Discovery td5 doet niets meer!

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Gebruikersavatar
Edward
Berichten: 6392
Lid geworden op: 18 Jun 2007, 16:14

Re: Discovery td5 doet niets meer!

Berichtdoor Edward » 19 Dec 2019, 18:27

Brabo schreef:N
Ik ken die jongens al vele jaren en als gesuggereerd wordt dat ze woekerprijzen hanteren dan zal iedereen die ze kent voor ze opkomen... dus ik ook.
het is al met al goed afgelopen.


Top dat ie weer lekker rijdt!!

Over die automaat: ik heb nergens gesuggereerd dat "ze" woekerprijzen hanteren. Geen idee wie "ze" zijn en dat boeit ook niet.

Wel blijf ik erbij dat een standaard automaat revisie om en nabij de 1500 kost. Dat betaal je bij Peter de Koning en bij diverse anderen.

Top dat je tevreden bent, maar 3500 euro is gewoon veel geld tenzij er nog een hoop gedaan is dat je niet vermeld.........
Laatst gewijzigd door Edward op 23 Dec 2019, 14:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Edward van Vugt

http://www.AtelierHout.nl
http://www.EdwardvanVugt.nl
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Discovery IIa 2004

Gebruikersavatar
dyngo
Berichten: 109
Lid geworden op: 09 Okt 2015, 12:44
Locatie: Beutenaken

Re: Discovery td5 doet niets meer!

Berichtdoor dyngo » 22 Dec 2019, 21:41

Lees gezellig dit verhaal eens door.
Heb weinig met diesel, laat staan TD5.
Sta nooit stil met de V8, ook niet in Spanje.
En maar betalen voor die ANWB, jaar in jaar uit.
Ach, zo help je mensen verder ..

Landmarcs
Berichten: 7222
Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee

Re: Discovery td5 doet niets meer!

Berichtdoor Landmarcs » 23 Dec 2019, 11:55

dyngo schreef:Lees gezellig dit verhaal eens door.
Heb weinig met diesel, laat staan TD5.
Sta nooit stil met de V8, ook niet in Spanje.
En maar betalen voor die ANWB, jaar in jaar uit.
Ach, zo help je mensen verder ..


Tja ... ik had met de Td5 de ANWB pas nodig toen de auto op z'n gepoetste kant was geland.
Helemaal blij met de afhandeling door de ANWB was ik niet, het had beter gekund.
Maar goed, uiteindelijk komt alles dan op z'n pootjes terecht (zelfs die Td5, die nog steeds rondrijdt).

Ik denk dat een V8 het ook niet leuk vindt om op z'n gepoetste kant te landen.

Verder is het natuurlijk casuïstiek, en net als met de krant: alleen de de uitzondering is nieuws.

Groeten MarcS

Gebruikersavatar
Edward
Berichten: 6392
Lid geworden op: 18 Jun 2007, 16:14

Re: Discovery td5 doet niets meer!

Berichtdoor Edward » 23 Dec 2019, 14:48

De vorige Disco naar de 350K gereden zonder problemen. Nooit de Anwb nodig gehad behalve één keer een kapotte ECU. Dan doet een V8 het ook niet meer tenzij je een primitief fossiel rijdt met alle bijbehorende comfort, roest en onderhoud.

Ken verdomde weinig V8 blokken die 350K op de klok hebben.............

Betrouwbaarder dan een diesel wordt het niet. Dat is geen mening maar een onderzocht feit.

Alleen elektrisch zal wellicht nog minder problemen geven, Tesla's zijn de 1.5 miljoen als voorbij zonder problemen aan de aandrijflijn. Alleen alles daaromheen zoals deurklinken, airco, displays, etc geeft problemen. Maar dat zal bij de latere modellen ook vast al wel beter zijn.
Edward van Vugt

http://www.AtelierHout.nl
http://www.EdwardvanVugt.nl
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Discovery IIa 2004

Gebruikersavatar
dyngo
Berichten: 109
Lid geworden op: 09 Okt 2015, 12:44
Locatie: Beutenaken

Re: Discovery td5 doet niets meer!

Berichtdoor dyngo » 23 Dec 2019, 21:25

Tellen is moeilijk in een 70er Range Rover.
Elke 100.000 begint het opnieuw.
En hoeveel keer was de teller rond gegaan voor je de auto kocht ?
Ook de RDW weet dat niet meer.
Heb een officiele berisping voor een Range Rover waar de tellerstand terug was op nul.
Staat nu vast verankerd in hun software. Kom ik nooit meer van af.
Voor iedereen leesbaar op hun site. Hij sjoemelt met de km stand.

Mijn eerste RR uit 1983 kocht ik als afgeleefd wrak op grijs kenteken + LPG.
Die heeft bij mij nog 200.000 km gemaakt met meest een trailer + Range Rover er op.
Lange tochten van België naar de Krim (Terhorst).
Liep steeds mooier, maar einde grijs kenteken was einde auto voor mij.
Intussen mijn 73er gebouwd.
Die heeft nu ca 150.000 gereden met een 3,9 V8 ingebouwd met km stand 200.000 uit een 90er.
Dat zijn er nu dan zo'n 350.000 bij elkaar.
Heeft toen wel een nieuwe nokkenas gekregen.
De andere motoren zijn jonger.

Het is zeker geen onbetrouwbare motor.
Zonder electronica zo simpel dat je altijd thuiskomt.

Gebruikersavatar
ernsts
Berichten: 236
Lid geworden op: 09 Aug 2012, 17:15
Locatie: Dordrecht

Re: Discovery td5 doet niets meer! Tip gevraagd over slangetje

Berichtdoor ernsts » 24 Mar 2020, 09:51

Brabo schreef:Nou.... ik moest nog even verslag uitbrengen van de uiteindelijk uitgevoerde werkzaamheden en de kosten.
Allereerst het dikwandige slangetje onder de turbo waarmee het probleem is ontstaan is vervangen.


Goedendag allemaal,

in een (waarschijnlijk vergeefse) poging om kleine gebreken met grote gevolgen voor te zijn wil ik graag dit slangetje vervangen, want ook mijn Td5 is inmiddels bijna 20 jaar oud.

Nou ben ik niet zo'n super sleutelaar, en voordat ik de boel helemaal open gooi, een vraag (of eigenlijk twee):

1) Is dit zelf te doen, dat wil zeggen, kan ik uiteindelijk er makkelijk bij, of moet de hele turbo er uit (weet ik veel) of andere ellende?
{mijn niveau: het injector harness kan ik zelf vervangen, maar da's dan ook wel het engste dat ik ook zelf heb gedaan}

2) En weet iemand het onderdeelnummer van het slangetje, zodat ik het van te voren in huis kan halen? Ik heb al wat gespeurd in de technische documentatie maar kom er zelf niet uit.

Dank vast voor antwoorden of verwijzingen op het www!

(net de stuurpomp en stuurhuis moeten laten vervangen omdat de pomp ging lekken, dat soort dingen...)

Groet,
Ernst
Defender 90 Td5 CSW 2002

conny
Berichten: 614
Lid geworden op: 11 Dec 2006, 16:54

Re: Discovery td5 doet niets meer!

Berichtdoor conny » 24 Mar 2020, 11:28

appeltje - eitje. Dat beschermkapje boven de turbo, dat ding wat altijd los trilt, moet eraf en dan zie je het bewuste slangetje zitten. Je kunt er zo bij. Zoek niet te lang naar een origineel ding, simpelweg naar de brezan, ding op toonbank leggen en vragen om hetzelfde slangetje. Beetje gepiel om terug te plaatsen, maar goed te doen.
Beschermkap niet terug zetten; geeft alleen maar extra hitte aan de turbo.

Grootste probleem zal het ontluchten zijn; is altijd zoń gedoe.

Succes! :D

Houston
Berichten: 212
Lid geworden op: 04 Jul 2015, 12:12

Re: Discovery td5 doet niets meer!

Berichtdoor Houston » 24 Mar 2020, 14:00

dyngo schreef:Lees gezellig dit verhaal eens door.
Heb weinig met diesel, laat staan TD5.
Sta nooit stil met de V8, ook niet in Spanje.
En maar betalen voor die ANWB, jaar in jaar uit.
Ach, zo help je mensen verder ..

Ik ben blij met m’n diesel én de Anwb. Met de Freelander en de Puma in de afgelopen 4 jaar al een keer of 5 op de oprijwagen gestaan.
Was een dure geweest om te vervoeren zonder lidmaatschap. En met een gebroken krukas, kapotte brandstofpomp en 2 losgebroken verstuiverleidingen is het lastig verder rijden. ;)
Dus van de ervaringen van 1 rijder kun je niet uitgaan. ;)

Contribute to the scenery; drive a Land Rover!

Gebruikersavatar
Edward
Berichten: 6392
Lid geworden op: 18 Jun 2007, 16:14

Re: Discovery td5 doet niets meer!

Berichtdoor Edward » 24 Mar 2020, 14:13

Och, wij hebben Anwb omdat het mijn vrouw en goed gevoel geeft. Da's ook een hoop waard. In 20 jaar twee keer gebruik van gemaakt en dat is mij ook prima. Ik heb wel meer verzekeringen die ik niet nodig hoop te hebben. :D

En wat betreft die V8, leuk maar qua brandstofkosten meer dan twee maal zo duur. Het onderhoud kost ook veel meer en problemen hebben ze net zo goed. Een aanhanger meenemen is geen optie tenzij je een Range rijdt met de jonge 4.4 v8. De rest heeft de trekcapaciteit van een Opel astra. :lol: :lol:
Edward van Vugt

http://www.AtelierHout.nl
http://www.EdwardvanVugt.nl
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Discovery IIa 2004

Gebruikersavatar
dyngo
Berichten: 109
Lid geworden op: 09 Okt 2015, 12:44
Locatie: Beutenaken

Re: Discovery td5 doet niets meer!

Berichtdoor dyngo » 27 Mar 2020, 21:10

Al meer dan 40 jaar lid van de ANWB.
Nog nooit gebruik van gemaakt, dat stoort niet.
Range Rovers zijn goede auto's en waren hun tijd ver vooruit.
Mijn RRs trekken prima, vaak vergeet ik dat er een trailer achter hangt.
Vandaag mijn 76er 4,6 terug gehaald uit België, daar kun je nu niet meer in (maar wel uit).
Stond in mijn schuur op onderhoud te wachten (waar ik steeds geen tijd voor had).
Door de virussen overvallen, vandaag opgehaald met de fiets + een deur voor mijn 75er RR die ik tegen een boom heb laten leunen (niet doen - glas breekt, en meer).
Vol getankt in Luik, 24 cent/liter, niet echt een financiële aansleg, ook niet met 130 liter.
Autobaan terug, lekker 130 over de grens en dan remmen voor de nieuwe NL snelheidslimiet.
Ga me niet vertellen dat je met 100 kmh meer dan een dafje nodig hebt.
Misschien een series voor de trailer.


Terug naar “Techniek”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten