restauratie defender 127

Verslagen van modificaties, restauraties interieurinrichting etc geen reparaties. Reageren alleen per PB
petertv

restauratie defender 127

Berichtdoor petertv » 13 Nov 2015, 13:02

Gisteren weer sinds lange tijd weer wat kunnen doen aan mijn 127.
Afbeelding

Afbeelding

Ik ben begonnen om alle onderdelen die ik kan hergebruiken te demonteren en schoon te maken, schuren verven etc... Ik denk er nog aan om de onderdelen van het chassis (a-frame, hockeysticks en stuurstangen, bevestigingsonderdelen etc te laten stralen en te poedercoaten, maar dat weet ik nog niet.

Voor het chassis heb ik een Marslandframe gekocht bij One-ten en ook dit laten poedercoaten. Dit is erg strak geworden! Mooi uitgangspunt om mee te starten.
Voor de motor en aandrijflijn heb ik een tijd terug al een Defender 90 uit 1999 met een TD5 blok gekocht.
Deze ben ik nu aan het strippen. Eerst de draadboom eruit en alles maar even een nummertje geven om straks weer eea goed aan te kunnen sluiten:
Afbeelding

Afbeelding

Voetenbak zijn enigszins gaar, dus die worden vervangen en dan helemaal opnieuw in de verf.

petertv

Re: restauratie defender 127

Berichtdoor petertv » 13 Nov 2015, 21:34

Roger72 reageerde: by the way.... .dat label aan de remvloeistofniveausensor-kabel met "LV2 oliedruksens" lijkt me niet echt de juiste aanduiding voor die kabel

:-) verkeerd gekeken. Toen ik het na 35 labels weer zag was ik helemaal klaar met de labels. Ik maak van alle labels een foto, zodat ik ze weer terug kan vinden en op de juiste plek kan inpluggen. :-)

Zaken waar ik nu over nadenk hoe te doen etc:
- hoe krijg ik hem netjes op grijs kenteken (chassis-doublecab of achteras naar achteren etc)
- uitlaat langer maken
- kabelboom verlengen

petertv

Re: restauratie defender 127

Berichtdoor petertv » 11 Feb 2016, 21:33

En wel alweer een heel stukje verder, maar nog niet bijgewerkt.

De oude Perkins diesel komt niet in de 127. Sfeerfoto:
Afbeelding

niet veel miles op de teller :-)
Afbeelding

Dit beestje gaat het overnemen:
Afbeelding

Afbeelding

En m'n hond houd alles in de gaten of het wel goed gaat ;-)
Afbeelding

De donor motor uit de 90 bijna in de takel:
Afbeelding

En hier moet hij straks werken. Gegalvaniseerd frame van Marsland en daarna zwart gepoedercoat. paste net in de oven van de coater.
Afbeelding

VOetenbak oplappen:

Afbeelding

Afbeelding

Huiswerk:
Afbeelding

Ik neem steeds losse componenten mee (heb nu 2 hockeysticks in mn auto liggen, zaterdag ontdoen van roest en dan weer in de verf en voorzien van nieuwe rubbers.

Rubbers van het A-frame al 1 erin geperst. Nachtje in de vriezer, druppeltje olie en met de cilinder van de motortakel op een kokerprofiel erin geperst. Meer werk om nieuwsgierige kindertjes weg te houden, dan het erin maken :-)
Tot zover!
ps heb nog een technisch vraagje in de techniek hoek staan vwb de remmerij

Terug naar “projectverslagen”