msosef schreef:...
En hebben jullie nog tips qua oversteek? van Denemarken Hirtshals naar Kristiansand Noorwegen lijkt mij logisch? en hoe is het over de weg? bv Kopenhagen Goteborg en omhoog?
...
Ik prefereer Puttgarden-Rødbyhavn en dat Helsingør-Helsingborg (ipv de laatste kan je ook de brug nemen, maar die is mij iets te "down to earth".
Zelfs in het hoogseizoen is de wachttijd zonder bespreken meestal klein tot afwezig - is het echt een druk moment dan kan je bij de oversteek Puttgarden-Rødbyhavn even iets langer als aangenaam moeten wachten, maar vaker is de wachttijd echt beperkt tot even, direct doorrijden is me ook al overkomen en Helsignør-Helsingborg was gewoonlijk gewoon de eerst komende (of anders de volgende) boot.
Ik ben niet zo van bespreken, ik ga liever zonder vaste afspraken en op de bonnefooi. En langere oversteek vaart minder vaak en dus komt het er dan weer meer op aan om een en ander strak te plannen.
Rijdt je een beetje strak door dan kampeer je aan het eind van dag één al ergens aan een Zweeds meer.
Langs Goteborg naar het noorden rijdt vlot door, leuker is het ergens na Gotenborg door de binnenlanden te rijden.
Ook als je stukken "binnenlanden" rijdt ben je vanuit NL in 3 dagen in Dalarna, Jotunheimen of Hardangervida.
Groeten MarcS