goedenavond allemaal,
ik heb interesse in deze defender, maar nog niet zo veel verstand er van...
Waar moet ik op letten. de do's en don'ts?
Ik vraag me alleen af bij zon td5 af hoe lang dat nog houdbaar in ons kikkerlandje is... euro 3?
https://www.duparc.nl/cars/2669/defende ... s-roofrack
ik hoor graag jullie meningen:)
interesse in defender
Re: interesse in defender
Een Euro 3 Diesel in Nederland zou ik niet snel meer kopen....
Voorheen Series III en Freelander2, nu weer een 1982 Series III 109 Station Wagon
-
- Berichten: 90
- Lid geworden op: 12 Jun 2019, 20:09
Re: interesse in defender
De lage kilometerstand zou mij wel wat zorgen baren. Gemmiddeld
4500 per jaar??
4500 per jaar??
Defender 130 2002
Freelander 1 2004
Freelander 1 2004
Re: interesse in defender
Weinig km’s, forse prijs.
Tja, euro 3... Hoe lang is een diesel uberhaupt nog ‘houdbaar’ in NL? (En daarbuiten?)
Vanaf november kom je er niet meer mee in verschillende steden.
Als je op t platteland woont, heb je voorlopig misschien geen problemen.
Ik verwacht wel dat de wegenbelasting ieder jaar omhoog gaat en aangezien dit een 9 persoons-uitvoering is...
Ík zou het er niet voor over hebben..
Tja, euro 3... Hoe lang is een diesel uberhaupt nog ‘houdbaar’ in NL? (En daarbuiten?)
Vanaf november kom je er niet meer mee in verschillende steden.
Als je op t platteland woont, heb je voorlopig misschien geen problemen.
Ik verwacht wel dat de wegenbelasting ieder jaar omhoog gaat en aangezien dit een 9 persoons-uitvoering is...
Ík zou het er niet voor over hebben..
Contribute to the scenery; drive a Land Rover!
Contribute to the scenery; drive a Land Rover!
Re: interesse in defender
Vind hem aardig aan de prijs, voor de rest is het allemaal koffiedik kijken. Km stand, als het goed onderhouden is als 2de auto niet zo’n probleem. Maar als hij gebruikt is om te spelen in de bagger kan hij best een zwaar leven gehad hebben.
Kom je ooit wel eens in een stad met een milieuzone?
Al met al, Zo als altijd moet je dus zelf de keuze maken.
Groet Ron (en wie weet tot zwaais
)
Ps: ik rij voorlopig door met de gebakkies
Kom je ooit wel eens in een stad met een milieuzone?
Al met al, Zo als altijd moet je dus zelf de keuze maken.
Groet Ron (en wie weet tot zwaais

Ps: ik rij voorlopig door met de gebakkies

130-Td5 HCPU "Camper" 2007
110-Td5 X-tech 2006
110-Td5 X-tech 2006
Re: interesse in defender
Dank voor jullie reacties,
Zouden jullie dan Verder kijken naar een euro 4?
we behouden wel onze Audi als "luxewagen" ernaast...
Kan me toch ook niet voorstellen dat alle euro 3 norm autos of lager straks niks meer waard zijn omdat ze nergens meer in mogen?
Zouden jullie dan Verder kijken naar een euro 4?
we behouden wel onze Audi als "luxewagen" ernaast...
Kan me toch ook niet voorstellen dat alle euro 3 norm autos of lager straks niks meer waard zijn omdat ze nergens meer in mogen?
Re: interesse in defender
Als het verhaal klopt vindt ik hem helemaal niet zo duur. ziet er strak uit. binnenslaper geweest denk ik. En dat dieselgezeur..., tja , als het zo doorgaat komt iedereen een keer aan de beurt die niet 100% electrisch rijdt. Ik denk dat het wel los zal lopen als je maar betaalt.....
.En anders: er zijn al electro ombouwkits leverbaar voor defender 


Re: interesse in defender
Volgens mij duurt het even omdat mijn berichten goedgekeurd moeten worden door een moderator...
Ik waardeer jullie input enorm in ieder geval... Zelf woon ik in het zuiden van het land niet echt in de buurt van een milieu zone gelukkig:)
kwam ook nog deze td4 tegen wat me ook wel wat lijkt
https://www.autovanschaik.nl/occasions/ ... airco-lmv-
Ik waardeer jullie input enorm in ieder geval... Zelf woon ik in het zuiden van het land niet echt in de buurt van een milieu zone gelukkig:)
kwam ook nog deze td4 tegen wat me ook wel wat lijkt
https://www.autovanschaik.nl/occasions/ ... airco-lmv-
Re: interesse in defender
OttoVink schreef:Als het verhaal klopt vindt ik hem helemaal niet zo duur. ziet er strak uit. binnenslaper geweest denk ik. En dat dieselgezeur..., tja , als het zo doorgaat komt iedereen een keer aan de beurt die niet 100% electrisch rijdt. Ik denk dat het wel los zal lopen als je maar betaalt......En anders: er zijn al electro ombouwkits leverbaar voor defender
Betalen moet je toch want de mrb en bijtelling voor EV's gaan ook gestaag omhoog.
Een ombouwkit voor Defender die in Nederland toegelaten is? vergeet het maar. En ombouwen kost meer dan een 2e hands Tesla kost dus als mensen de gewone mrb al nie kunnen betalen nie dan is da ook nie echt een optie.

Zakelijk rij ik een D2 met milieulabel: "KUDT" Maar heb nog weinig last van milieuzone's. En als dat al is huur ik aan de rand vd stad waar ik moet zijn een auto of bussie en koppel de aanhanger om. Kost me ruwweg een uur een 100 euri huur.
Drie keer raden wie dat betaald.........


Edward van Vugt
http://www.AtelierHout.nl
http://www.EdwardvanVugt.nl
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Discovery IIa 2004
http://www.AtelierHout.nl
http://www.EdwardvanVugt.nl
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Discovery IIa 2004
Re: interesse in defender
ovanjole schreef:Volgens mij duurt het even omdat mijn berichten goedgekeurd moeten worden door een moderator...
Ik waardeer jullie input enorm in ieder geval... Zelf woon ik in het zuiden van het land niet echt in de buurt van een milieu zone gelukkig:)
kwam ook nog deze td4 tegen wat me ook wel wat lijkt
https://www.autovanschaik.nl/occasions/ ... airco-lmv-
So, die is flink verbouwd.

Zorg dat je bij een 2.4 weet of en wanneer de injectoren vervangen zijn. En als dat niet bekend is zorg dan dat je een setje erbij onderhandeld. Of iig de kosten om ze te wisselen van de prijs aftrekt.
Als ze kapot lopen is dat bijna altijd door lekkende injectoren.

Edward van Vugt
http://www.AtelierHout.nl
http://www.EdwardvanVugt.nl
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Discovery IIa 2004
http://www.AtelierHout.nl
http://www.EdwardvanVugt.nl
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Discovery IIa 2004
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 45 gasten