Zou het?

Van alles en nog wat ... off-topic mag, maar wel graag met oog voor de huisregels!
Crazy-G

Re: Zou het?

Berichtdoor Crazy-G » 11 Sep 2019, 08:36

Wel grappig, de Grijs kenteken variant (voor bedrijven en 90) zat ik er bovenop met m'n €46.000 maar de gele 110 met ongeveer €101.000 hahahahahaaaaaaa wat een belachelijk bedrag.

Je zou toch verwachten dat JLR de nieuwe Defender ontwikkeld had met zo schoon mogelijk in gedachten, maar blijkbaar stoot die nog steeds zoveel uit dat je gewoon €50.000 BPM mag aftikken, kan alleen maar in Nederland.

Maar goed, laten we zeggen, ik vind hem best wel mooi genoeg om wellicht ooit te willen kopen, maar als ik dan nu al een moderne Land Rover zou willen, dan koop ik wel een knappe Disco 3 die al voor rond de €6.000 te vinden zijn.

Gert-Jan.
1972 Serie III 88" Lightweight/Airportable 2.25 Petrol(LPG)

Rob Dekker TC

Berichtdoor Rob Dekker TC » 12 Sep 2019, 00:31

Helaas van de prijs!
Helaas van de BPM + BTW! (we wonen nu eenmaal in een door de 'Milieumaffia' geregeerd land)
Dus voor de gewone 'sterveling' met een Land Rover hart, wordt een New Defender gewoon onbetaalbaar.
Maar, zoals Edward terecht schreef', daar wordt de Defender niet voor gebouwd.

Mijn laatste Defender, OneTen van 1984 (en nieuw gekocht in 1984!) heeft een nieuw baasje gevonden.
Ga opzoek naar een nette, recente Merc. . . . . .

En voordat iedereen me als 'afvallige' wegzet ;)
Zoek een MB Sprinter 311 of 315 met automaat (voor de kenners, W906 in een L1H2)
Om om te bouwen tot een 'buscamper', met (helaas mijn ziekte beeld is niet omkeerbaar) ruimte om er in de (hopelijk nog verre toekomst) ook mijn rolstoel in mee te kunnen nemen.
En nee, een nieuwe Defender past (helaas) niet in dit toekomst beeld :?

Effe jenne ;) , kocht in 1984 mijn Land Rover OneTen 2.5 D HCPU in "County" trim voor . .
Bijlagen
1984 UAB Factuur.jpg
In 'harde'-Hollandse Guldens !
" 50 Years on / off the road " ( and 35 years with Land Rover's )

JEEP by Renault CJ5D 1980 (1981 - 1984) :oops:
Land Rover OneTen Camper 1984 - 2019 = verkocht !
BMW R80GS PD 1992 (in 2015 helaas verkocht :cry: )
Range Rover TurboD 1993 (1998 - in 2004 gelukkig weer verkocht ! !)
Land Rover Freelander 1,8i 1999 (2000 en nog steeds onmisbaar ;) )
Honda Deuaville NT650V 2005 (in 2018, verkocht)
Suzuki VanVan 2017 (sinds 2018 :D :D )

Erik Peters

Berichtdoor Erik Peters » 12 Sep 2019, 08:31

die goeie oude tijd........

Groet,

Erik
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 12 Sep 2019, 09:44

Rob Dekker TC schreef:Helaas van de prijs!
...
Effe jenne ;)

Tja, ruim 15 jaar later kostte mijn oude trouwe blauwe slechts 50% meer, dus ± 2,7% prijsstijging per jaar.
De prijsstijging in de 10 jaar daarna was slechts weinig hoger (dit dan beide zonder BPM).

Bedenk daarbij dat je voor je geld dan wel een dan actuele auto kreeg, niet alle verbeteringen kosten geld, maar er zat dor de jaren toch zo hier en daar echt wel iets extra op en aan.

Die "New Defender" is gewoon een andere auto, met een andere prijs

Groeten MarcS

Erik Peters

Berichtdoor Erik Peters » 12 Sep 2019, 13:14

Landmarcs schreef:Tja, ruim 15 jaar later kostte mijn oude trouwe blauwe slechts 50% meer, dus ± 2,7% prijsstijging per jaar.

O, mijn 110 stationwagen (met grijs kenteken, dus ook zonder bpm) kostte (15 jaar later) bijna het dubbele.........
De 'echte' bedrijfswagens waren dus goedkoper dan de 'luxere' versies.

Groet,

Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 12 Sep 2019, 13:40

Erik Peters schreef:
Landmarcs schreef:Tja, ruim 15 jaar later kostte mijn oude trouwe blauwe slechts 50% meer, dus ± 2,7% prijsstijging per jaar.

O, mijn 110 stationwagen (met grijs kenteken, dus ook zonder bpm) kostte (15 jaar later) bijna het dubbele.........
De 'echte' bedrijfswagens waren dus goedkoper dan de 'luxere' versies.

Klopt.

Om onduidelijke verkooptechnische redenen werd in Nederland de 110 stationwagon alleen in de luxe(re) versie aangeboden, ook als ie daarna weer tot grijs moest worden omgebouwd. Je betaalde toentertijd ± ƒ 10.000 voor twee extra deuren, tapijt, een hemeltje, meegespoten wheelbrows, dichtgeplakte ramen, en een groot aantal losse interieurdelen (die vanwege "grijs" gedemonteerd waren).*

Opvallend is dat deze verkoop-strategie tot het eind aan toe is volgehouden in Nederland.
In Frankrijk bijv. werd de 110 stationwagon ook in de gewone "E" versie aangeboden, en later - ten tijde van de "Puma" - was er zelfs een "utility-pack" waarbij de klapstoelen achterin al weggelaten werden, en waarbij de laadruimte dichte wanden had.
Deze 110 stationwagon E + utility-pack kostte slechts weinig meer als de 110 E HardTop.   Zo'n 110 stationwagon E + utility-pack was ook nog eens makkelijk naar "grijs" om te bouwen (dwz in vergelijking met een luxere CSW met ramen rondom). Als ik dit geweten had toen ik mijn "Puma" bestelde dan had ik wellicht géén HardTop gekocht maar een stationwagon.  Wat nu de verkoop-stategische winst is geweest ? ... verdienden ze meer aan een HardTop, of te weinig aan een kale stationwagon?   Of was het gewoon "dom" ... de bestelde Defenders werden sowieso individueel besteld en individueel opgebouwd: met 110 "E" kreeg af-fabriek een aantal opties die helemaal niet bij een "E" hoorden, dat kon kennelijk gewoon (aan de andere kant: af-fabriek werd er ook een en ander vergeten, ook dat was "gewoon".

Groeten MarcS

* Ik vond het indertijd dus ook erg dure deuren.
      Tapijt in een terrein-auto vind ik sowieso een onzinnig optie, dan wil je weer extra rubber matten.

Erik Peters

Berichtdoor Erik Peters » 14 Sep 2019, 12:23

Landmarcs schreef:
    Tapijt in een terrein-auto vind ik sowieso een onzinnig optie, dan wil je weer extra rubber matten.

Die heb ik er inderdaad ook in. Maar e.e.a. dempt natuurlijk wel het geluid!

Groet,

Erik.

p.s. hebben jullie hier al gekeken?

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 14 Sep 2019, 21:44

Erik Peters schreef:
Landmarcs schreef:

Die heb ik er inderdaad ook in. Maar e.e.a. dempt natuurlijk wel het geluid!

p.s. hebben jullie hier al gekeken?

Wat betreft dat laatste:
Ik heb gekeken en het is een prachtig verhaal, allerlei hebbedingetjes.
Alleen wel met een prijs.
En ook nog een "probleempje": de 110 versie is (nog) niet grijs, en heeft ook (nog) geen verhoogd dak.

Verder hoorde ik net, dwz eergister, van een goede vriend dat hij zijn Disco 3 weggedaan had.
Weliswaar met pijn in het hart, maar het was na 14 jaar toch teveel pijn in de portemonnee (en dat terwijl die toch heel aardig gevuld was).

Ik vrees dat de New Defender minstens zo mooi en goed etc als de Disco 3/4 is, maar ook net als die nieuwe generatie Disco's een financieel moeras wordt na verloop van tijd ... en dan vind ik 14 jaar toch best kort (overigens ook 350.000 km in die 14 jaar).

En dan wat betreft dat tapijt: Ik heb ipv tapijt zware (losse) matten in de 110, dat dempt ook, en is een stuk makkelijker als ik eens met baggerlaarzen instap. Gewoon even uitkloppen (en eventueel even los laten drogen). De zware rug en het ruwe rib-oppervlak dempen het geluid voldoende.
O ja, in mijn ogen een paradoxale eigenaardigheid: De luxere Defender met tapijt heeft een kale "seat-base", de basis Defender met alleen rubbermatten heeft een rubberig beklede "seat-base".

Groeten MarcS

Erik Peters

Berichtdoor Erik Peters » 14 Sep 2019, 22:57

Landmarcs schreef:De luxere Defender met tapijt heeft een kale "seat-base", de basis Defender met alleen rubbermatten heeft een rubberig beklede "seat-base".

Nee hoor, de seatbase is ook bekleed met tapijt, bij mijn Td5 alsmede de 300 Tdi. Alleen bij de TD5 is de bovenkant niet bekleed, terwijl bij de 300 Tdi het tapijt aan de zijkant doorloopt tot bovenop.

Groet,

Erik.

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 15 Sep 2019, 09:46

Erik Peters schreef:
Landmarcs schreef:De luxere Defender met tapijt heeft een kale "seat-base", de basis Defender met alleen rubbermatten heeft een rubberig beklede "seat-base".

Nee hoor, de seatbase is ook bekleed met tapijt, bij mijn Td5 alsmede de 300 Tdi. Alleen bij de TD5 is de bovenkant niet bekleed, terwijl bij de 300 Tdi het tapijt aan de zijkant doorloopt tot bovenop.

Precies dat bedoelde ik: die kale bovenkant die ik van de (of althans jouw) Td5 ken.

Groeten MarcS

Terug naar “Kroeg”