Comfort weekend... A|Club ?

Evenementen, clubavonden, routes, terreinen, convooien enz.
Gerard_L

Re:Comfort weekend... A|Club ?

Berichtdoor Gerard_L » 28 Apr 2010, 06:42

Hoe moeilijk kan het nu zijn?

De LRCH organiseert een evenement waarbij 50 hotelkamers moeten worden gereserveerd.
Op het inschrijfformulier wordt nog eens extra informatie gevraagd ivm de hotereservering.
Dan kan je toch niet spreken van het "ongevraagd gegevens doorspelen door de LRCH"? ...

En natuurlijk is het vervelend als een overijverige medewerker vervolgens die mailadressen spamt,
maar ik vind het nog vervelender dat de vereniging op deze manier in een kwaad daglicht wordt gesteld.

Gerard

Manja

Berichtdoor Manja » 28 Apr 2010, 07:43

Ik heb dat bewuste deel blijkbaar niet onthouden Gerard, ik ging er vanuit dat er ergens een misverstand was, of weet ik veel hoe dit gebeurde. In ieder geval ging ik er niet vanuit dat dit door de club is gedaan.

Maar goed, voor de duidelijkheid, reageert de club naar het Ibis, of zal ik dat doen als privépersoon?
Groet,

Manja

Gerard_L

Berichtdoor Gerard_L » 28 Apr 2010, 08:26

Manja schrijft:
Maar goed, voor de duidelijkheid, reageert de club naar het Ibis, of zal ik dat doen als privépersoon?

Dat weet ik niet.
Als mij overkwam, zou ik per direct gereageerd hebben richting afzender van de mail en gebruik hebben gemaakt van de opt-out in de email (als die niet aanwezig is, zijn ze strafbaar).

Daarnaast zou ik gewoon een e-mailtje hebben gestuurd naar de evementencommissie, dat zijn de mensen die de contacten hebben en van de hoed en de rand weten. Dat had -denk ik- van meet af aan de meest koninklijke weg geweest ...

Gerard

R1200C

Berichtdoor R1200C » 28 Apr 2010, 09:00

Eigenlijk verbaas ik me een beetje over de ophef die hier ontstaan is. Hotels moeten gegevens hebben van hun gasten. In het geval van calamiteiten bijvoorbeeld moeten ze weten wie er allemaal in het hotel zijn of zijn geweest. Dat de club jullie veel werk bij het inchecken heeft bespaard zou ik juist prettig vinden.

En dat opgegeven e-mail adressen worden gebruikt door het hotel voor marketing doeleinden zie ik niet eens als spam. Dat men er niet bij stil heeft gestaan wat er met de verstrekte gegevens zou (kunnen) gebeuren is eigenlijk een zaak van de verstrekker van de gegevens en iets wat volgens mij al jaren fout gaat.

Hoe makkelijk geven we aan jan en alleman een e-mail adres, vast adres of telefoonnummer door terwijl iedereen weet dat de meest voor de hand liggende manier waarop spam je kan bereiken juist ontstaat doordat je zelf je gegevens verspreidt.

Zoals Gerard al zegt: dit soort mail moet wettelijk een opt-out mogelijkheid hebben. Is dat niet het geval zou een simpele mail al voldoende moeten zijn om van de ongewenste mail af te komen.
Kei veel groeten,

Joost

D'n Harrie: Land Rover Series IIa 88 Stawag 1971
Ons Marie: Land Rover Defender 110 2002
Pietertje: Land Rover Series III Reclame-Rover in wording...
http://www.onsmarie.nl

Marco 109

Berichtdoor Marco 109 » 28 Apr 2010, 09:04

Ray 99 Disco schrijft:
ik weet niks van het weekend want ik ben niet mee geweest.

maar ik zou hier graag meer over willen lezen als dit via de LRCH is gegaan.

ik ga dan toch sterk twijfelen lid te worden, hoewel ik dat wel van plan was.

maar ongevraagd gegevens door spelen zou ik zéér ongepast vinden voor zo'n club.

Ray

Nou, dit lijkt me inderdaad een steekhoudend argument om de beslissing "wel of geen lid" op te baseren :X
Freelander II
Range Rover classic V8 1985
Serie IIa 109 Stawag 6 cil.1968 (verkocht....)
Serie III 109 Stawag 6 cilinder 1975 (verkocht)

Waar niets mag mislukken, kan niets nieuws ontstaan!

Geniet van het leven, het duurt maar even

Edward

Berichtdoor Edward » 28 Apr 2010, 09:17

Goh, wat een gezeik. Ik heb die mail meteen in de spambox gegooid en was hem al vergeten. Hoe druk kun je je maken? "Gaan we hier wat van vinden" Daar wordt ik zo flauw van! Bel dan gewoon Rob Vogelzang op, die kan je haarfijn uitleggen wat er mis is gegaan bij dat hotel. En anders zoekt hij het wel uit.

Van dit soort draadjes krijg ik geen bijsmaak van de club, maar wel van een deel van z'n leden!! :blink: :blink: :blink: :blink:
Edward van Vugt

http://www.EdwardvanVugt.nl
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Discovery IIa 2004

R1200C

Berichtdoor R1200C » 28 Apr 2010, 09:20

Nu ook Noord-Nederland heeft gesproken lijkt het me een leuk moment voor een slotje :laugh:
Kei veel groeten,

Joost

D'n Harrie: Land Rover Series IIa 88 Stawag 1971
Ons Marie: Land Rover Defender 110 2002
Pietertje: Land Rover Series III Reclame-Rover in wording...
http://www.onsmarie.nl

Arjan Driebergen

Berichtdoor Arjan Driebergen » 28 Apr 2010, 10:15

Ik begrijp de verontwaardiging over de manier waarop er met persoonsgegevens is omgegaan.
Denk echter dat dit eerder bij het hotel is misgegaan dan bij de LRCH.

Indien men van mening is dat de LRCH organisatie niet goed heeft gehandeld kan men zich rechtsstreeks tot hen wenden. In de bevestingsmail welke je na inschrijving heb gekregen staat een e-mailadres waar je terrecht kan. Mocht je het e-mailadre niet meer kunnen vinden dan kan je mij een PB-tje sturen.

Ik heb het idee dat verdere discussie op het forum hierover niet echt een toegevoegde waarde heeft. Ik ga daarom dit topic sluiten.
http://www.youtube.com/user/Defender90Holland

Gerard_L

Berichtdoor Gerard_L » 29 Apr 2010, 06:56

Naar aanleiding van het bericht van Vincent is contact gezocht met het Ibis hotel.
Hieronder hun reactie:

Allereerst onze excuses voor de verwarring.
De A-club is de loyalty card van Accor waar de Accor hotels iedere gast voor uitnodigen aan "deel te nemen".
We hebben dus ook alle gasten van de LRCH uitgenodigd. De NAW gegevens van de gasten komen altijd in het systeem vergelijkbaar met het vroegere "politiebriefje" dat in ieder hotel moest worden ingevuld. Als er dus geen lijst was geweest vanuit de club hadden wij iedere gast persoonlijk een registratiekaart moeten laten invullen. In de welkombrief op de kamers hebben we de gasten de eerste 100 punten aangeboden waarbij we tevens de voordelen van de gratis A-club aangeven zoals de kortingen in hotels, privileges bij incheck, en natuurlijk het sparen voor onder andere gratis overnachtingen. De gasten krijgen echter automatisch een email waarin nogmaals gevraagd is of zij akkoord gaan met de A-club.
Indien de gasten geen kaart wensen dan kunnen ze het mailtje gewoon weggooien en zal er geen uiteindelijke inschrijving plaatsvinden.

Nogmaals excuses. Wij zullen voor de toekomst om verwarring te voorkomen onze procedures bijstellen.

Met vriendelijke groet,

Pieter J. Sanen
General Manager
IBIS Veenendaal

Terug naar “Evenementen”