onderdeel stabilisator stang voor zoek

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
renk van koevorden

onderdeel stabilisator stang voor zoek

Berichtdoor renk van koevorden » 12 Jul 2018, 16:50

beste,

ik ben bezig met het restaureren van een landrover santana 109 uit 1977. echter heb ik zojuist een stabilisator stang proberen los te halen maar die brak aan beiden kanten af. ik heb op het internet gezocht maar kan het onderdeel nog niet vinden.. iemand misschien tips waar dit onderdeel, van de stabilisator stang aan de voorkant, te vinden is?
Bijlagen
Schermafbeelding.jpg

Erik Peters

Re: onderdeel stabilisator stang voor zoek

Berichtdoor Erik Peters » 12 Jul 2018, 19:34

De meeste (zo niet alle Series Land Rovers) rijden rond zonder stabilisatorstangen. Op sommige modellen Land Rover Defender worden wel stabilisatorstangen gemonteerd (zowel voor als achter) alleen is de bevestiging van die stabilisatorstang iets anders uitgevoerd.

Misschien de gehele stabilisatorstang verwijderen indien het niet lukt om de benodigde onderdelen te vinden.

Groet,

Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht

Edward

Berichtdoor Edward » 12 Jul 2018, 20:48

Een onderdeel verwijderen alleen omdat een deeltje ervan niet makkelijk te vinden is moet wel de grootste vorm van restauratieluiheid zijn.......

We hebben het over een busje met een asje met schroefdraad. Al zou je het hele ding zelf moeten maken maal 4 (voor en achter, links en rechts) dan ben je nog met een paar uur klaar......

Maar een beetje creativiteit kan ook. Voor 4,95 koop je een soortgelijk stangetje van een Discovery 2 (http://www.paddockspares.com/hd-link-as ... l-bar.html er is ook een goedkoper Brittpart van 4,95) dan ipv het onderste oog een kogel heeft. Kom je met die kogel niet gedraaid haal je die eruit en je hebt weer een oog voor wat rubbers die ook gemakkelijk te vinden zijn. Ik zou de stabi aanpassen an deze stangen, dan zijn vervangdelen ook wat makkelijker geregeld.

Als dit het grootste probleem is dat je tegen gaat komen bij de hele klus dan heb je een mooi project!! :lol: :lol:
Edward van Vugt

http://www.AtelierHout.nl

Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Discovery IIa '04

Erik Peters

Berichtdoor Erik Peters » 13 Jul 2018, 12:42

Edward schreef:Een onderdeel verwijderen alleen omdat een deeltje ervan niet makkelijk te vinden is moet wel de grootste vorm van restauratieluiheid zijn.......
Ik weet wel, als je netjes wilt restaureren dan dien je het zo origineel mogelijk te doen. En misschien is namaken dan nog de beste optie (en het oog hergebruiken). Het is natuurlijk een onderdeel dat, eenmaal nieuw gemonteerd weer een tiental jaren mee kan.

Groet,

Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht

renk van koevorden

Berichtdoor renk van koevorden » 29 Jul 2018, 22:02

Bedankt allemaal, ik heb besloten hem een deel af te draaien en er draad in te tappen, bedankt allemaal!

Terug naar “Techniek”