contactslot Defender 2007 (Puma)

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Houston

contactslot Defender 2007 (Puma)

Berichtdoor Houston » 23 Sep 2015, 08:26

Vanmorgen werd ik onaangenaam verrast! Het leek alsof m'n sleutel niet paste!
Ging wel in het slot maar vervolgens kon ik hem niet draaien. Iemand van hier daar ervaring mee?
Ik zag al dat een nieuw contactslot bij budgetparts zo'n 79 euro kost. http://www.budget-parts.nl/producten/de ... 00880.html
Is dat eventueel eenvoudig te verwisselen?
Of denken jullie dat er een andere oorzaak is? (vanmorgen maar even snel in de Freelander van de vrouw gesprongen. ;) )

Contribute to the scenery; drive a Land Rover!

Roger B.

Re: contactslot Defender 2007 (Puma)

Berichtdoor Roger B. » 23 Sep 2015, 10:28

Als ie op stuurslot staat met spanning op de stuurinrichting komt het ook wel voor dat de sleutel niet wil draaien. Even aan het stuur draaien zodat het stuurslot niet klem zit helpt dan vaak
gone

Erik Peters

Berichtdoor Erik Peters » 23 Sep 2015, 19:41

Roger B. schreef:Als ie op stuurslot staat met spanning op de stuurinrichting komt het ook wel voor dat de sleutel niet wil draaien. Even aan het stuur draaien zodat het stuurslot niet klem zit helpt dan vaak

Precies, het gebeurt mij ook af en toe, en dat al 16 jaar lang met hetzelfde contactslot.

Groet,

Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht

RobStewart

Berichtdoor RobStewart » 23 Sep 2015, 21:54

... it could indeed be the lock itself, I have changed several Puma ones even on new vehicles but I would try wiggling the steering wheel first ;)

Now if it were me I would consider buying a Genuine one which is now Part Number QRF500110 for € 123,34 inc BTW rather than the replacement one from Bearmach for € 95,77 inc BTW.

You will also need the 2 bolts are Part Number QRH100030 which are € 1,51 inc BTW rather than the ones from Budget which are Part Number 51K4001L and cost € 2,01 inc BTW.

I would also recommend buying the lower clamp Part Number QRG500010 as you are going to need it when you destroy the existing one.

Now for removal it is a job that I can only describe as "interesting", when designing that nice one piece dashboard also helpfully made removal of the lock almost impossible, the shelf below the steering column is in the way of the bolts and clamp and the upper bracket makes removal of the lock damn near impossible from above too. You will have to remove the instrument pack also.

If you have access to an air saw then you can save yourself an hour, but I can assure you that it will take you a good 2 hours or more to replace.

Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two :lol: :lol: :lol:

Terug naar “Techniek”