Zonnepanelen

Verslagen van modificaties, restauraties interieurinrichting etc geen reparaties. Reageren alleen per PB
VeeTee

Zonnepanelen

Berichtdoor VeeTee » 18 Mei 2014, 20:11

Een klein projectje vandaag afgerond:

Installatie van 3x20W zonnepanelen permanent op her roofrack. Ik had de panelen als mobiel 3-delig koffer-systeem altijd al in de auto liggen, onder de uittrekplank met opbergboxen tussen de wielkasten, maar bedacht me dat ik er eigenlijk te weinig gebruik van maakte. En als ze toch altijd al als ballast meegaan, waarom dan niet als nuttige ballast op het dak?

De 3 paneeltjes dus ontdaan van de kofferslotjes en handgreep, de connectordoosjes aan de achterkant waterproofgemaakt (volgespoten met polymeerkit), en de solar charge controller van achterop het paneel verhuisd naar binnen in de auto. Paneeltjes met alu hoekprofiel aan elkaar vastgemaakt en bevestigingssteuntjes voor het roofrack eraan.

Het paneel is 60 W in totaal, dat moet in theorie redelijk het verbruik van de koelbox bijhouden. Dat is een zuinige Waeco CFX-40, verbruik 175 W per 24 uur. Met een paar uurtjes zon moet dat de tweede accu toch heel goed ontlasten, met goed weer hou ik zelfs over. 8-)

IMG_2754.jpg

IMG_2753.jpg

Zo, laat de zomer nu maar komen - mijn pilsje staat koud! :mrgreen:
Vincent
1959 Polynorm 1/4 Ton Trailer, 195?, Olive Drab Green (verkocht)
1970 M416 Military Trailer (Kampeertrailer conversie), Epsom Green (verkocht)
1975 Series III 88 V6, Light Green (helaas verkocht)
1996 Defender 110 CSW 300 Tdi, Epsom Green (verkocht)
2000 Freelander 1 TD4 3-drs, Silver (verkocht)
2006 Freelander 1 TD4 5-drs Facelift Automaat, Tonga Green

> www.titunet.nl <

Terug naar “projectverslagen”