geen koppeling na plaatsen andere motor

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Tris

geen koppeling na plaatsen andere motor

Berichtdoor Tris » 24 Nov 2019, 14:38

Goede middag allen,

afgelopen week geprobeerd mijn lang lopende project van het vervangen van de 200tdi in mijn defender af te ronden.
De 200 tdi van de dicovery zit geheel op zijn plek. dynamo draait netjes op zijn nieuwe plek. motor sloeg aanvankelijk niet aan bleek dat er de stekker van de stop solenoid niet goed op zijn plek zat en er zo doende geen brandstof uit de verstuivers kwam.

Na alles aangesloten te hebben zou het dan ook daad werkelijk tijd worden voor een test ritje door de buurt.
Vol enthousiasme stapte ik achter het stuur. bij het intrappen van de koppeling totaal geen weerstand, gekeken naar vloeistof maar dit leek wel goed.

Is er iets wat ik over het hoofd heb gezien bij het vervangen van de 200Tdi defender motor naar de 200Tdi discovery? iemand een goed idee, alvorens de bak achter de motor weg te halen?

groet,

Tristian

Crazy-G

Re: geen koppeling na plaatsen andere motor

Berichtdoor Crazy-G » 24 Nov 2019, 14:53

Domme vraag misschien, maar je hebt de koppeling slave cilinder toch moeten plaatsen?
Heb je die niet hoeven ontluchten dan?
Of heb je de hele ouwe meuk in elkaar laten zitten en zo overgezet?

Ik zou bij het vervangen/veranderen van een motorblok meteen dat soort slijtage gevoelige zooi vervangen.

Je zou toch minstens bij montage van de slave cilinder hebben moeten kunnen voelen of het fatsoenlijk in elkaar wilde, of je nou een nieuwe of aangesloten oude monteert.

Je kunt de slave even wegnemen en kijken hoe diep de koppelingsvork zit, misschien alleen een kwestie van een andere pen? Of de pen is bij montage niet goed in de slave gegaan of van de koppelingsvork gevallen, of iets dergelijks, pen wel vastgezet aan de vork met de daarvoor bestemde clip?

Zo kan ik nog diverse kleine foutjes opnoemen, maar ik zou beginnen om de slave los te nemen.

Gert-Jan.
1972 Serie III 88" Lightweight/Airportable 2.25 Petrol(LPG)

Tris

Re: geen koppeling na plaatsen andere motor

Berichtdoor Tris » 24 Nov 2019, 14:57

Slave cilinder heb ik inderdaad niet aangezeten.

kort gezegd, de oude motor er uit getrokken.
De nieuwe motor er naast gezet. Koppeling platen en druk groep over gezet en de motor er weer in gehangen.
Niet aan de cilinders gezeten.

Terug naar “Techniek”