88" Serie 3, project "The Green Shed"

Verslagen van modificaties, restauraties interieurinrichting etc geen reparaties. Reageren alleen per PB
ChrisdG

Re: 88" Serie 3, project "The Green Shed"

Berichtdoor ChrisdG » 11 Feb 2015, 00:10

Zo, soms valt het mee, soms valt het tegen...
Ik denk, ik vervang even de lampjes. Die lampjes losschroeven was niet zo'n probleem, echter de bekabeling zat met ongelooflijk vastgeroeste klemmetjes vast achter de koplamp. Die dan ook maar losgehaald, er zat wat roest op, kon ik die gelijk even spuiten. Bouten en parkers uitgeboord, spulleboel losgehaald. Blijkt een van de koplamphuizen tegen doorroesten aan te zitten. Ook maar vervangen dus.

verlichting vervangen 1000 pixels.jpg
Even wachten op nieuwe koplampbehuizing.

In de tussentijd nog even mijn nieuwe kentekenplaathouder van een nieuw verflaagje voorzien, kan die zo op de voorbumper.

Net plaatje geworden, bedankt Roelof! Was trouwens leuk je te ontmoeten en je auto te zien!

kentekenplaat 1000 pixels.jpg
Blauw plaatje op nieuwe houder. Achter zit hij al.
Series 3, 1975, Benzine
Rijdend project ;-)

ChrisdG

Berichtdoor ChrisdG » 10 Mar 2015, 15:49

Zo, al effe niet gepost, bij deze weer een keertje. Auto rijdt inmiddels weer met de gereviseerde carburateur, verder nog wat losse onderdelen vervangen. Control rod tussen gaspedaal en carburateur, chokekabel, luchtslang naar luchtfilter, etc. Al met al weer lekker bezig. Afgelopen weekend lekker getuft, was zalig weer. Verder ook al "gewerkt", ballast gehaald voor de zonnepanelen die op het dak komen. Worden gewoon gebruikte stoeptegels voor gebruikt. Geld steken we liever in Land Rover onderdelen ;) .

Effe met het pontje 1000 pixels.jpg
Effe toeren, met het pontje over.

Front 1000 pixels.JPG
Frontje zo goed als af, koplampen moeten nog gesteld worden.

gereviseerde carb 1000 pixels.JPG
Gereviseerde carburateur.
Series 3, 1975, Benzine
Rijdend project ;-)

ChrisdG

Berichtdoor ChrisdG » 10 Mar 2015, 15:52

Zo, werken hoort erbij! Waarvoor koop je anders een Land Rover? Niet alleen voor de lol, toch? Er komt ook nog een trekhaak onder om een paar keer per jaar een 16m2 heen en weer te rijden tussen stalling en haven.

stenen 1000 pixels.JPG
Werken hoort erbij!
Series 3, 1975, Benzine
Rijdend project ;-)

ChrisdG

Berichtdoor ChrisdG » 01 Mei 2015, 20:05

Zo, al effe niets gebeurd? Jawel!
Auto is bij Jan van van Dam in Rhenen geweest, die heeft de final touch gedaan. Nou, eigenlijk nog meer, nieuwe voorveren, nieuw uitlaatdeel, afstellen, etc. Rijdt weer prima! Verder velg voor op de motorkap laten moffelen, is die ook weer mooi. Al met al wordt het weer een lekker bakkie.

Reservewiel.jpg
Weer een net reservewiel
Series 3, 1975, Benzine
Rijdend project ;-)

ChrisdG

Berichtdoor ChrisdG » 09 Mei 2015, 19:58

Zo, dagje lopen rommelen en wat kleine onderdelen gemonteerd. Langzaamaan wordt The Landy steeds completer en mooier. In ieder geval in the eye of the beholder ;-) Wat heb ik vandaag gedaan: Beugel achterdeur geschuurd en gelakt, eerst grondverf en daarna in het zwart, achterspat lappen gemonteerd (originele, kon ik nog op de kop tikken) en deurvangertje bij de bestuurdersdeur. Auto wordt steeds completer.

handvat achterdeur 1000 pixels.jpg
beugel achterdeur

Nieuwe achterflappen 1000 pixels.jpg
nieuwe achterspat lappen/flappen

deurvanger 1000 pixels.jpg
deurvanger
Series 3, 1975, Benzine
Rijdend project ;-)

ChrisdG

Berichtdoor ChrisdG » 09 Mei 2015, 20:00

En natuurlijk weer gebruikt, effe de parasol opgehaald uit het halletje. Altijd leuk om even een taakje te doen!

parasol ophalen 1000 pixels.jpg
parasolletje ophalen, alles past in The Landy!
Series 3, 1975, Benzine
Rijdend project ;-)

ChrisdG

Berichtdoor ChrisdG » 09 Mei 2015, 20:03

Oh ja, en nog een handvat/deurklink op de kop getikt, ook nog even gemonteerd. Natuurlijk met RVS boutjes en moertjes. Aan de klink niets gedaan, is zo ongeveer hetzelfde als de andere, blijft de staat mooi hetzelfde. Een hele nieuwe valt teveel op...dit lijkt net alsof het er al jaren zit.

Deurklink 1000 pixels.jpg
Deurklink
Series 3, 1975, Benzine
Rijdend project ;-)

ChrisdG

Berichtdoor ChrisdG » 07 Jun 2015, 23:57

Hmmmmm, gisteren wat pech met The Landy.

Wil ik wat onderdelen wegbrengen (achterbak vol), doet de versnellingsbak het niet meer. Ik trek op in zijn 1, schakel naar 2, geen versnelling meer te vinden. Motor loopt mooi rond, maar aandrijving ho maar. Aardige vent voor me ziet me midden op de rotonde staan en biedt sleepje aan naar huis. Nog effe staan kijken en praten, maar niets te zien. Er lagen ook geen onderdelen op de grond ;-(

Als het goed is schijn ik een LT76 bak te hebben, startend met 901... of 902... met A. Morgen einde dag maar eens kijken vanaf boven en voorzichtig gaan demonteren. Nog nooit een bak gedaan, dus spannend. Anders vraag ik wel hulp.
Series 3, 1975, Benzine
Rijdend project ;-)

ChrisdG

Berichtdoor ChrisdG » 09 Jun 2015, 17:25

Gert Jan en Walterke bedankt voor de tips! Ik was eerst effe not amused met The Landy, nu gaat het weer ;)

Cardan as draait, zou dus zomaar steekas kunnen zijn. Ik ga zo opkrikken en kijken welk wiel makkelijk draait en welk niet...

Een vriend heeft inmiddels ook hulp aangeboden, waarschijnlijk kan ik daar donderdagavond sleutelen. Kortom, weer licht in de tunnel!
Series 3, 1975, Benzine
Rijdend project ;-)

ChrisdG

Berichtdoor ChrisdG » 13 Jul 2015, 15:54

Zo, weer even tijd om te posten!

En ja, het was een steekas. Vier/Voorwielaandrijving deed het nog! Auto op aanhanger van neef Koos gereden en naar de werkplaats. Koos heeft een nieuwe besteld die een aantal dagen later binnen was. Vervolgens nog even plannen. Er moet ook gewoon gewerkt worden, gezin, je kent het wel.

Op transport.jpg
Op transport naar Koos

Wielen eraf, assen open, cardan open, etc. Na een uurtje of 4 werk (van Koos...) zat alles weer op zijn plek. Ik zal nog een foto plaatsen van de afgebroken as. Wat een kracht heb je nodig om zoiets kapot te krijgen. Maar ja, is ook 40 jaar oud. Inmiddels zit er weer een nieuwe in, hebben we voorlopig weer plezier van! Al met al heeft wel weer even geduurd voordat alles weer reed, maar afgelopen zaterdag heb ik mijn eerste ritje weer gereden met een smile van oor tot oor!
Series 3, 1975, Benzine
Rijdend project ;-)

Terug naar “projectverslagen”