een blije leek op het gebied van landrover

De plaats voor nieuwe gebruikers om zich voor te stellen en de 1e contacten te leggen.
Thijs84

een blije leek op het gebied van landrover

Berichtdoor Thijs84 » 11 Jun 2018, 17:39

hallo allemaal,

Ik zal me even voorstellen voordat ik jullie ga lastig vallen met allemaal (voor mij) lastige vragen.
Sinds gisteren ben ik trotse eigenaar van een land rover freelander hardtop uit 1999 met een 1.8I motor :? . Ik weet dat dit niet de beste zijn, maar acht.. zo leert men het beste. Er staat meer dan 2 ton op de teller maar hij rijdt heerlijk.
Om eerlijk te zijn heb ik de auto gekocht om alleen mee op vakantie te aan en hierna weer te verkopen. Dit gaat na 1.5 dag cruizen dus niet meer gebeuren. :lol: Wat rijdt zo'n ding toch heerlijk.
Ik en mijn vriendin hebben deze aangeschaft omdat onze andere auto's op dit moment het niet toe laten om vere reizen te gaan maken.
We zijn 12 jaar geleden begonnen met een VW bsuje uit 1971. Hier werd al snel een kever aan toegvoegd. Met de bus hebben we voor langere tijd meerdere malen vere reizen gemaakt met de surfboard op het dak. Zo zijn we afgelopen zomer 2 maanden in portugal geweest en het jaar daarvoor rondje balkan (servie, masadonië, montenegro, albanie, bosnie en nog een stel landen erbij. Omdat de bus nu klaar gemaakt wordt om over 2 jaar een reis van 3 jaar te gaan maken hebben we besloten een LAND ROVER te kopen. Lekker de bergen in gaan leek ons een nieuwe uitdaging.
Aankomende zomer willen we ermee richten Polen en Oekraine gassen.
Echter moeten er nog wat kleine dingen mee gebeuren. Zo gaat het achterraam niet open, werkt de koelfan niet, en nog wat kleine niet noodzakelijke dingen. We hebben nog 40 dagen om dit te maken dus dat zal wel goed komen met jullie hulp :mrgreen:
Het echt een keer off road rijden is een droom voor me maar erg spannend om te doen. We wonen aan strand in Katwijk en hebben toestemming hem hier een keer te testen voor de zeil vereniging waar we lid van zijn.
Als we na een maand nog steeds zo blij zijn als een kind als nu met de land rover moeten we maar lid worden van de club. Ben dan alleen een beetje bang dat we de losers zijn met een freelander in plaats van een dikke land rover.. maar ach, het budget liet het niet toe om een oude te kopen..

fenix2

Re: een blije leek op het gebied van landrover

Berichtdoor fenix2 » 11 Jun 2018, 18:26

Hallo Thijs,

Welkom op het forum :)
Van de freelander weet ik niet zo heel veel (ben meer een series 3 dieselaar;)) maar bij offroad dagen van de club zie ik genoeg freelanders voorbijkomen om je er niet voor te hoeven schamen.

groetjes, Fenna
Afbeelding

Thijs84

Re: een blije leek op het gebied van landrover

Berichtdoor Thijs84 » 20 Jun 2018, 16:26

Top, ik schaam me er zeker niet voor.. ik voel me opper machtig en blij als ik erin rij.
Binnenkort wil ik hem eens off road gaan testen in IJmuiden. Lijkt me een leuk terrein voor een beginner.
Nog 1.5 maand en dan eens goed testen in Polen en Oekraïne :-D

Terug naar “Nieuw op het forum”