Te koop: defender 110 td5 nov 2000 157500km

LaurensR

Te koop: defender 110 td5 nov 2000 157500km

Berichtdoor LaurensR » 13 Jun 2018, 19:42

Dag allemaal,
Ik verkoop mijn defender, en verkoop hem het liefst aan een lrch-lid.

Land Rover Defender 110 SW TD5 9-zits
Bouwjaar: november 2000
Kilometerstand: 157.500km
APK: nieuw

Een van oorsprong Duitse 9-zits Defender. De auto is van binnen en buiten netjes. De kilometerstand is laag voor zijn leeftijd: iets meer dan 157.000; de auto heeft in Duitsland enkele jaren stil gestaan. Door mij is de auto in de afgelopen maanden onder handen genomen, zie lijst hieronder.

Hij rijdt zoals een defender hoort te rijden. De motor loopt zeer soepel en op snelheid is de auto (voor een defender, dus relatief!) stil en trillingsvrij. Er zitten vier zo goed als nieuwe Bridgestone Dueller A/T banden op.

Technisch is de auto nagelopen, waarbij de volgende zaken zijn vervangen:
- kleppendekselpakking
- injectorharness (dus geen olie in de boordcomputer meer)
- alle olie en filters in het blok, dus oliefilters en ook het luchtfilter
- alle olie in de differentielen en beide versnellingsbakken
- beide veerpoten zijn vervangen door gegalvaniseerde exemplaren
- remklauwen zijn schoongemaakt
- veiligheidsgordel bestuurderskant vervangen
- rondom nieuwe remblokken
- rear crossmember gelast waar nodig

Natuurlijk heeft een auto van 18 jaar oud ook wat minpunten:
- de vijde/achterdeur is nog origineel. Deze is door de vorige eigenaar bij het onderste scharnier en aan de onderrand gerepareerd met filler, als ik er dagelijks mee zou rijden zou ik 'voor de mooi' een nieuw vijfde portier overwegen. (€195,- excl spuiten)
- een zijwang van een van de zittingen is verweerd. De bekleding van de seat base zou ik 'voor de mooi' vervangen (€45,-).
- er is een Webasto standkachel aanwezig met afstandsbediening, de werking daarvan heb ik nog niet getest.
- de rechter speaker kraakt
- vanwege de leeftijd mag deze in NL de meeste milieuzones niet in. Maar het is dan ook een auto die liever 'buiten' speelt dan in een historisch stadscentrum. Overigens mag hij bij mij in Utrecht vlakbij het centrum gewoon voor de deur staan...

Ik verkoop de auto omdat ik voor langere tijd Nederland ga verlaten. Omdat ik de auto voor 1 juli wil verkopen, heb ik de auto lager geprijsd dan vergelijkbare auto's. Er zit zodoende weinig onderhandelingsruimte op de prijs. Maar voor een LRCH-medelid doe ik bij voorbaat €500 van de vraagprijs af. Als ik hem niet kan verkopen voor een voor mij goede prijs, gaat de auto de opslag in voor de komende jaren.

Deze auto is in de youngtimer-regeling fiscaal gunstig te rijden voor ondernemers. Dus, ondernemers informeer even bij mij voor het hoe en wat. Concreet: fiscale aanschaf 10k, de rest hebben we het over.
'02 Defender 110 TD5 // '00 Defender 110 TD5

Terug naar “Aangeboden”