scratch Serie III 88"

Verslagen van modificaties, restauraties interieurinrichting etc geen reparaties. Reageren alleen per PB
Gebruikersavatar
Scratch
Berichten: 118
Lid geworden op: 03 Apr 2007, 19:05

scratch Serie III 88"

Berichtdoor Scratch » 30 Aug 2014, 21:05

Ik ben Eric, al jaren besmet het Land Rover virus. Voor sommige hier een bekende van de Prikpagina en diverse ander 4x4 forum's. Nu ik de laatste 10 jaar eigenlijk alleen maar schroefgeveerde Land Rovers heb gehad, heeft Weekers me doen uitwijken naar een Serie III 88 benzine uit 1976. In eerste instantie wilde ik een schroefgeveerd chassis bestellen en mijn 90 300Tdi op offeren. Maar omdat de Land Rover in zo'n originele staat is, is dat eigenlijk zonde. Er moet nog wel een hoop gebeuren om hem weer op kenteken te krijgen met een keurige APK.

Zoals het verhaal begin...

Afbeelding
Zo stond de 88 in een oude schuur in België. Sinds 1996 niet meer gekeurd, enkel op eigen terrein gereden.

Afbeelding
Ritje Antwerpen/Nunspeet.

Afbeelding
Banden met droogte scheuren vervangen voor een 6 SAT lookalikes. Set nette velgen had ik nog ergens liggen.

Afbeelding
Nog geen week later scheurde de sof-top door een klomp ijs, en was mijn eerste uitgave een feit.

Afbeelding
Nieuwe soft-top.

Afbeelding
Op voor een kentekenbewijs bij de RDW in Zwolle.

Afbeelding
In eerste instantie staat alles verkeerd op de kenteken card, na een paar telefoontjes en wat mailverkeer met de keurmeester wordt de card vervangen door een nieuwe met de juiste gegevens. Het is een 7 persoons histories kenteken met 3,5 ton trekgewicht :lol:

Afbeelding
Daarna weg gebracht voor een APK.

Afbeelding
Veren waren zwaar verroest en afkeur en worden vervangen door paraboolveren.

Afbeelding
Na een paar uurtjes staat de auto een stuk hoger.

Afbeelding
Na een lijst van 100 kleine dingetjes heeft de 88 een APK !

Afbeelding
Het eerste ritje gaat nog niet vanzelf. Sturen en remmen gaat prima, maar er zit geen gang in. Eigenlijk rijd hij alleen maar op de choke. De 88 is dan motorische ook nog niet nagekeken.

Afbeelding
Eerst maar eens de carburateur uit elkaar.

Afbeelding
En nog een elektronische ontsteking.

Afbeelding
Dan komt tijdens het afstellen van de ontsteking de looplamp tussen de ventilator en de radiateur...
Dat wordt dus een nieuwe ;)

Afbeelding
En zo staat de auto er nu bij

Ik zal deze topic gebruiken voor de vorderingen die ik maak. Vragen!? Stel ze gerust :wink:
Gr Eric

Gebruikersavatar
Scratch
Berichten: 118
Lid geworden op: 03 Apr 2007, 19:05

Re: scratch Serie III 88"

Berichtdoor Scratch » 31 Aug 2014, 12:34

het is geen 123 ontsteking, wel naar gekeken, maar de prijs was me iets te gek :roll:
Deze komt bij LandRo vandaan (http://www.landro.nl) maar is wel bij meerdere Land Rover leveranciers te krijgen. Deze is makkelijk te monteren door 2 kabels aan te sluiten op de + en - van de bobine. Ik heb er gelijk kabels en bougies bij besteld. Als je bougies besteld moet je even weten welke compressie je motor heeft. 7:1 is standaard, heb je een 8:1 dan staat dat op de cilinderkop. Voor het afstellen heb ik een stroboscoop aangeschaft.

AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding
Gr Eric


Terug naar “projectverslagen”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast