Eind 2018 heb ik in Belgie een 1977 RRC gekocht met Frans kenteken (Carte Grise aanwezig). In dit topic wil ik de werkzaamheden aan de auto bijhouden en delen.
De auto staat bij de garage waar ik ook het onderhoud van mijn DIsco II laat doen droog en warm. Tussen de bedrijven door wordt er aan de auto gewerkt. Ik koop de onderdelen grotendeels zelf (in Engeland).
De auto is oorspronkelijk van een Electriciteits installatie maatschappij geweest. Zo te zien is de auto nauwelijks gebruikt. Het chassis is keihard, de motor en bak hebben nauwelijks gebruikssporen (koppeling nog zo goed als nieuw), de vloeistoffen waren als nieuw en de motor draait rond. De Kilometerteller geeft 44K aan, dat zou wel eens de actuele kilometerstand kunnen zijn. Een verklaring hiervoor zou kunnen zijn dat de bestuurdersdeur volledig klemvast zat, toegang was alleen mogelijk via de passagiersdeur.
1977 Range Rover Classic V8 project RRC
1977 Range Rover Classic V8 project RRC
Laatst gewijzigd door sjoerdm op 10 Mar 2019, 14:44, 3 keer totaal gewijzigd.
Sjoerd M
Disco 2 TD5 '99 & RRC '77 project
Hiervoor: IIa 109, RRC Vogue SE '91, P38 HSE, D1 V8 '99
Re: 1977 RRC project
Sjoerd M
Re: 1977 RRC project
Sjoerd M
Re: 1977 Range Rover Classic V8 project RRC
sjoerdm schreef:Eind 2018 heb ik in Belgie een 1977 RRC gekocht met Frans kenteken (Carte Grise aanwezig). In dit topic wil ik de werkzaamheden aan de auto bijhouden en delen.
De auto staat bij de garage waar ik ook het onderhoud van mijn DIsco II laat doen droog en warm. Tussen de bedrijven door wordt er aan de auto gewerkt. Ik koop de onderdelen grotendeels zelf (in Engeland).
De auto is oorspronkelijk van een Electriciteits installatie maatschappij geweest. Zo te zien is de auto nauwelijks gebruikt. Het chassis is keihard, de motor en bak hebben nauwelijks gebruikssporen (koppeling nog zo goed als nieuw), de vloeistoffen waren als nieuw en de motor draait rond. De Kilometerteller geeft 44K aan, dat zou wel eens de actuele kilometerstand kunnen zijn. Een verklaring hiervoor zou kunnen zijn dat de bestuurdersdeur volledig klemvast zat, toegang was alleen mogelijk via de passagiersdeur.
He Sjoerd,
Hoe vordert je project?
Range Rover Classic 1972 in de kleur Epsom Green
Citroën Dyane 1968 in de kleur Blanc EWT
En ook nog wat modern gescharrel....
Citroën Dyane 1968 in de kleur Blanc EWT
En ook nog wat modern gescharrel....