Blue Phoenix

Verslagen van modificaties, restauraties interieurinrichting etc geen reparaties. Reageren alleen per PB
fenix2

Re: Blue Phoenix

Berichtdoor fenix2 » 16 Jun 2018, 20:34

Met de spiegels ben ik nog wat aan het testen. Ben er nog niet helemaal uit hoe ik ze wil hebben.
De spiegel op het spatbord laat me wel zien wat er direct naast mijn auto aan de hand is.
Afbeelding

fenix2

Berichtdoor fenix2 » 17 Jun 2018, 23:23

uhm, zullen we deze spiegeltjes verder in een eigen techniek of kroeg draadje doen?

Om vervuiling van een verslag met "oh wat mooi"reacties en ellenlange anekdotes over wat iemand gezien heeft bij een ander voertuig te voorkomen wordt iedereen verzocht eventuele reacties per PB te sturen. Alleen de topicstarter mag posten in zijn/haar eigen topic! Derhalve zijn eerdere posts verwijderd.

Chris / Forumbeheer
Afbeelding

fenix2

Berichtdoor fenix2 » 10 Mar 2019, 16:17

Inmiddels ben ik 9 maanden op pad met mijn 109. Ik rijd er regelmatig mee en ben bijna toe aan een tweede oliewissel.

De eerste 2000km waren wel spannend, gelijk met de verse APK met het hok naar Zweden op en neer. Deze reis heb ik ingekort omdat ik de koppakking niet vertouwde en de versnellingsbak ging lekken.

Thuisgekomen de koppakking gedaan (en de kleppen nog een keer geslepen) en gelijk de afdichting van de versnellingsbak nagelopen. Het lektte langs de schakelstangen (waar anders bij een series bak ;) ) De schakelstangen heb ik extra voorzien van een hertenleren (=dun en soepel) ringetje dat door de standaard rubber ring in het huis van de v-bak wordt gedrukt met de stalen plaatjes. Dat lijkt prima te helpen en vereist geen aanpassing aan de V-bak. Gelijk heb ik ook de ontluchting van de assen en V-bak verhoogd.

Aan geneuzel heb ik daarna erg weinig gehad: een op de lagers vastgelopen dynamo en een lekkende aansluiting op de hulpkoppeling cilinder.
In september heb ik een inspuitpomp laten reviseren en daarmee het roken ongeveer opgelost. Ik ben nog wel de timing aan het tunen.

De dynamo heb ik vervangen voor een nieuwe in replacement kwaliteit en gelijk ook de v-snaar vernieuwd. Van de nieuwe was de regelaar snel gehemeld, waarschijnlijk door een slechte connector. Bij het vernieuwen van de bedrading had ik destijds de oude connector gebruikt, maar die heb ik al snel na het overlijden van de nieuwe regelaar vervangen voor een nieuwe connector. Van mijn oude, originele, dynamo heb ik voorlopig de regelaar in de nieuwe gezet en een nieuwe regelaar ligt op de plank voor als ik tzt weer in de buurt van de dynamo aan het knutselen ben. Een dynamo wissel doe ik nu trouwens wel binnen een half uur ;)

De lekkage bij de hulpkoppeling cilinder was op te lossen door de aansluiting opnieuw te felsen en de bochten in de leiding wat bij te stellen. Ook hiervoor ligt inmiddels een nieuwe leiding op de plank (en ook een nieuwe slang)

klussen die er aankomen voor de zomer:
- revisie Versnellingsbak (2e en 3e versnelling springen eruit bij lastwissel op de aandrijflijn). In de slipstream van de V-bak revisie pak ik de vernieuwing van de koppelingleiding mee.
- voorste oliekeerring van de krukas vervangen en gelijk inspectie van de timing ketting en tandwielen met zonodig vervanging daarvan. Met deze klus ben ik vlak bij de dynamo bezig en vervang ik gelijk de regelaar.
- deurrubbers nalopen voor betere sluiting van de deuren (en daarmee minder water binnendringing bij neerslag)
- geluidsisolatie aanbrengen, zodat ik op langere stukken geen oordoppen meer nodig heb en een radio zin heeft 8-) ;)

Tot zover deze update :)
Afbeelding

lwbmark

Berichtdoor lwbmark » 10 Mar 2019, 19:49

goed bezig!
Mark. 1985 RHD 90 V8 cstw

Terug naar “projectverslagen”