88" Serie 3, project "The Green Shed"

Verslagen van modificaties, restauraties interieurinrichting etc geen reparaties. Reageren alleen per PB
ChrisdG

88" Serie 3, project "The Green Shed"

Berichtdoor ChrisdG » 17 Dec 2014, 21:37

Zo, bij deze een topic om de aanpassingen aan mijn Series 3, benzine, bj 1975 bij te houden. Hij komt uit Zwitserland, achter een mooie schuur vandaan. Ik heb hem in Nederland gekocht, al op kenteken. Wel met de kwast geschilderd, prima!

Tips en aanbevelingen van harte welkom, ik ben nieuw in Land Rover land!

IMG-20140812-WA0001 1000 pixels.jpg
Zo heeft hij in Zwitserland een tijd gestaan...
Series 3, 1975, Benzine
Rijdend project ;-)

ChrisdG

Re: 88" Serie 3, project "The Green Shed"

Berichtdoor ChrisdG » 17 Dec 2014, 21:48

En dit is de auto nu.

DSC04682 1000 pixels.jpg
Zoals gekocht

Wat heb ik gedaan:
- achterwiel met ophanging verwijderd. Volgens mij hangt er dan teveel gewicht aan de deur scharnieren. Verder vind ik het niet geweldig mooi. Er ligt ook al een reserve wiel op de motorkap.
- een van de achterbankjes vervangen. Er zat grijs stof in, van de verkoper (Jelle) kreeg ik netjes een zwarte mee.
- Nieuwe middenzitting en rug gekocht, origineel Land Rover. De oude zien er niet uit. Geba Auto had nog New Old Stock liggen voor een nette prijs. Aardige lui trouwens. Ligt trouwens nog een midden rugdeel.
- Setje andere velgen en banden gekocht. Oude banden waren zo goed als op. Wel tweedehands, maar prima setje.

141217 nieuwe banden en velgen.jpg
Chris is weer helemaal happy ;-)
Series 3, 1975, Benzine
Rijdend project ;-)

ChrisdG

Berichtdoor ChrisdG » 17 Dec 2014, 21:54

Wat staat er voor de korte termijn op de rol:

- vervanging rubbers op de motorkap, zijn echt lelijk
- vervanging deel verlichting, is wat aangeslagen, ik wil graag nette lampjes erop hebben