Welke voorvering

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Micha

Welke voorvering

Berichtdoor Micha » 10 Dec 2019, 20:18

Mijn defender 90 van 2010 is toe aan nieuwe voorvering, de spiraal rechts vooraan is wat lam gaan liggen waardoor deze lawaai maakt.
Welke sets ( veren en schokdempers ) raden jullie aan? Ik rijd vooral op de weg met occasioneel eens licht offroad

Thanks

Landmarcs

Re: Welke voorvering

Berichtdoor Landmarcs » 11 Dec 2019, 20:50

Micha schreef:Mijn defender 90 van 2010 is toe aan nieuwe voorvering, de spiraal rechts vooraan is wat lam gaan liggen waardoor deze lawaai maakt.
Welke sets ( veren en schokdempers ) raden jullie aan? Ik rijd vooral op de weg met occasioneel eens licht offroad.

Micha,

Als je geen zware lier voorop hebt hangen zou ik gewoon de standaard veren kiezen.
De markt biedt een enorme keuze, maar heel veel van die "leuke" veren maken het weggedrag niet beter, meestal wordt het beroerder.

En ... kijk ook eens naar dit verenlijstje.

Wat betreft de schokbrekers zou ik het niet weten: wellicht is er iemand anders hier die daar meer over kan zeggen.

Groeten MarcS

Edward

Berichtdoor Edward » 11 Dec 2019, 21:25

Voor gewoon op straat en ervan uitgaande dat je niet meer geld wilt verbranden dan nodig zou ik ook gewoon voor origineel gaan.

Zelf heb ik Fox dempers met Brittpart veren. Een heerlijke combi maar voor op de weg wel wat duur en daar niet echt van meerwaarde tov de standaard set up.
Edward van Vugt

http://www.EdwardvanVugt.nl
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Discovery IIa 2004

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 12 Dec 2019, 12:10

Edward schreef:Voor gewoon op straat en ervan uitgaande dat je niet meer geld wilt verbranden dan nodig zou ik ook gewoon voor origineel gaan.

Zelf heb ik Fox dempers met Brittpart veren. Een heerlijke combi maar voor op de weg wel wat duur en daar niet echt van meerwaarde tov de standaard set up.

Die Brittpart veren zijn niet de duursten (ik dacht zelfs de goedkoopsten die toch gewoon goed zijn).
Standaard schokbrekers zijn beslist geen slechte keuze, maar er is wellicht voor weinig meer beter ?

Groeten MarcS

Erik Peters

Berichtdoor Erik Peters » 12 Dec 2019, 12:54

Landmarcs schreef:Standaard schokbrekers zijn beslist geen slechte keuze, maar er is wellicht voor weinig meer beter ?

Tja, ik heb momenteel Bilstein B6 gasgevulde schokdempers onder de Td5 (met nog de standaard veren aan de voorkant). Het rijdt iets beter dan de oude originele dempers (niet gasgevuld), de auto staat nu ook een fractie hoger. Vooralsnog tevreden.

Groet,

Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 12 Dec 2019, 19:21

Erik Peters schreef:
Landmarcs schreef:Standaard schokbrekers zijn beslist geen slechte keuze, maar er is wellicht voor weinig meer beter ?

Tja, ik heb momenteel Bilstein B6 gasgevulde schokdempers onder de Td5 (met nog de standaard veren aan de voorkant). Het rijdt iets beter dan de oude originele dempers (niet gasgevuld), de auto staat nu ook een fractie hoger. Vooralsnog tevreden.

Jij hebt - net als ik - een 110 (zelfs twee). En achter heb je bijna standaard-veren.
Mijn schokbrekers zijn nog lang niet versleten ... dus houd ik die Bilsteins nog even in gedachten.

Groeten MarcS

Terug naar “Techniek”