gebruikergemak forum

Mededelingen van 'huishoudelijke aard'
Peu

Re: gebruikergemak forum

Berichtdoor Peu » 29 Jan 2016, 12:26

@Edward
Ik voel mij aan gesproken door je opmerking...ik had een aantal vragen waarvan er 1 is beantwoord. Daar is dit topic voor bedoelt. "Gebruikers(on)gemak"
Het is nu eenmaal geen denderend forum :roll:
Technisch gezien zeg dat als gebruiker.
Ook het plaatsen van foto's die je eerst moet verkleinen is natuurlijk niet van deze tijd.
Of dit moet nu u zijn verholpen?
Gezien het enorme aantal leden is de activiteit erg laag Hier

Moet je trouwens eens proberen om je cursor ergens te plaatsen.....dat lukt je ook niet zonder reeds getypte woorden te moeten wissen...

Anyway blijf ik rondhangen en tips geven over verbetering...

Groet
Failing to prepare is preparing to fail!

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 29 Jan 2016, 12:42

Peu schreef: ....
Moet je trouwens eens proberen om je cursor ergens te plaatsen.....dat lukt je ook niet zonder reeds getypte woorden te moeten wissen...
...

Dit van die cursor komt me geenszins bekend voor, als ik een woord tussen al getypte tekst wil zetten, of een letter wil verbeteren, dan zet ik de cursor gewoon daar of hier of waar dan ook .... (in dit stukje tekst nog uitvoerig getest).

Groeten MarcS

Edward

Berichtdoor Edward » 29 Jan 2016, 12:48

Peu schreef:@Edward
Ik voel mij aan gesproken door je opmerking...ik had een aantal vragen waarvan er 1 is beantwoord. Daar is dit topic voor bedoelt. "Gebruikers(on)gemak"
Het is nu eenmaal geen denderend forum :roll:
Technisch gezien zeg dat als gebruiker.
Ook het plaatsen van foto's die je eerst moet verkleinen is natuurlijk niet van deze tijd.
Of dit moet nu u zijn verholpen?
Gezien het enorme aantal leden is de activiteit erg laag Hier

Anyway blijf ik rondhangen en tips geven over verbetering...

Groet

Ik spreek niemand in het bijzonder aan. Ik doe het met het forum zoals het is. Ik vind het plaatsen van een foto niet bijzonder lastig en ik ben een enorme digibeet......

Dat het beter kan geloof ik best, maar goed is mij goed zat. Dat het niet van deze tijd is kan ik niet beoordelen, ik weet niks van software.

Iedereen lijkt te weten hoe het moet en hoe het beter kan, maar net als bij evenementen zijn de meesten "klant" ipv meewerkend clublid! Het webteam zal vast heel blij zijn met ondersteuning en het aanbod om een beter forum te maken...........

Als het om een Defender gaat heeft iedereen 10000 excuses waarom het een achterhaald, slecht gebouwd, matig functionerend wrak is. Als het om een forum gaat is dat ineens onoverkomelijk. Zal wel aan mij liggen..... :roll: :roll:
Edward van Vugt

http://www.EdwardvanVugt.nl
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Discovery IIa 2004

Peu

Berichtdoor Peu » 29 Jan 2016, 19:48

Ik denk toch als je kijkt naar hoeveel leden hier actief zijn t.o.v het gehele ledenbestand,......boekdelen spreekt...
Laatst gewijzigd door Peu op 30 Jan 2016, 15:00, 1 keer totaal gewijzigd.

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 29 Jan 2016, 20:01

Peu schreef:Ik denk toch als je kijkt naar hoeveel leden hier actief zijn t.o.v het gehele ledenbestand,......boekdelen spreekt...
Bij de GS club is dit net andersom,...meer mensen actief dan leden ;)
Nu hier actief 3 incl mijzelf
Bij de buren....

Tja, ik weet niet hoe ze "bij de buren" tellen (misschien telt men daar iedereen die ingelogd is), maar het is me al eerder opgevallen dat de phpBB-fora altijd zuinig tellen qua "on-line", alleen als je echt actief bent tel je mee zo lijkt het. Ik zou het vreemd zelfs zorgelijk vinden als er 120 of meer mensen tegelijk actief zijn hier ... het is toch beter "buitenspelen" als alleen hier kleppen.

Groeten MarcS

Peu

Berichtdoor Peu » 29 Jan 2016, 20:36

Landmarcs schreef:
Peu schreef:Ik denk toch als je kijkt naar hoeveel leden hier actief zijn t.o.v het gehele ledenbestand,......boekdelen spreekt...
Bij de GS club is dit net andersom,...meer mensen actief dan leden ;)
Nu hier actief 3 incl mijzelf
Bij de buren....

Tja, ik weet niet hoe ze "bij de buren" tellen (misschien telt men daar iedereen die ingelogd is), maar het is me al eerder opgevallen dat de phpBB-fora altijd zuinig tellen qua "on-line", alleen als je echt actief bent tel je mee zo lijkt het. Ik zou het vreemd zelfs zorgelijk vinden als er 120 of meer mensen tegelijk actief zijn hier ... het is toch beter "buitenspelen" als alleen hier kleppen.

Groeten MarcS
haha er valt s'avonds weinig buiten te spelen....nu? :roll:
Hèt moment om alle info tot je te nemen! Maar ik snap uhm. Het ligt aan mij, of aan mijn Apple surrounding :mrgreen: :mrgreen:
Laatst gewijzigd door Peu op 30 Jan 2016, 15:03, 2 keer totaal gewijzigd.

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 29 Jan 2016, 20:50

Edward schreef:Iedereen lijkt te weten hoe het moet en hoe het beter kan, maar net als bij evenementen zijn de meesten "klant" ipv meewerkend clublid! Het webteam zal vast heel blij zijn met ondersteuning en het aanbod om een beter forum te maken...........

En meld je dan gelijk aan als moderator want het forum staat echt op het punt een vacature vrij te krijgen ervoor....

wat een gezeik en gezeur weer.......

foto's verkleinen niet van deze tijd??? weet je wat serverruimte kost, en wat dataverkeer kost op een server? stel je eens voor dat iedereen foto's van 5 mb en groter in zijn bericht ging posten en dat dan ook nogeens met tien vakantie kiekjes te gelijk.....

Ledenbestand van het forum is bij lange na niet een weerspiegeling van het werkelijke enigszins regelmatig bezoekende aantal mensen, en zitten geregistreerde gebruikers (veel) bij die al jaaaaaren niet meer op het forum geweest zijn (omdat ze geen Land Rover meer hebben of wat voor reden dan ook) Een andere moderne terugloop van forumbezoek is het ontstaan van facebook groepen, ook daar krijgt men antwoord op de vraag dus waarom ook nog eens op een forum zetten.

cursorprobleem? nog nooit iets van gemerkt niet nu en niet voor de update.

Maar als er behalve klachten over wat er allemaal niet goed is en beter kan nou eens oplossingen aangedragen zouden worden.

Ik bezoek diverse fora, en als ik eerlijk ben vind ik PhPBB fora doorgaans de meest gebruiksvriendelijke.... en dit forum wijkt daar naar mijn mening niet van af
gone

StefanLaRo

Berichtdoor StefanLaRo » 30 Jan 2016, 23:48

Het enige punt van kritiek wat ik op dit forum heb is {ook} het foto's plaatsen. Ik ben niet uitzonderlijk goed of slecht met computers, maar als ik iets wil posten moet ik niet eerst alle foto's nog moeten verkleinen. het zijn al handelingen genoeg en het kost al meer tijd en moeite dan je zou willen.
Om ook een soort van oplossing voor dit probleem aan te dragen weet ik dat er op andere fora in de software ingebouwd zit dat de foto verkleind wordt. De gebruiker hoeft hier dus niets aan te doen.
Je hebt zo ook minder photobucket links etc die na verloop van tijd allemaal niet meer werken.
en het leest prettiger met foto's.

Als een forum tegen facebook ed op wil boksen moet het wel gebruiksvriendelijk zijn.. het niveau van fb ed haal je wss nooit, maar alle beetjes helpen.
Groeten Stefan

Land Rover Freelander 2 HSE '07

Landrover verleden
Range Rover Classic '83
+ Range Rover Classic '84

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 31 Jan 2016, 01:22

StefanLaRo schreef:Het enige punt van kritiek wat ik op dit forum heb is {ook} het foto's plaatsen. Ik ben niet uitzonderlijk goed of slecht met computers, maar als ik iets wil posten moet ik niet eerst alle foto's nog moeten verkleinen. .....

Tja, ik ben een beetje dom als het om computers gaat, en al helemaal als het windhoos computers zijn.

Omdat ook geen zin heb ook weer een nieuwe routine te moeten gebruiken doe ik het als volgt: foto's "mailen", dwz in een mail klaarzetten vanuit het foto-programma - in mijn foto-programma zit direct een eenvoudige keuze, klein-normaal-groot of volledig - dan sla ik de plaatjes even op het bureaublad op en dan staan ze klaar om in de gewenste verkleining naar het phpBB forum up te loaden.

Het lijkt even gedoe, maar als je weet dat twee van de andere phpBB-forums waar ik actief ben (waaronder eentje echt zeer actief) forums zijn waar het met name om de plaatjes draait (en daarom daar ook juist de <Bucket> oplossingen verboden zijn) ... dan weet je dat het met even wat oefening gewoon doenlijk is. En als ik het goed heb is er in deze phpBB versie een tussen-stap waar je tamelijk "zinloos" ergens moest klikken verdwenen, dus gaat het nog iets vlotter.

Groeten MarcS

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 31 Jan 2016, 10:27

Ik begrijp dat er op die andere fora dus ook een beperking op de bestandgrootte zit? En foto's die groter zijn niet geupload kunnen worden? Dan zal het dus wel geen LRCH keuze zijn maar gewoon niet gaan in dit platform
gone

Terug naar “Over dit forum”