Hallo,
Ben al een paar jaar bezig om mijn lr 110 rechtsgestuurd 1985 te restaureren. Het chassis is helemaal aangepakt en zgan. Hij staat weer op zijn wielen. Nu wil ik de remleidingen en brandstofleiding weer plaatsen.
Is er een overzicht beschikbaar waar deze leidingen precies moeten komen te lopen?
Gr.
Raymond
rem & brandstofleiding 110
- Joep Weijers
- Berichten: 113
- Lid geworden op: 16 Jan 2012, 22:17
- Locatie: Vught
- Contact:
Re: rem & brandstofleiding 110
Hallo Raymond,
Het onderdelenboek geeft wel een idee van hoe wat ongeveer moet lopen, maar om je het nauwkeurigst te helpen is het wel handig om te weten of het een dieseltje of benzine is en in het geval van een benzine of de pomp in de tank zit of los tegen het chassis gemonteerd? Zou je je originele bericht kunnen aanpassen en deze informatie in het topictitel toe te voegen, zoals vermeld in dit bericht: https://forum.lrch.nl/viewtopic.php?f=14&t=6364?
Het onderdelenboek geeft wel een idee van hoe wat ongeveer moet lopen, maar om je het nauwkeurigst te helpen is het wel handig om te weten of het een dieseltje of benzine is en in het geval van een benzine of de pomp in de tank zit of los tegen het chassis gemonteerd? Zou je je originele bericht kunnen aanpassen en deze informatie in het topictitel toe te voegen, zoals vermeld in dit bericht: https://forum.lrch.nl/viewtopic.php?f=14&t=6364?
1986 One-Ten CSW V8
Mijn foto's en filmpjes van LRCH evenementen
Mijn foto's en filmpjes van LRCH evenementen
Re: rem & brandstofleiding 110
ga je de rem en brandstof leidingen zelf maken? want als je de onderdelen uit de parts manual besteld, dan lijkt het me dat het heel snel duidelijk is waar de beugels enzo moeten komen
wat je anders even kunt doen is op een van de LRCH dagen of bij de verschillende 'avond bij eenkomsten' zoals riddertreffen onder een laro kruipen en dan even kijken hoe alles loopt.
wat je anders even kunt doen is op een van de LRCH dagen of bij de verschillende 'avond bij eenkomsten' zoals riddertreffen onder een laro kruipen en dan even kijken hoe alles loopt.
------
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)
Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)
Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen

Re: rem & brandstofleiding 110
Bij mijn 110 uit 89 lopen de 2 DIESEL leidingen vanaf het filter wat uiteraard op het schutboord zit gemonteerd eerst naar beneden richting de voetenbak zeg maar, en vervolgens dmv zogenaamde " U" zwarte houdertjes naar achteren op de rechter chassisbalk.
1 leiding komt bovenaan de brandstoftank aan, de ander zwaait af naar de vlotter ter hoogte van die dwarsbalk net voor de tank.
Remleiding achterzijde:
Vanaf het verdeelblokje wat in het motorcompartiment zit, gemonteerd op schutboord onderzijde, loopt ie op de binnenkant van de rechterchassisbalk naar achteren, en eindigd op het verdeelblokje, welke op je achteras zit.
Vervolgens een 2 tal leidingkjes naar de achterwielen
1 leiding komt bovenaan de brandstoftank aan, de ander zwaait af naar de vlotter ter hoogte van die dwarsbalk net voor de tank.
Remleiding achterzijde:
Vanaf het verdeelblokje wat in het motorcompartiment zit, gemonteerd op schutboord onderzijde, loopt ie op de binnenkant van de rechterchassisbalk naar achteren, en eindigd op het verdeelblokje, welke op je achteras zit.
Vervolgens een 2 tal leidingkjes naar de achterwielen
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is
Re: rem & brandstofleiding 110 1985 rhd benzine
Bedankt allemaal voor de reacties.
Het is een benzine defender 110 uit 1985 rechts gestuurd
Ik heb zo'n 6 jaar geleden alles uit elkaar gehaald maar na zo lange tijd is mijn geheugen niet zo scherp meer.
Inderdaad als ik kan kijken bij een soortgelijke defender dan kan ik mijn geheugen weer opfrissen.
Ik hoop begin 2017 weer met de defendercte kunnen gaan rijden.
Gr.
Raymond
Het is een benzine defender 110 uit 1985 rechts gestuurd
Ik heb zo'n 6 jaar geleden alles uit elkaar gehaald maar na zo lange tijd is mijn geheugen niet zo scherp meer.

Inderdaad als ik kan kijken bij een soortgelijke defender dan kan ik mijn geheugen weer opfrissen.

Ik hoop begin 2017 weer met de defendercte kunnen gaan rijden.
Gr.
Raymond
- Joep Weijers
- Berichten: 113
- Lid geworden op: 16 Jan 2012, 22:17
- Locatie: Vught
- Contact:
Re: rem & brandstofleiding 110
Dan weten we helaas nog niet alles, want er zijn rond die periode 3 benzine motoren geweest, de 2,25 en 2,5L 4 cylinders en een 3,5L V8.
Ik heb wel alvast de volgende tekeningen van de remmerij uit het onderdelen boek voor je. De remleiding naar de achteras loopt over de chassisbalk naar achteren.
Ik heb wel alvast de volgende tekeningen van de remmerij uit het onderdelen boek voor je. De remleiding naar de achteras loopt over de chassisbalk naar achteren.
1986 One-Ten CSW V8
Mijn foto's en filmpjes van LRCH evenementen
Mijn foto's en filmpjes van LRCH evenementen
Re: rem & brandstofleiding 110
Aha. Het is een 3.5 v8 uitvoering. Bedankt
voor de tekeningen
voor de tekeningen
Laatst gewijzigd door raymanno op 30 Okt 2016, 23:01, 2 keer totaal gewijzigd.
- Joep Weijers
- Berichten: 113
- Lid geworden op: 16 Jan 2012, 22:17
- Locatie: Vught
- Contact:
Re: rem & brandstofleiding 110
Nog meer plaatjes dan:
Het brandstoffilter zit achter de voorste outrigger rechts. De leiding loopt over de chassisbalk naar achter.
Het brandstoffilter zit achter de voorste outrigger rechts. De leiding loopt over de chassisbalk naar achter.
1986 One-Ten CSW V8
Mijn foto's en filmpjes van LRCH evenementen
Mijn foto's en filmpjes van LRCH evenementen
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten