Houston schreef:Eelkes schreef:Bleek de EGR cooler te zijn die verstopt zat waardoor er uitlaatgassen in de koelvloeistof kwamen. Na dit opgelost te hebben was de temperatuur weer netjes rond de 88 graden constant.
Dus aan al die tips hier, had je ook niks?
Stap 1 was dus geweest; Laat er iemand fysiek naar kijken! (als je alle tips van de mensen vanachter dit schermpje had gevolgd, was je een hoop nieuwe onderdelen rijker, een hoop geld armer en t probleem nog steeds niet opgelost!

Ik ben nu - van achter het schermpje - wel nieuwsgierig hoe uitlaatgassen in de koelvloeistof kunnen komen bij een verstopping.
Misschien ben ik blond maar volgens mij gaat het om duidelijk gescheiden circuits ... en is er eerder sprake van een lekkage en is die verstopping dan wellicht weer de aanleiding (of gewoon een toevallige samenloop).
Ik meen overigens nog niet eerder gelezen te hebben over verstopte/lekke EGR-koelers bij de Td5.
En verder ... lekt de waterpomp nog steeds ?
Groeten MarcS