Ik rijd een 110 met Polynorm 1 tons aanhanger, maar wel gekeurd en met kenteken. Ik ben met mijn aanhanger langs het RDW gereden en heb -in 2 tempi- een chasisnummer ingeslagen gekregen. Mijn natokoppeling is hiermee dus netjes door het RDW goedgekeurd.
http://stokenstaart.nl/offroad-tent-trailer/
Ik kan nu tot 1630 kg achter mijn auto hangen.
Groet, Roy
Nato haak + 1t Polynorm
Re: Nato haak + 1t Polynorm
Even nog een kleine toevoeging van mijn kant over dit onderwerp en zoals het in de wet staat.
Als een trekinrichting aan een trekkend voertuig geen type goedkering heeft mag je er maximaal 750Kg mee trekken. Wil je meer trekken dan moet je dus een koppeling op het trekkend voertuig hebben met een typegoedkeuring.
Een koppeling op een aanhanger moet TEN ALLE TIJDEN een typegoedkeuring hebben. Dus ook aanhangers met een MTM van 750KG.
Met een NATO haak op de auto mag je dus max 750Kg trekken, maar omdat het NATO oog op de aanhanger geen typegoedkeuring heeft mag je daar dus officieel helemaal niet mee rijden.
Het kan wel, maar dan moet je dus met het hele span naar de RDW om het gekeurd te krijgen zodat het vermeld is in het kenteken register en dan kan je ook ,als je het goed doet, het volledige laadvermogen van de aanhanger benutten.
Wat de politie je heeft verteld slaat nergens op. Maar die lui hebben daar meestal de ballen verstand van. Als je het regelt met de RDW zit je goed, ook voor de verzekering.
Wat het gedogen betreft.
Ik heb jaren met een ex-mariniers 110 met Sankey gereden zonder problemen, maar de problemen beginnen waarschijnlijk pas als er wat mis gaat.
Eric
Als een trekinrichting aan een trekkend voertuig geen type goedkering heeft mag je er maximaal 750Kg mee trekken. Wil je meer trekken dan moet je dus een koppeling op het trekkend voertuig hebben met een typegoedkeuring.
Een koppeling op een aanhanger moet TEN ALLE TIJDEN een typegoedkeuring hebben. Dus ook aanhangers met een MTM van 750KG.
Met een NATO haak op de auto mag je dus max 750Kg trekken, maar omdat het NATO oog op de aanhanger geen typegoedkeuring heeft mag je daar dus officieel helemaal niet mee rijden.
Het kan wel, maar dan moet je dus met het hele span naar de RDW om het gekeurd te krijgen zodat het vermeld is in het kenteken register en dan kan je ook ,als je het goed doet, het volledige laadvermogen van de aanhanger benutten.
Wat de politie je heeft verteld slaat nergens op. Maar die lui hebben daar meestal de ballen verstand van. Als je het regelt met de RDW zit je goed, ook voor de verzekering.
Wat het gedogen betreft.
Ik heb jaren met een ex-mariniers 110 met Sankey gereden zonder problemen, maar de problemen beginnen waarschijnlijk pas als er wat mis gaat.
Eric
Re: Nato haak + 1t Polynorm
Eric Tol schreef:Even nog een kleine toevoeging van mijn kant over dit onderwerp en zoals het in de wet staat.
Als een trekinrichting aan een trekkend voertuig geen type goedkering heeft mag je er maximaal 750Kg mee trekken. Wil je meer trekken dan moet je dus een koppeling op het trekkend voertuig hebben met een typegoedkeuring.
Een koppeling op een aanhanger moet TEN ALLE TIJDEN een typegoedkeuring hebben. Dus ook aanhangers met een MTM van 750KG.
Met een NATO haak op de auto mag je dus max 750Kg trekken, maar omdat het NATO oog op de aanhanger geen typegoedkeuring heeft mag je daar dus officieel helemaal niet mee rijden.
Het kan wel, maar dan moet je dus met het hele span naar de RDW om het gekeurd te krijgen zodat het vermeld is in het kenteken register en dan kan je ook ,als je het goed doet, het volledige laadvermogen van de aanhanger benutten.
Wat de politie je heeft verteld slaat nergens op. Maar die lui hebben daar meestal de ballen verstand van. Als je het regelt met de RDW zit je goed, ook voor de verzekering.
Wat het gedogen betreft.
Ik heb jaren met een ex-mariniers 110 met Sankey gereden zonder problemen, maar de problemen beginnen waarschijnlijk pas als er wat mis gaat.
Eric
(Rode markering van mij)
Exact. Dat zei ik dus ook al... viewtopic.php?f=14&t=11250#p84048
Vincent
1959 Polynorm 1/4 Ton Trailer, 195?, Olive Drab Green (verkocht)
1970 M416 Military Trailer (Kampeertrailer conversie), Epsom Green (verkocht)
1975 Series III 88 V6, Light Green (helaas verkocht)
1996 Defender 110 CSW 300 Tdi, Epsom Green (verkocht)
2000 Freelander 1 TD4 3-drs, Silver (verkocht)
2006 Freelander 1 TD4 5-drs Facelift Automaat, Tonga Green (verkocht)
> www.titunet.nl <
1959 Polynorm 1/4 Ton Trailer, 195?, Olive Drab Green (verkocht)
1970 M416 Military Trailer (Kampeertrailer conversie), Epsom Green (verkocht)
1975 Series III 88 V6, Light Green (helaas verkocht)
1996 Defender 110 CSW 300 Tdi, Epsom Green (verkocht)
2000 Freelander 1 TD4 3-drs, Silver (verkocht)
2006 Freelander 1 TD4 5-drs Facelift Automaat, Tonga Green (verkocht)
> www.titunet.nl <
Re: Nato haak + 1t Polynorm
Weet niet of ze nog te koop zijn maar paar jaar terug verkocht Alko gewoon een Din oog (76mm) met E-keur. 

Edward van Vugt
http://www.AtelierHout.nl
http://www.EdwardvanVugt.nl
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Discovery IIa 2004
http://www.AtelierHout.nl
http://www.EdwardvanVugt.nl
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Discovery IIa 2004
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten