Range Rover Classic 1976

Verslagen van modificaties, restauraties interieurinrichting etc geen reparaties. Reageren alleen per PB
Burdy1999

Range Rover Classic 1976

Berichtdoor Burdy1999 » 13 Sep 2015, 17:37

Hallo allemaal,

Mijn vader en ik zijn bezig met een Range Rover Classic uit 1976 weer op de weg te krijgen. We zijn eigenlijk al wel een tijdje bezig met dit project, maar het leek ons wel leuk om het project op het forum te zetten. Zoals je ziet op de foto staat er nog een RRC naast (de groene), waarvan het eigenlijk de bedoeling was om die op te knappen. Maar uiteindelijk bleek er geen origineel chassis op te zitten :cry: dus dat word dus de donor auto.:D Dus na een paar maanden stond er weer een ''nieuwe'' auto naast. Deze auto is wel helemaal origineel, maar er zat redelijk veel roest op. :| Dus we zijn vooral bezig geweest met slijpen en lassen. En er moeten ook nog een paar elektrische problemen worden opgelost.

Afbeelding

Wij proberen zo snel mogelijk alle werkzaamheden er op te zetten. :mrgreen:

Groetjes,
Robert en Bart
Laatst gewijzigd door Burdy1999 op 25 Sep 2015, 20:04, 6 keer totaal gewijzigd.

Burdy1999

Re: Range Rover Classic 1976

Berichtdoor Burdy1999 » 13 Sep 2015, 18:37

Rear Cross-member
Als allereerste was het raar cross-member aan de beurt. Het was hoog tijd dat deze vervangen moest worden en dat hebben we dan ook gedaan. Hieronder hoe het er eerst uit zag..
Afbeelding
Je ziet het... Roest.. (Heb alleen daar nog een foto van :| )
We hebben eerst de benzinetank er af gehaald en de zijpanelen achter. Je krijgt hem niet er af zonder deze los te maken. Maar dat was een fluitje van een cent. :mrgreen: Daarna heeft pap geprobeerd om hem los te maken met de steeksleutel en een ratel, maar je raad het al. Moer en moer vast. Dus dat werd dus slijpen... Na veel zwoegen en zweten was hij eindelijk los. :D Voordat we een nieuw rear cross-member in gingen hangen, hebben we eerst zo veel mogelijk roest van het cassis af gehaald. Daarna hebben we er een soort van proxy er op gerold zodat het roesten stopt en het word beschermd tegen roest. Daarna hebben we hammerite op geschilderd zodat het echt goed beschermd is.
Afbeelding
Nadat we dat gedaan hadden hebben we het rear cross-member er weer in gehangen met verse rubbers. Was nog redelijk lastig, omdat je hem moeilijk op zijn plaats krijgt.
Afbeelding
Afbeelding
Daarna gelijk de achterklep van de groene er af gehaald en overgezet op de gele. Zoals je op de foto's ziet is de vorige klep ook gatenkaas. Wederom was dit klusje zo geklaard.
Afbeelding

Ik hoop dat het een beetje leuk is om te volgen en dat ik het een beetje goed heb uitgelegd. :mrgreen:

Groetjes,
Bart

Burdy1999

Re: Range Rover Classic 1976

Berichtdoor Burdy1999 » 25 Sep 2015, 20:42

Update!- Dorpels

Na een week of twee geen verhaal er meer op gezet te hebben, vond ik het wel weer eens tijd voor een verslagje. :mrgreen: Deze keer zijn de dorpels aan de beurt. Dit was wel een van de grootste klussen van de hele auto. De dorpels waren rot, heel erg rot. Eigenlijk was er bijna geen sprake van een dorpel, hij was bijna helemaal verdwenen. :oops:
Afbeelding
Zoals je ziet veel roest... Dus er moest een nieuwe dorpel komen. Het word geen originele, omdat er straks ook nog rocksliders op komen en die ergens aan bevestigd moeten worden. Pap heeft dus de rocksliders zelf moeten maken. En ik moet zeggen, dat is aardig goed gelukt. Nadat deze gemaakt waren moest de oude dorpel (of wat er van over was) er uit geslepen worden.
Afbeelding
Afbeelding
Zoals je op de 2 foto ziet, is de voetenbak er ook uitgeslepen. Daarna kon de dorpel er in. En ik kan je vertellen dat een rot klus is. Omdat de dorpels zelf gemaakt zijn was het nogal passen en meten om hem er goed in te krijgen. Maar na een paar avonden is het uiteindelijk gelukt! :D En het ziet er ook nog goed uit!
Afbeelding
Zoals je op de foto ziet, hebben we de dorpel zwart geschilderd. Eerst twee lagen proxy ter bescherming tegen roest en daarna een laag hammerite.
http://beta.myalbum.com/photo/XKEDsedddzvn/1k0.jpg
Ook de voetenbak van de passagierskant gedaan. Deze is zelf gemaakt en ook dit weer met proxy en een laag hammerite. Afbeelding
Zelf alles uitgezaagd en gelast. Je ziet ook dat de A-stijl weer netjes is gemaakt en roest vrij. Eerst alles uitgestukt, wat je hieronder ziet.
Afbeelding
Ook hebben we de voetenbak voor de rechterkant gedaan, maar daarbij hebben we wel een origineel plaatwerkdeel gebruikt. Zie hieronder de foto.
Afbeelding
Dus zo zijn we weer een stap dichterbij een rijdende auto. En eigenlijk is de grootste klus nu geklaard. Ook hebben we de A-stijlen aangepakt en die zijn ook weer helemaal top! Afbeelding

De volgende stap nu, is het ontluchten van de remmen.

Terug naar “projectverslagen”