Milieusticker Duitsland

Reizen, expedities, kamperen, navigatie / GPS
trix G4
Berichten: 314
Lid geworden op: 19 Sep 2006, 21:53

Re: Milieusticker Duitsland

Berichtdoor trix G4 » 08 Jan 2022, 14:09

Ron63 schreef:Dit zou dus inhouden dat ik alle zone's in kan rijden? vind ff proberen een beetje duur grapje mocht het niet zo zijn :roll:

Wil het overigens wel weten, zeker daar hier nu reeds code 4 voor vrachtverkeer geld in het centrum. Zie het dus wel gebeuren dat dit ook voor de rest van de auto's gaat gelden, mocht dit gebeuren dan kan ik niet eens meer bij mijn voordeur komen.

Groet

Ron


Even voor de duidelijkheid......."die" code 4 voor trucks geldt in NL vaak OOK al voor bestelwagens. Personenwagens kunnen nog even mee
Maar hou in NL alle milieuzone's ook maar goed in de gaten. Vanaf 1 januari 2022 zijn er al een hoop aanscherpingen...en er komen er nog mee aan !!
Mijn defender kan Utrecht en Amsterdam al niet meer in.....gelukkig nog wel in het bos van Driebergen :lol:

Ron63
Berichten: 1383
Lid geworden op: 02 Feb 2009, 18:02

Re: Milieusticker Duitsland

Berichtdoor Ron63 » 08 Jan 2022, 14:17

Bij twijfel neem ik de 130 wel, die heeft ook hier in Nederland code groen 4..
130-Td5 HCPU "Camper" 2007
110-Td5 X-tech 2006

Landmarcs
Berichten: 8083
Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee

Re: Milieusticker Duitsland

Berichtdoor Landmarcs » 08 Jan 2022, 14:33

Ron63 schreef:..... waarom zouden we het ook Europees regelen :roll:

Precies, in Frankrijk hebben ze Crit'Air (in een hele regenboog aan kleuren), Denemarken had dan ook nog weer een eigen rechthoekige sticker (maar die mag je nu weer van je voorruit peuteren).
In België werkt het zoals bij ons, gewoon op kenteken, en net als bij ons: in iedere stad zijn eigen regels.
O ja, in Spanje hebben ze het in ieder geval een beetje begrepen, daar kan je met een buitenlands voertuig geen Spaanse sticker krijgen, maar gelden verschillende buitenlandse stickers. In Zwitserland geldt de Franse Crit'Air ook (als je niet graag ook de Zwitserse Stick'Air wilt).
Verder heb je ook nog de verschillende tolvignetten, Zwitserland, Oostenrijk, Hongarije, Tsjechië ...

Enzovoort en zo verder ... in sommige landen zelfs de "verplichting" dat je geen andere stickers/vignetten hebt :shock:
        Sowieso is er natuurlijk de verplichting dat je voldoende vrij uitzicht door de voorruit hebt :?
Als je braaf blijft plakken en een beetje Europese reiziger bent dan moet je uitzien naar een auto met een héél grote voorruit.

Groeten MarcS

PS   De beste oplossing is een fietsenrek achterop de auto kopen en de verschillende steden op de fiets bezoeken. Dat is veelal ook veel sneller/handiger en het scheelt parkeergeld.

Gebruikersavatar
Edward
Berichten: 7181
Lid geworden op: 18 Jun 2007, 16:14

Re: Milieusticker Duitsland

Berichtdoor Edward » 08 Jan 2022, 15:04

Landmarcs schreef:PS   De beste oplossing is een fietsenrek achterop de auto kopen en de verschillende steden op de fiets bezoeken. Dat is veelal ook veel sneller/handiger en het scheelt parkeergeld.


Nee, dat is zeker niet de beste oplossing. De beste is jouw favoriet: de trein of metro of tram. Dat doen wij al als we naar Groningen stad gaan; parkeren aan de rand van de stad en verder met de Citybus. Parkeren en bus voor 5 euri oid. Bij Antwerpen scheelt dat bv heel veel tijd tov tot in de stad willen rijden met de auto.

En je hoeft je fiets niet mee te zeulen. :lol: :lol:
Edward van Vugt

http://www.EdwardvanVugt.nl
Land Rover Serie IIa 1968

Gebruikersavatar
dyngo
Berichten: 199
Lid geworden op: 09 Okt 2015, 12:44
Locatie: Beutenaken

Re: Milieusticker Duitsland

Berichtdoor dyngo » 13 Mei 2022, 09:41

In Duitsland zijn oldtimers (H kennzeichen) van milieuwetgeving bevrijd.
Dat geldt ook voor buitenlanders.
Een blauw kenteken volstaat.
Ben wekelijks in het centrum van Aachen, nooit een probleem.
Anders kenteken laten zien (+40 jaar volstaat).

trix G4
Berichten: 314
Lid geworden op: 19 Sep 2006, 21:53

Re: Milieusticker Duitsland

Berichtdoor trix G4 » 13 Mei 2022, 17:53

Mooi !!!

Dan ga ik met mijn serie 2 diesel, welke ongeveer 1 liter olie op 500 km verbruikt, lekker veel door het centrum rijden ;)
Dat mag mijn TD5, euro 3 zonder olieverbruik, namelijk niet........snap het niet helemaal

deusjevo
Berichten: 362
Lid geworden op: 08 Okt 2016, 12:16

Re: Milieusticker Duitsland

Berichtdoor deusjevo » 13 Mei 2022, 20:58

dyngo schreef:In Duitsland zijn oldtimers (H kennzeichen) van milieuwetgeving bevrijd.
Dat geldt ook voor buitenlanders.
Een blauw kenteken volstaat.
Ben wekelijks in het centrum van Aachen, nooit een probleem.
Anders kenteken laten zien (+40 jaar volstaat).


Mijn laatste info was dat je een FEHAC certificaat achter de ruit moet leggen, zal het even terugzoeken bij gelegenheid
Range Rover Classic 1972 in de kleur Epsom Green
Citroën Dyane 1968 in de kleur Blanc EWT

En ook nog wat modern gescharrel....

deusjevo
Berichten: 362
Lid geworden op: 08 Okt 2016, 12:16

Re: Milieusticker Duitsland

Berichtdoor deusjevo » 13 Mei 2022, 20:59

:D

Stond gewoon in dit draadje :mrgreen:



deusjevo schreef:Jaaa, vond net ook die ANWB link, kan dus ket een gerust hart naar Keulen.

Leg wel een kopie kentekenbewijs achter de ruit met daarnaast FIVA Identity Card waarvan ik gewoon wat vakken invul van pagina 1.
Staat wat info over de auto op in z’n NL’s en Engels maar het staat vooral ook heel gewichtig. :mrgreen:

CA7FAB00-10EF-458D-889D-DBA5BD287A90.jpeg
CA7FAB00-10EF-458D-889D-DBA5BD287A90.jpeg (43.8 KiB) 53 keer bekeken


Range Rover Classic 1972 in de kleur Epsom Green
Citroën Dyane 1968 in de kleur Blanc EWT

En ook nog wat modern gescharrel....

Gebruikersavatar
dyngo
Berichten: 199
Lid geworden op: 09 Okt 2015, 12:44
Locatie: Beutenaken

Re: Milieusticker Duitsland

Berichtdoor dyngo » 13 Mei 2022, 21:29

Toen Aachen met het vignet begon, 3 jaar terug of zo, heb ik het uitgezocht.
Buitenlandse oldtimers zijn gelijkgesteld met de Duitse, zoals het hoort in EU.
Bij twijfel is een kenteken +40 jaar voldoende bewijs.
Praktisch gezien is een blauw kenteken voldoende voor de politie niets te vragen.
En ik passeer wekelijks politie, verzend triumph onderdelen bij GLS in de binnenstad van Aachen.

Belgie is een ander probleem.
Antwerpen wil geld zien van iedereen, daar ga ik niet heen.
Brussel laat wel belgische oldtimers toe, maar geen buitenlandse.
Mocht ik daar tegenaan lopen, dan laat ik het voorkomen.
Volgens mij kan dat niet.
Je moet wel vooraf je auto registreren, anders is het altijd fout.
Na registratie en aanvraag oldtimer ontheffing komt gewoon geen antwoord.
Echt belgisch.


Terug naar “Reizen”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten