conversie D1 tot FC

Van alles en nog wat ... off-topic mag, maar wel graag met oog voor de huisregels!
kuyperh

conversie D1 tot FC

Berichtdoor kuyperh » 13 Jul 2018, 09:45

Nou vooruit, ter bestrijding van de zomerse komkommertijd:

Wat vinden we hiervan: een ombouwset om van een oude D1 een Forward Control te maken, zonder wijziging op het kenteken. (In de UK dan, maar het zou hier ook moeten kunnen, lijkt me.)

www.rotodama.co.uk

Als het met een D2 ook kan heb je 'the best of two worlds', het meest schilderachtige Land Rover model ooit met een TD5.

In LRO lees ik een richtprijs voor het ombouwpakket van GBP 13.500,-

't Zou best wat kunnen worden!
Defender 90 CSW TD5 2002
Defender 110 crew cab Puma 2.2 2012

Edward

Re: conversie D1 tot FC

Berichtdoor Edward » 13 Jul 2018, 16:27

Herken er niks van een 'schilderachtig Land Rover model in. En het best van twee werelden vind ik het zeker niet! :shock: :shock:

Zelfs in bestelbussen zit je neta chte de vooras omdat recht boven de as zitten gewoon kut rijdt. Niet voor niks dat in al die vrachtwagen en veel bussen luchtgeveerde stoelen zitten om het gebrek aan comfort nog een beetje te verzachten...........
Edward van Vugt

http://www.AtelierHout.nl

Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Discovery IIa '04

Houston

Berichtdoor Houston » 13 Jul 2018, 21:25

In het laatste land rover magazine stond een artikel over dat ding.
Ik vind t helemaal niks. Doet me meer aan zo'n 45km voertuigen denken!

Contribute to the scenery; drive a Land Rover!

kuyperh

Berichtdoor kuyperh » 14 Jul 2018, 11:22

Ik vind hem prachtig!

Die jongens pakken het serieus aan; er komt zelfs een serietje van: ook nog een camper-uitvoering en een double cab.
Met name die camper moet haast een commercieel succes worden; voor pakweg 20 mille een vierwielaangedreven bus, waar vind je dat?

Sta je op de camping tussen de witte sleurhutten van al die grijze muizen (nou ja, witte muizen dan) dan val je in ieder geval op door iets origineels dat ook nog eens hartstikke praktisch is.
De volgende morgen regent het en staat iedereen te martelen om de caravan uit de prut te trekken en jij stapt na je ontbijtje gewoon in en je rijdt weg!

En als 4wd-vrachtwagentje met 1200 kg laadvermogen is het bijna een 'must have' voor iedere landbouwer. Ideaal ding voor weinig geld.
Defender 90 CSW TD5 2002
Defender 110 crew cab Puma 2.2 2012

Erik Peters

Berichtdoor Erik Peters » 14 Jul 2018, 14:21

Edward schreef:Herken er niks van een 'schilderachtig Land Rover model in. En het best van twee werelden vind ik het zeker niet! :shock: :shock:
Inderdaad, mooi vind ik het ding ook niet. Het kan wel praktisch zijn (en zeker als camper heb je meer binnenruimte, omdat je naast de motor zit, wat meteen de vraag oproept hoe het is gesteld met het lawaai in de cabine).
Edward schreef:Zelfs in bestelbussen zit je net achter de vooras omdat recht boven de as zitten gewoon kut rijdt. Niet voor niks dat in al die vrachtwagen en veel bussen luchtgeveerde stoelen zitten om het gebrek aan comfort nog een beetje te verzachten...........
Volgens mij zit je tegenwoordig in bestelbussen achter de vooras, omdat de motor veelal dwars geplaatst voorin staat (en het is 'veiliger' voor de inzittenden).
In mijn VW bus zit ik ook boven de vooras, maar dankzij een goed afgestemde vering/schokdemping rijdt dat uitstekend. Het rijdt beter/comfortabeler dan mijn 110. In vrachtauto's is de vooras berekend op 8 tot 10 ton draagvermogen (en de vering dus ook).

Groet,

Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht

Terug naar “Kroeg”