ervaringen route afrika

Reizen, expedities, kamperen, navigatie / GPS
dubb

ervaringen route afrika

Berichtdoor dubb » 04 Jan 2019, 23:39

Ik ben mij aan het oriënteren om mijn Laro 90 td5 te verschepen naar alexandria om vandaar een tocht te maken van Egypte , Sudan ,Ethiopië,Kenia , Tanzania naar Cape Town.
Alle informatie is welkom, planning is overigens in 2020.
Alvast bedankt voor de feedback

Ron Dubbeld

falbotman

Re: ervaringen route afrika

Berichtdoor falbotman » 06 Jan 2019, 15:55

Hi Dub,

Super tof wat je van plan bent! Ik lees even mee, wij zitten namelijk met dezelfde vraag.
Daarbij vroegen wij ons af waarom je gekozen hebt voor exact deze route, we zijn nog in de beginfase van ons plan en dus op zoek naar veilige mooie plekken. Heb je bewust gekozen niet over te steken bij Marokko?

Lijkt me leuk om met je in contact te komen!

Roy

Berichtdoor Roy » 09 Jan 2019, 15:24

Wat een tof plan. Kijk eens op https://www.4opreis.nl/
De familie Elbers is met 2 kinderen in een Td5 naar Kaapstad gereden.

Veel plezier met de voorbereidingen.

Gr, Roy

dubb

Berichtdoor dubb » 07 Mar 2019, 23:36

Ik ben mij aan het orienteers, via Marokko is prima te doen maar dan loop je an Gambia toch vast ben ik bang, daar heb je geen last van als je van uit Egypte gaat rijden,alleen heb je daar weer met een boot en vliegtuig te maken, ook heb ik gezien dat er een fietsroute loopt vanuit Egypte naar het zuiden door relatief veilig gebied.

landy127

Berichtdoor landy127 » 04 Apr 2019, 12:32

Hi Ron,

Wil deze oost-route doen dit najaar. (rond october).
Plan zelf de auto te verschepen met: van uden shipping (zie net dat ze deze route naar Alexandrie niet vanuit Rotterdam varen, maar Antwerpen/Hamburg als opstap hebben). Dit is roro, en vlieg je zelf naar Cairo.
Alternatief is naar Athene te rijden en met Grimaldi vanuit Piraes naar Alexandrie te verschepen (roro)
Mijn def. is op dit moment onderweg van Zuid Amerika naar Antwerpen en hoop nog genoeg tijd te hebben om hem voor Afrika te preparen. (repairs en veranderingen).

Enige `dingetje` wat er nu speelt is dat er op dit moment een gebrek aan diesel is in Sudan. (zie Horizonsunlimited hub info), maar dat `onze dollars/euros` toch wonderen kunnen doen...
Als je meer info wil hebben, stuur maar 'n pm.

Groet,

Louis

dubb

Berichtdoor dubb » 10 Apr 2019, 22:45

Hoi Louis,

Bedankt voor je reactie, het verhaal van Sudan klopt , sterker nog ook benzine is momenteel een probleem, er zou een commercieel trip van de Volvo Club de oostroute rijden maar die is om die reden gecanceld.
De route staat bij mij hoog op mijn to do lijst maar hij moet wel uitvoerbaar zijn, zonder peut wordt het wel erg lastig daar.
Ik hoop dat de situatie veranderd , wellicht slim om contact te houden.

Groet

Ron

FrederikvdGeest

Berichtdoor FrederikvdGeest » 27 Jun 2019, 14:22

Enige update omtrent de situatie in Sudan? Ook wij hebben deze route op het oog.

landy127

Berichtdoor landy127 » 13 Jul 2019, 22:13

Frederik,

het waait allekanten op. vind 't nog weinig stabiel.
van de overlander forums druppelen ook weinig berichten door, want er zijn op dit moment door de hitte waarschijnlijk weinigen die 't land bezoeken.

voor actuale ontwikkelingen kun je deze site raadplegen, zodat je wat meer lokale info krijgt wat er gaande is:

https://allafrica.com/sudan/

Louis

Terug naar “Reizen”