S3: Een nieuwe 200DI motor voor Milady

Verslagen van modificaties, restauraties interieurinrichting etc geen reparaties. Reageren alleen per PB
Gebruikersavatar
GertJantH
Berichten: 96
Lid geworden op: 09 Jul 2010, 13:28
Locatie: Etten-Leur
Contact:

Re: S3: Een nieuwe 200DI motor voor Milady

Berichtdoor GertJantH » 02 Mar 2015, 21:14

En de verwarming kan bijna één op één overgezet worden:

een stukje buis en een stukje slang van de S3 en de 200TDI onderdelen combineren mooi tot een goede aansluiting

De S3-radiateur heb ik met flexibele slangen bevestigd
Afbeelding
Laatst gewijzigd door GertJantH op 04 Mar 2015, 13:30, 1 keer totaal gewijzigd.
___________________________________
Gert Jan ter Haar
Ik was de trotse eigenaar van Milady Landy (zelf gerestaureerde Series LWB 1980 met 200(t)DI), deze is verkocht.
En kort na de avonturen van Milady Landy in Afrika een Defender 130, 300TDi van 1998, verbouwd tot camper met hefdak.
Noem een echte Landy geen LaRo!
https://www.facebook.com/MiladyLandy
http://www.miladylandy.nl

Gebruikersavatar
GertJantH
Berichten: 96
Lid geworden op: 09 Jul 2010, 13:28
Locatie: Etten-Leur
Contact:

Re: S3: Een nieuwe 200DI motor voor Milady

Berichtdoor GertJantH » 02 Mar 2015, 21:18

Het brandstofsysteem laat ik via de S3 filter lopen, daarvoor moest ik wel wat slangen aanpassen en zo:
Van de opvoerpomp naar de filter:

De filter met verschillende afgedopte, ongebruikte openingen:

En van de filter naar de injectiepomp:


En toen konden we testdraaien:
http://youtu.be/-PUjEkkDZtA
___________________________________
Gert Jan ter Haar
Ik was de trotse eigenaar van Milady Landy (zelf gerestaureerde Series LWB 1980 met 200(t)DI), deze is verkocht.
En kort na de avonturen van Milady Landy in Afrika een Defender 130, 300TDi van 1998, verbouwd tot camper met hefdak.
Noem een echte Landy geen LaRo!
https://www.facebook.com/MiladyLandy
http://www.miladylandy.nl

Gebruikersavatar
GertJantH
Berichten: 96
Lid geworden op: 09 Jul 2010, 13:28
Locatie: Etten-Leur
Contact:

Re: S3: Een nieuwe 200DI motor voor Milady

Berichtdoor GertJantH » 11 Mar 2015, 20:12

En dan de elektra:
De accu paste niet meer voorin de auto, dus heb ik de bak onder de linkerstoel (bij mij de passagiersstoel) verdiept en vergroot zodat er twee flinke accu's in kunnen.

De kabel naar de motorruimte kan mooi langs de versnellingsbak en met de snelheidsmeterkabel naar voor lopen...

... naar de startmotor, de nieuwe dynamo en een nieuw centraal stroompunt op het schutbord:

.
De temperatuursensor uit het series-blok heb ik voorzichtig (voorzien van teflon tape) in de daarvoor bestemde plaats in het TDI-blok gedraaid. De schroefdraden komen niet helemaal overeen, maar dit past wel.

De temperatuurschakelaar voor de elektrische ventilator had ik al in mijn series-koelsysteem ingebouwd en kon dus één op één over

Zo, dat was dat, nu kan het rechter-spatbord er weer op (zie je meteen waar de fan zit).
___________________________________
Gert Jan ter Haar
Ik was de trotse eigenaar van Milady Landy (zelf gerestaureerde Series LWB 1980 met 200(t)DI), deze is verkocht.
En kort na de avonturen van Milady Landy in Afrika een Defender 130, 300TDi van 1998, verbouwd tot camper met hefdak.
Noem een echte Landy geen LaRo!
https://www.facebook.com/MiladyLandy
http://www.miladylandy.nl

Gebruikersavatar
GertJantH
Berichten: 96
Lid geworden op: 09 Jul 2010, 13:28
Locatie: Etten-Leur
Contact:

Re: S3: Een nieuwe 200DI motor voor Milady

Berichtdoor GertJantH » 04 Aug 2015, 14:19

Even een update over het gebruik van Milady met deze motor.
De voordelen
De kwaliteit van rijden is een stuk verbeterd, minder herrie in de cabine en betere acceleratie.
Het verbruik is echt aanzienlijk beter, als ik 90 km/h als kruissnelheid op de snelweg aanhoud en voor de rest flink vermogen vraag (ook in de bergen met 4x4) is het gemiddeld verbruik 1l/9,5km (10,5 l/100km). OK, als ik de top vraag, dus 100-110 km/h op de snelweg dan is het verbruik 1l/7km.
Ik heb nog vermogen over als ik met 90 km/h achter een vrachtwagen aan hang, ik kan dan makkelijk inhalen.
De nadelen
Bij hoge buitentemperaturen wordt de motor snel warm. Dit leidt tevens tot problemen met de koppeling. Ik ben (samen met dit forum) nog aan het uitzoeken of hier een oplossing voor is.
Verder niet...
O, ja, het blijft een series en dus een herriebak, op onze reis naar Marokko hebben we bijna constant met oordoppen in gereden.
___________________________________
Gert Jan ter Haar
Ik was de trotse eigenaar van Milady Landy (zelf gerestaureerde Series LWB 1980 met 200(t)DI), deze is verkocht.
En kort na de avonturen van Milady Landy in Afrika een Defender 130, 300TDi van 1998, verbouwd tot camper met hefdak.
Noem een echte Landy geen LaRo!
https://www.facebook.com/MiladyLandy
http://www.miladylandy.nl

Gebruikersavatar
GertJantH
Berichten: 96
Lid geworden op: 09 Jul 2010, 13:28
Locatie: Etten-Leur
Contact:

Re: S3: Een nieuwe 200DI motor voor Milady

Berichtdoor GertJantH » 23 Mar 2016, 20:18

Tijdens onze reis naar Marokko in de zomer van 2015 gebeurde het en onlangs tijdens de voorjaarsrit van de andere Land Rover club (DLRR) weer. Bij het off-roaden raakt de vooras de poelie met een klap waardoor de poelie een deuk oploopt.
Afbeelding
Dit is het gevolg van het inbouwen van de 200TDI-motor...
Na even zoeken op internet kwam ik eropuit dat de rubberen stootblokken van de vooras verhoogd moeten worden
Afbeelding
en dat dat met afstandhouders kan worden verholpen. Ik heb deze i.p.v. ze standaard te komen maar even zelf gemaakt.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Goed in de verf gezet en dan weer monteren
Afbeelding
Dat moet het doen.
___________________________________
Gert Jan ter Haar
Ik was de trotse eigenaar van Milady Landy (zelf gerestaureerde Series LWB 1980 met 200(t)DI), deze is verkocht.
En kort na de avonturen van Milady Landy in Afrika een Defender 130, 300TDi van 1998, verbouwd tot camper met hefdak.
Noem een echte Landy geen LaRo!
https://www.facebook.com/MiladyLandy
http://www.miladylandy.nl


Terug naar “projectverslagen”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast