88" Serie 3, project "The Green Shed"

Verslagen van modificaties, restauraties interieurinrichting etc geen reparaties. Reageren alleen per PB
ChrisdG

88" Serie 3, project "The Green Shed"

Berichtdoor ChrisdG » 17 Dec 2014, 21:37

Zo, bij deze een topic om de aanpassingen aan mijn Series 3, benzine, bj 1975 bij te houden. Hij komt uit Zwitserland, achter een mooie schuur vandaan. Ik heb hem in Nederland gekocht, al op kenteken. Wel met de kwast geschilderd, prima!

Tips en aanbevelingen van harte welkom, ik ben nieuw in Land Rover land!

IMG-20140812-WA0001 1000 pixels.jpg
Zo heeft hij in Zwitserland een tijd gestaan...
Series 3, 1975, Benzine
Rijdend project ;-)

ChrisdG

Re: 88" Serie 3, project "The Green Shed"

Berichtdoor ChrisdG » 17 Dec 2014, 21:48

En dit is de auto nu.

DSC04682 1000 pixels.jpg
Zoals gekocht

Wat heb ik gedaan:
- achterwiel met ophanging verwijderd. Volgens mij hangt er dan teveel gewicht aan de deur scharnieren. Verder vind ik het niet geweldig mooi. Er ligt ook al een reserve wiel op de motorkap.
- een van de achterbankjes vervangen. Er zat grijs stof in, van de verkoper (Jelle) kreeg ik netjes een zwarte mee.
- Nieuwe middenzitting en rug gekocht, origineel Land Rover. De oude zien er niet uit. Geba Auto had nog New Old Stock liggen voor een nette prijs. Aardige lui trouwens. Ligt trouwens nog een midden rugdeel.
- Setje andere velgen en banden gekocht. Oude banden waren zo goed als op. Wel tweedehands, maar prima setje.

141217 nieuwe banden en velgen.jpg
Chris is weer helemaal happy ;-)
Series 3, 1975, Benzine
Rijdend project ;-)

ChrisdG

Berichtdoor ChrisdG » 17 Dec 2014, 21:54

Wat staat er voor de korte termijn op de rol:

- vervanging rubbers op de motorkap, zijn echt lelijk
- vervanging deel verlichting, is wat aangeslagen, ik wil graag nette lampjes erop hebben
- nieuw "oud" kenteken. Ik ben vandaag bij de garage geweest, het schijnt dat als je met je kenteken naar de RDW gaat, je het om kan ruilen voor een "oud" kenteken. Dan mag je ook blauwe platen monteren, wat ik graag wil.
- carburateur eens bekijken. Als de motor warm wordt gaat hij harder stationair lopen. Volgens een goede vriend van me, bekend met Engelse auto's (Healey's), zou dat aan een versleten carburateur kunnen liggen. Ook de verkoper gaf al mee dat de carburateur niet helemaal 100 % was.

Verder heb ik een mooi onderdelenboek voor de Series 3 gekocht.

Zo, dat is hem weer voor vandaag.
Series 3, 1975, Benzine
Rijdend project ;-)

Scratch

Berichtdoor Scratch » 20 Dec 2014, 11:01

Carburateur zou je kunnen reviseren. Voor £15,- heb je revisie setjes met pakkingen en vervangende sproeiers. Deze carburateurs staan bekend om krom trekken en zou je dan weer vlak kunnen schuren. maar dat is mij niet gelukt, dus uiteindelijk gekozen voor een vervangende carburateur. Deze was eigenlijk niet duur, iets van €100,- en dan thuis op de mat bezorgd. Gemonteerd, afgesteld en rijden !!

Afbeelding
Gr Eric

ChrisdG

Berichtdoor ChrisdG » 23 Dec 2014, 11:15

Ha Scratch,

Dank voor de tip. Ik had van mijn maatje begrepen dat een revisie setje (compleet) zo rond de € 50,- zou kosten. Alternatief is inderdaad een nieuwe, als ik zoek op het forum kom ik bij een Weber 34ICH uit. (of Weber 32/34 DMTL).

Ik ga komende dagen de carburateur er eens af schroeven en bekijken.

Gr, Chris
Series 3, 1975, Benzine
Rijdend project ;-)

ChrisdG

Berichtdoor ChrisdG » 20 Jan 2015, 15:12

Zo, weer effe verder, hoe vaar ik met de carburateur? Niet heel geweldig, er zat een Solex op ipv een Zenith. En volgens de boeken hoort er op mijn Series 3 benzine uit '75 een Zenith. Verder echt wel wat speling op de gasklep. Kortom, vervangen.

Zo overwegend Weber vs Zenith, ach waarom ga ik niet voor origineel? Zo gezegd, zo gedaan. Inmiddels via Internet een Zenith 36 IV gekocht. Nou, die blijkt niet te passen. Als ik plaatjes en foto's bekijk mis ik nog een adapterplaat. Verder is het er een met kabel bediening. Soort aanschaf van de eeuw ;) .

Had ik maar :oops: ...een Weber ge...wordt vervolgd!
Series 3, 1975, Benzine
Rijdend project ;-)

ChrisdG

Berichtdoor ChrisdG » 03 Feb 2015, 23:20

Zo, na wat bier en nootjes weer verder met het carb projectje. Ik wilde toch voor origineel Zenith gaan, aldus een 2e Zenith op de kop getikt. Nu wel de goede, al doende leer je. Tevens adapterplaat op de kop getikt, soms zit het mee. Inmiddels nagekeken, schoongemaakt en vervangen wat nodig was. Een van de sproeiers wilde er niet uit, daar moest zelfs een linkse tap aan te pas komen. Maar, al met al weer een prima Zenith carbje voor de 88".

Revisie 1.jpg
Lekker aan het werk.

Revisie 2.jpg
Lastig sproeiertje, linkse tap helpt.

Revisie 3.jpg
Zo, bijna klaar!
Series 3, 1975, Benzine
Rijdend project ;-)

ChrisdG

Berichtdoor ChrisdG » 03 Feb 2015, 23:25

Zo, kleine update, blauwe kentekenplaten zijn ook binnen. Nu wil ik de kentekenplaat midden voor op (bovenop) de bumper monteren. Weet iemand waar ik het plaatje kan kopen om de kentekenplaat tegen aan te schroeven/aan te bevestigen? Alvast dank, Chris.

****mod edit: svp per PB antwoorden niet in het topic****

Inmiddels heeft een van de leden gereageerd, dank! Ik kan weer verder ;-)
Laatst gewijzigd door ChrisdG op 06 Feb 2015, 19:41, 2 keer totaal gewijzigd.
Series 3, 1975, Benzine
Rijdend project ;-)

ChrisdG

Berichtdoor ChrisdG » 06 Feb 2015, 19:38

Zo, weer kleine update, van de zomer wil ik graag "open" rijden. Op internet dus een lage achterdeur aangeschaft. Eentje die niet naar beneden opent, maar opzij. Kan ik mooi de scharnieren die er zitten blijven gebruiken. En het stapt wat makkelijker in. Ik heb achterin bankjes, we zouden er met zijn zevenen in kunnen zitten. Vorige week zaterdag deurtje geschuurd, net in de menie geschilderd. Verder zijn de lampjes en wat andere kleine onderdelen binnen, ik kan morgen weer lekker verder!

Achterklep 1000 pixels.jpg
In de menie.

nieuwe lampen en andere onderdelen 1000 pixels.jpg
Nieuw!
Series 3, 1975, Benzine
Rijdend project ;-)

ChrisdG

Berichtdoor ChrisdG » 07 Feb 2015, 16:28

Zo, effe wat anders ;) . De verf ligt te drogen, even een klein klusje. Ik heb wat gereedschap meegekregen met de Land Rover wat ietwat roestig was...staalborsteltje en wat WD 40 en Tadaaaa!

gereedschap 1000 pixels.jpg
Zoals gekregen en na wat borstelwerk.
Series 3, 1975, Benzine
Rijdend project ;-)

Terug naar “projectverslagen”