RobStewart schrijft:
For me it's coming from the plug in the block LCM100170. You need to unbolt the turbo from the spuitstuk 3x 13mm nuts and the upper oil feed pipe 14mm banjo bolt and be careful of the 2 copper washers on either side of it. You can pull the turbo to the left hand side and secure with tie wraps. You can then undo the 10 nuts that hold the spruitstuk onto the head. However the 4 outer studs do have a tendency to snap so be careful or be prepared to drill them out and helicoil the head. You will also need a new spuitstuk pakking LKG100470 and ERR6768 and possibly studs TE108052. Oh and it's not unusual to leak from here I've done lots and lots.
Rob
Thanks all for the valuable info, it's much appreciated!
Zojuist is het gelukt het spruitstuk los te maken, verassend eenvoudig en snel uit te voeren klusje.
Hier het stappen plan zoals ik het heb uitgevoerd.
Gebruikt gereedsschap:
* Ratel met verlengingen en dop 13/14/17.
* Lange inbussleutel.
* Ring-steeksleutel 13/17.
* Platte schroevendraaier.
Stappen:
1. Buis vanuit het lucht filter naar de turbo los en compleet verwijderd.
1. "oil feed pipe" bovenop en buisje onder de turbo los.
2. Turbo los van het spruitstuk.
(Aangezien ik niet bij 1 van de moeren waar het spruitstuk mee is bevestigd kon heb ik besloten de turbo helemaal los te maken)
3. Turbo los van de uitlaat.
4. Slang vanuit de radiator los.
5. Er zat nog een pijpje aan het spuitstuk (geen idee hoe het heet) die heb ik aan de andere kant met een inbus losgedraaid en dus aan het spruitstuk laten zitten.
6. De moeren van het spruitstuk losgedraaid met een ratel met velengstuk. Hier ben ik heel voorzichtig te werk gegaan, zie de quote hierboven, dus gedoseerd kracht geven met losdraaien en wat olie gebruikt.
Dit alles kosten me nog geen 30 minuten, easy peasy dus!