Goede morgen.
Ik heb het forum doorzocht maar kom zoals ik hem heb niet tegen.
Ik wil defender td5 starten maar gaat niet. Hoor wel de klik van het relais.
Vervolgens koppel ik mijn zeg maar huishoud accu ook en dan werkt het wel en start de auto.
Als hij dan warm is start hij zonder de extra accu ook. Hoe kan dit en is het toch een los contact.
Dank jullie wel voor de antwoorden.
Grt,
Jenne
Defender start niet
Re: Defender start niet
Kan ook een geoxideerd contact zijn, bij mij was dit het begin van het overlijden van de startmotor.
Groet Ron
Ps: Met behulp van extra accu krijgt hij een dubbel portie voor zijn kiezen.
Groet Ron
Ps: Met behulp van extra accu krijgt hij een dubbel portie voor zijn kiezen.
130-Td5 HCPU "Camper" 2007
110-Td5 X-tech 2006
110-Td5 X-tech 2006
Re: Defender start niet
Of een startaccu die aan het overlijden is en z'n stroom slecht vasthoudt, eventueel gecombineerd met een lekstroom.
Als ie warm is heeft de dynamo de accu nog wat opgeladen waardoor 'ie start.
Probeer eens de huishoudaccu op de plaats van de startaccu te zetten en kijk dan of het opgelost is.
Groet,
Hans
Als ie warm is heeft de dynamo de accu nog wat opgeladen waardoor 'ie start.
Probeer eens de huishoudaccu op de plaats van de startaccu te zetten en kijk dan of het opgelost is.
Groet,
Hans
110 2.5NA ex-MOD 1985 (verkocht)
Disco 2 TD5 2002 Automaat
Renault Twizy 2012
Dacia Logan MCV 0.9 TCe Bi Fuel 2017
Harley Davidson WLC 750 1950 (Liberator)
Disco 2 TD5 2002 Automaat
Renault Twizy 2012
Dacia Logan MCV 0.9 TCe Bi Fuel 2017
Harley Davidson WLC 750 1950 (Liberator)
Re: Defender start niet
inderdaad ook een hele goede optie die Hans geeft.
130-Td5 HCPU "Camper" 2007
110-Td5 X-tech 2006
110-Td5 X-tech 2006
- Erik Peters
- Berichten: 2113
- Lid geworden op: 27 Sep 2007, 18:33
- Locatie: Heino
Re: Defender start niet
Misschien eerst de start accu eens aan een goede acculader zetten en goed volladen.
Bij mijn 300 Tdi gebeurt soms hetzelfde. Aangezien ik de auto heel weinig gebruik en als ik hem gebruik alleen korte stukjes, dan raakt de accu langzaamaan 'leeg'. Dan hang ik de accu een nacht aan een acculader en vervolgens is het probleem weer opgelost. De accu is goed (amper 2 jaar oud).
En ook met de Td5 komt het voor dat de accu langzaamaan leeg raakt, zeker bij langere stilstand en kleine eindjes rijden.
Bij beide auto's is het laadsysteem in orde.
Groet,
Erik.
Bij mijn 300 Tdi gebeurt soms hetzelfde. Aangezien ik de auto heel weinig gebruik en als ik hem gebruik alleen korte stukjes, dan raakt de accu langzaamaan 'leeg'. Dan hang ik de accu een nacht aan een acculader en vervolgens is het probleem weer opgelost. De accu is goed (amper 2 jaar oud).
En ook met de Td5 komt het voor dat de accu langzaamaan leeg raakt, zeker bij langere stilstand en kleine eindjes rijden.
Bij beide auto's is het laadsysteem in orde.
Groet,
Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht
Re: Defender start niet
Oke dank jullie wel ga ik proberen.
Het zijn inderdaad ook korte stukjes die ik rij met de auto.
Ik laat het weten.
grt,
Jenne
Het zijn inderdaad ook korte stukjes die ik rij met de auto.
Ik laat het weten.
grt,
Jenne
-
- Berichten: 7348
- Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
- Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee
Re: Defender start niet
Tja, naast de acculader-oplossing kan je ook voor een dure oplossing gaan.
Als je tzt (of eerder) aan een nieuwe accu toe bent dan kan je ook eens kijken naar een LiFePO accu.
Door de enorm veel lagere inwendige weerstand levert zo'n LiFePO accu veel meer stroom (en spanning), en omgekeerd laadt ie ook veel vlotter op als de traditionele lood-accu (minpuntje is wel dat de dynamo ook harder moet werken).
Dus start ie de auto vlotter (wat dan dus minder vermogen vraagt, en ook effectief minder belastend is voor de startmotor), en de accu spijkert ook veel sneller bij ... ook tijdens die korte ritjes.
Bovendien heeft een LiFePO accu een veel vlakkere accu-spanning, je kan 'm echt bijna leeg trekken zonder schade (een lood-accu vindt 50% ontladen al een aanslag, je blijft liever boven de 80%) dus heb je bij een LiFePO veel meer aan die nominale 100 Ah als bij de standaard lood-accu.
Maar goed, met een beetje geluk kan ik tzt praktijk-ervaring delen.
Groeten MarcS
Als je tzt (of eerder) aan een nieuwe accu toe bent dan kan je ook eens kijken naar een LiFePO accu.
Door de enorm veel lagere inwendige weerstand levert zo'n LiFePO accu veel meer stroom (en spanning), en omgekeerd laadt ie ook veel vlotter op als de traditionele lood-accu (minpuntje is wel dat de dynamo ook harder moet werken).
Dus start ie de auto vlotter (wat dan dus minder vermogen vraagt, en ook effectief minder belastend is voor de startmotor), en de accu spijkert ook veel sneller bij ... ook tijdens die korte ritjes.
Bovendien heeft een LiFePO accu een veel vlakkere accu-spanning, je kan 'm echt bijna leeg trekken zonder schade (een lood-accu vindt 50% ontladen al een aanslag, je blijft liever boven de 80%) dus heb je bij een LiFePO veel meer aan die nominale 100 Ah als bij de standaard lood-accu.
Maar goed, met een beetje geluk kan ik tzt praktijk-ervaring delen.
Groeten MarcS
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten