Nou vooruit, ter bestrijding van de zomerse komkommertijd:
Wat vinden we hiervan: een ombouwset om van een oude D1 een Forward Control te maken, zonder wijziging op het kenteken. (In de UK dan, maar het zou hier ook moeten kunnen, lijkt me.)
www.rotodama.co.uk
Als het met een D2 ook kan heb je 'the best of two worlds', het meest schilderachtige Land Rover model ooit met een TD5.
In LRO lees ik een richtprijs voor het ombouwpakket van GBP 13.500,-
't Zou best wat kunnen worden!
conversie D1 tot FC
conversie D1 tot FC
Defender 90 CSW TD5 2002
Defender 110 crew cab Puma 2.2 2012
Defender 110 crew cab Puma 2.2 2012
Re: conversie D1 tot FC
Herken er niks van een 'schilderachtig Land Rover model in. En het best van twee werelden vind ik het zeker niet!
Zelfs in bestelbussen zit je neta chte de vooras omdat recht boven de as zitten gewoon kut rijdt. Niet voor niks dat in al die vrachtwagen en veel bussen luchtgeveerde stoelen zitten om het gebrek aan comfort nog een beetje te verzachten...........


Zelfs in bestelbussen zit je neta chte de vooras omdat recht boven de as zitten gewoon kut rijdt. Niet voor niks dat in al die vrachtwagen en veel bussen luchtgeveerde stoelen zitten om het gebrek aan comfort nog een beetje te verzachten...........
Re: conversie D1 tot FC
In het laatste land rover magazine stond een artikel over dat ding.
Ik vind t helemaal niks. Doet me meer aan zo'n 45km voertuigen denken!
Ik vind t helemaal niks. Doet me meer aan zo'n 45km voertuigen denken!
Contribute to the scenery; drive a Land Rover!
Contribute to the scenery; drive a Land Rover!
Re: conversie D1 tot FC
Ik vind hem prachtig!
Die jongens pakken het serieus aan; er komt zelfs een serietje van: ook nog een camper-uitvoering en een double cab.
Met name die camper moet haast een commercieel succes worden; voor pakweg 20 mille een vierwielaangedreven bus, waar vind je dat?
Sta je op de camping tussen de witte sleurhutten van al die grijze muizen (nou ja, witte muizen dan) dan val je in ieder geval op door iets origineels dat ook nog eens hartstikke praktisch is.
De volgende morgen regent het en staat iedereen te martelen om de caravan uit de prut te trekken en jij stapt na je ontbijtje gewoon in en je rijdt weg!
En als 4wd-vrachtwagentje met 1200 kg laadvermogen is het bijna een 'must have' voor iedere landbouwer. Ideaal ding voor weinig geld.
Die jongens pakken het serieus aan; er komt zelfs een serietje van: ook nog een camper-uitvoering en een double cab.
Met name die camper moet haast een commercieel succes worden; voor pakweg 20 mille een vierwielaangedreven bus, waar vind je dat?
Sta je op de camping tussen de witte sleurhutten van al die grijze muizen (nou ja, witte muizen dan) dan val je in ieder geval op door iets origineels dat ook nog eens hartstikke praktisch is.
De volgende morgen regent het en staat iedereen te martelen om de caravan uit de prut te trekken en jij stapt na je ontbijtje gewoon in en je rijdt weg!
En als 4wd-vrachtwagentje met 1200 kg laadvermogen is het bijna een 'must have' voor iedere landbouwer. Ideaal ding voor weinig geld.
Defender 90 CSW TD5 2002
Defender 110 crew cab Puma 2.2 2012
Defender 110 crew cab Puma 2.2 2012
- Erik Peters
- Berichten: 1660
- Lid geworden op: 27 Sep 2007, 18:33
- Locatie: Heino
Re: conversie D1 tot FC
Inderdaad, mooi vind ik het ding ook niet. Het kan wel praktisch zijn (en zeker als camper heb je meer binnenruimte, omdat je naast de motor zit, wat meteen de vraag oproept hoe het is gesteld met het lawaai in de cabine).Edward schreef:Herken er niks van een 'schilderachtig Land Rover model in. En het best van twee werelden vind ik het zeker niet!![]()
![]()
Volgens mij zit je tegenwoordig in bestelbussen achter de vooras, omdat de motor veelal dwars geplaatst voorin staat (en het is 'veiliger' voor de inzittenden).Edward schreef:Zelfs in bestelbussen zit je net achter de vooras omdat recht boven de as zitten gewoon kut rijdt. Niet voor niks dat in al die vrachtwagen en veel bussen luchtgeveerde stoelen zitten om het gebrek aan comfort nog een beetje te verzachten...........
In mijn VW bus zit ik ook boven de vooras, maar dankzij een goed afgestemde vering/schokdemping rijdt dat uitstekend. Het rijdt beter/comfortabeler dan mijn 110. In vrachtauto's is de vooras berekend op 8 tot 10 ton draagvermogen (en de vering dus ook).
Groet,
Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten