Weer neen nieuw lid erbij

De plaats voor nieuwe gebruikers om zich voor te stellen en de 1e contacten te leggen.
Wramak

Weer neen nieuw lid erbij

Berichtdoor Wramak » 05 Okt 2019, 12:28

Hallo allemaal! ik ben William en ik dacht dat ik gisteren een post had gemaakt, maar zie em niet terug :?

maar goed, ik heb een paar maanden geleden gewoon maar de stoute schoenen aangetrokken... al mn geld bij elkaar geraapt en een defender 110 gekocht. de bedoeling is dat ik em klaar ga maken voor kampeer vakanties richting scandinavie en de hoge alpen.

wat ik zoal de laatste maanden gedaan heb:

- vloeistoffen ververst
- timing belt set vervangen
- nieuwe snaren en tensionner
- led koplampen + relais setje om de schakelaar te ontlasten
- dubbel accu systeem ingebouwd + acculader, omvormer en walstroom aansluiting
- mud works dashbord met dubbeldin radio, en alle schakelaars voor de toekomstige lampen
- achteruitrij camera (weggewerkt in t frame)
- 3e remlicht ingebouwd tussen bovenkant deur en dorpel

wat ik nog moet doen:

- komende week nieuwe bandjes 255-85r16 mud terrain bandjes
- roofrack passend maken (past nu niet door verhoogd dak)
- remklauwen en blokken vervangen (denk ook maar meteen de remschijven
- airco aan de praat zien te krijgen

Ben sinds gister lid geworden van de LRCH dus waarschijnlijk tot 1 van de events :D
hieronder toen ik em net had gekocht.
laro.png

RaRo74

Re: Weer neen nieuw lid erbij

Berichtdoor RaRo74 » 05 Okt 2019, 19:37

Klinkt goed allemaal!

Welkom hier :D
RaRo74
Het is een blauwe.............

Landmarcs

Re: Weer een nieuw lid erbij

Berichtdoor Landmarcs » 05 Okt 2019, 19:56

Welkom William,

Mooie 110 HardTop, en mooi werk.

Ik ben nieuwsgierig naar het hoe en wat van het 3º remlicht.
Kan je wellicht een korte bijdrage in "Techniek" hierover posten?

En verder heb nog de vraag:   Waarom Mud-banden ?
De betere moderne AT-banden zijn veel universeler en presteren ook heel goed in de modder.
Of ben je naast Alpen en Scandinavië meer van plan ?
Zelfs voor de avontuurlijke kampeervakantie schieten betere AT-banden niet gauw te kort.
Voor die (avontuurlijke) kampeervakanties rijd je heel wat asfalt ... en daar zijn Mud-banden géén eerste keus.

Groeten MarcS

PS   Je hebt wel een beetje pech dat je auto bij de invoer niet het standaard leeggewicht heeft meegekregen, maar kennelijk gewogen werd. Ik ken het normale "type" leeggewicht van een 110HardTop 300Tdi niet, maar het zal niet veel schelen van een 110HardTop Td5 en dan zit het rond de 1850 kg ... de bijna 400 kg die hij nu vlgs het kenteken meer weegt zullen wel in allerlei "details" zitten: Dikkere velgen en banden, allerlei bodenbeschermende "hard-ware", etc etc
Laatst gewijzigd door Landmarcs op 11 Okt 2019, 13:37, 1 keer totaal gewijzigd.

Wramak

Re: Weer neen nieuw lid erbij

Berichtdoor Wramak » 05 Okt 2019, 20:34

Hoi marc,

Ik heb voor dezelfde banden gekozen die er al op zaten.
De banden in de maat 255/85r16 zijn vrij prijzig en dan hoefde ik maar 4 ipv 5 bandjes te kopen.
Ik zal morgen is eens stukje schrijven over hoe en wat ik 3e remlicht gemaakt heb

Landmarcs

Re: Weer een nieuw lid erbij

Berichtdoor Landmarcs » 11 Okt 2019, 13:52

Wramak schreef:Ik heb voor dezelfde banden gekozen die er al op zaten.
De banden in de maat 255/85r16 zijn vrij prijzig en dan hoefde ik maar 4 ipv 5 bandjes te kopen.
Ik zal morgen is eens stukje schrijven over hoe en wat ik 3e remlicht gemaakt heb

Tja, dat is een keuze.
Met 5 (of 6) goede 235/85x15 AT's was je niet duurder uitgeweest (de bandenvergelijker noemt € 120-130 voor een "betere" grovere AT-band).
Vanwege die reserve heb ik overigens al jaren twee reserve-wielen, daarmee slijt je makkelijker de banden in paren gelijk op, en zo dus uiteindelijk alle zes.

Met 235/85x16 AT verlies je natuurlijk wel iets van de stoere (PCHooftstraat) "looks".
Zo op basis van het kiekje vermoed ik een zekere verhoging, en ook spoorverbreders, die doen natuurlijk ook wat aan de "looks".

Groeten MarcS

Terug naar “Nieuw op het forum”