wat is nog een redelijk bedrag voor mijn auto

Van alles en nog wat ... off-topic mag, maar wel graag met oog voor de huisregels!
Mamaartje

wat is nog een redelijk bedrag voor mijn auto

Berichtdoor Mamaartje » 30 Mei 2019, 09:48

Dag,

Mijn Discovery 2 heeft onlangs een lekke koppakking gediagnosticeerd gekregen, toen ik hem voor een vervroegde beurt bracht i.v.m. een laag koelvloeistofprobleem. (Hij staat ook bij de Rovertjes. Want liever een nieuwe kans voor de auto bij een liefhebber dan naar de schroot of voor de export.)

Omdat ik op termijn de auto (dan wel in meer volle glorie) wilde wegdoen omdat ik mijn geld voor een nieuwe studie nodig heb, besloot ik dit dan maar eerder te doen, een reparatie zal immers niet terug verdiend worden, even als de rest van de beurt.

Mijn neef vindt het leuk om auto's op te kopen en te verkopen. Natuurlijk heb ik verteld wat er mee aan de hand is. Hij vraagt wat ik er voor wil hebben. Ik heb geen idee.
Op Marktplaats kom ik verschillende prijzen tegen die doorgaans boven de vijf duizend zijn. Ik zie ook dat de handelswaarde ongeveer 3500 is voor een van mijn leeftijd (2004). Voor de export zal er nog minder van overblijven.
Er staat 286.000 op de teller en hij ziet er super goed uit. Maar een lekke koppakking dus en uit een beurt zal vast nog wel wat ander onderhoud komen. (Dit is de verkoopomschrijving van een vrouw die de auto zo goed mogelijk liet onderhouden maar technisch weinig affiniteit heeft met auto's)

Wat is een reële prijs die ik kan vragen aan mijn neef?

Groet,

Danny

Edward

Re: wat is nog een redelijk bedrag voor mijn auto

Berichtdoor Edward » 30 Mei 2019, 12:17

Wil hem ook wel graag hebben. Maar het is een zure appel.

Handelswaarde voor een 2004 met 286 zal ongeveer 6000 euro zijn in goede staat. Je kunt meer vragen maar dan staat ie doorgaans wel lang te koop.

Echter: een lekke koppakking stelt weinig voor en is een dag sleutelen. Maar de kans dat de kop kapot is is levensgroot en die kost serieus geld. Een koper gaat dat risico niet nemen en dus zal de prijs eerder ergens rond de 2500 euro liggen want naast de kop van 1500 euro, pakkingen, brandstofdruk regelaar, etc komt er altijd nog wel meer boven drijven. Tel daarnaast de uren en je weet wat je schade is als je hem nu zo weg doet......
Edward van Vugt

http://www.EdwardvanVugt.nl
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Discovery IIa 2004

Mamaartje

Berichtdoor Mamaartje » 30 Mei 2019, 12:43

Mijn garage ging al uit van een nieuwe kop en kwam op een raming van 2500. Dus dan zou 3500 een redelijke prijs zijn?

Edward

Berichtdoor Edward » 30 Mei 2019, 12:56

Mamaartje schreef:Mijn garage ging al uit van een nieuwe kop en kwam op een raming van 2500. Dus dan zou 3500 een redelijke prijs zijn?

Iedere vraagprijs is redelijk zolang je er maar een koper voor vind. Het is iig geen bedrag dat ik ga betalen voor een auto met een kapotte motor. Want ik zou jou en/of je garage maar op de blauwe ogen moeten geloven dat het idd alleen de kop is. Heb maar een summier plaatje van de auto gezien maar hij zou wel echt helemaal als nieuw moeten zijn om dat bedrag voor mij te rechtvaardigen.

Maar zelf zou ik ook ergens bij 4000 beginnen met de onderhandeling! ;)
Edward van Vugt

Edward

Berichtdoor Edward » 01 Jun 2019, 20:02

Nou, we hebben de Disco overgenomen van Danny. Komende week ophalen en aan de slag om hem weer helemaal in orde te krijgen! :D
Edward van Vugt

Terug naar “Kroeg”