkort slijpen.
Van de regen in de blub.

Freelander 2 TD4 HSE

Edward

Berichtdoor Edward » 29 Apr 2014, 20:15

Kun je nu nog wel je batterij wisselen als dat nodig is? Polymax op de batterij en Bisonkit op de randen klinkt een beetje definitief... :roll:
Edward van Vugt

http://www.EdwardvanVugt.nl
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Discovery IIa 2004

Dommel

Berichtdoor Dommel » 29 Apr 2014, 22:33

Die druppel Polymax zit niet op de batterij, maar voor de batterij. Met veel geduld is de body nog wel open te krijgen. Zo niet, dan is een nieuwe body redelijk betaalbaar is gebleken.
Van de regen in de blub.

Freelander 2 TD4 HSE

Terug naar “projectverslagen”