Advies veren achter 110 Td5

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Cathelijne
Berichten: 24
Lid geworden op: 22 Jan 2011, 19:12

Advies veren achter 110 Td5

Berichtdoor Cathelijne » 28 Jun 2012, 20:50

Ik wil voor onze Defender uit 2003 nieuwe veren bestellen omdat hij achter afhangt. Waarschijnlijk door het zware reservewiel en de danktent en ladesyteem.

Nu ben ik op o.a. paddock aan het zoeken maar er zijn zoveel verschillende types. Heeft iemand van jullie hier misschien ervaringen mee. Wil een setje hebben waardoor de auto niet meer zo erg inzakt achter.

Gebruikersavatar
JoostKenya
Berichten: 606
Lid geworden op: 14 Jun 2009, 09:41
Contact:

Re:Advies veren achter 110 Td5

Berichtdoor JoostKenya » 28 Jun 2012, 21:02

Old Man Emu 755.
Die zijn niet heel veel stijver dan standaard (dus comfort blijft op pijl)
Maar die zijn wel een stukje langer en van goede kwaliteit.

Helaas niet bij Paddock te koop.

Roger B.
Berichten: 10156
Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)

Re: Advies veren achter 110 Td5

Berichtdoor Roger B. » 28 Jun 2012, 21:04

als je altijd met al dat gewicht rijdt moet je gewoon een setje veren dat bedoeld is voor je extra gewicht nemen (dus als jij 150kg altijd in en op je auto hebt hangen, moet je veren kiezen die daar voor gemaakt zijn.

Overigens kun je overwegen niet altijd al dat gewicht mee te zeulen, dat scheelt ook in verbruik,

heb je fors variabel gewicht in de auto dan is luchtvering het meest ideaal en goede tweede lucht-hulpvering
gone

Cathelijne
Berichten: 24
Lid geworden op: 22 Jan 2011, 19:12

Re: Advies veren achter 110 Td5

Berichtdoor Cathelijne » 28 Jun 2012, 21:18

Zie dat de luchtvering wel eens iets kan zijn.

http://www.landreiziger.nl/2010/11/hulpluchtvering-airlift1000/

Enig idee of dit i.c.m. de standaard veren werkt?

Roger B.
Berichten: 10156
Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)

Re: Advies veren achter 110 Td5

Berichtdoor Roger B. » 28 Jun 2012, 21:25

ja werkt met alle veren in principe
gone

mano
Berichten: 9
Lid geworden op: 12 Okt 2006, 19:58

Re:Advies veren achter 110 Td5

Berichtdoor mano » 28 Jun 2012, 21:33

Hoi cathelijne,

Je hebt een PB'tje

Roger B.
Berichten: 10156
Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)

Re:Advies veren achter 110 Td5

Berichtdoor Roger B. » 28 Jun 2012, 22:18

mag de rest van het forum niks leren van je bijdrage?
gone

Landmarcs
Berichten: 7179
Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee

Re:Advies veren achter 110 Td5

Berichtdoor Landmarcs » 29 Jun 2012, 09:03

Goedemorgen Cathelijne,

Als je eventjes een weegbrug zoekt (landbouwcoöperatie, oud papier-handel, ...).
En eens de voor en achteras weegt, dan weet je meer. Meten is weten.

De oude standardveren kunnen teveel belast worden en daarom doorhangen, de oude veren kunnen ook gewoon moe zijn en daarom niet terug op de oude hoogte komen. Dat scheelt nogal in de oplossingsrichting: in het eerste geval moet je hetzij naar het gewicht zelf kijken danwel naar (hulp)veren die meer willen dragen, in het eerste geval kan je met nieuwe (of new-take-off) veren al geholpen zijn.

Groeten MarcS

PS Ik weet niet wanneer Land-Rover het Self-Levelling systeem op de 110 CSW weer gestopt is, maar ik neem aan dat je dat niet hebt (anders zit daar wellicht het probleem).

Gebruikersavatar
Erik Peters
Berichten: 2052
Lid geworden op: 27 Sep 2007, 18:33
Locatie: Heino

Re:Advies veren achter 110 Td5

Berichtdoor Erik Peters » 29 Jun 2012, 13:42

Landmarcs schrijft:
PS Ik weet niet wanneer Land-Rover het Self-Levelling systeem op de 110 CSW weer gestopt is, maar ik neem aan dat je dat niet hebt (anders zit daar wellicht het probleem).

Ik dacht dat met ingang van de Td5 (CSW) de self-leveling unit verdwenen is (dus vanaf 1998).

Groet,

Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht

Landmarcs
Berichten: 7179
Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee

Re:Advies veren achter 110 Td5

Berichtdoor Landmarcs » 29 Jun 2012, 16:37

Erik Peters schrijft:
Landmarcs schrijft:
PS Ik weet niet wanneer Land-Rover het Self-Levelling systeem op de 110 CSW weer gestopt is, maar ik neem aan dat je dat niet hebt (anders zit daar wellicht het probleem).

Ik dacht dat met ingang van de Td5 (CSW) de self-leveling unit verdwenen is (dus vanaf 1998).

Groet, Erik.



Des te beter.

Blijft er de eigenaardigheid dat vlgs het "boekje" een 110 Td5 CSW een max. toegelaten totaalgewicht heeft dat 100 kg lager is als dat van een 110 Td5 HardTop -- zijn de veren van een CSW dan toch wat slapper ?

Groeten MarcS


Terug naar “Techniek”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten